ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Dat is best betaalbaar

    Krijg je dan deze pijp:


    Dan moet ik dus nog een pijp laten maken van downpipe tot deze einddemper. (die is ook rot/verbeund)

    Is deze pijp 2" of 2.5"?
    Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:20.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      Re: ArvidW's Porsche 924

      ja die pijp, bel ze zelf even voor de actuele prijs en de dikte.
      937 racer

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        Re: ArvidW's Porsche 924

        De uitlaat is af:

        De downpipe is aangepast zodat hij van 2x 49mm over loopt naar 1x 60mm (ipv 50). Op de foto zie je ook al een deel van de uitlaat eraan zitten maar deze moest nog worden afgebouwd.


        De complete uitlaat onder de auto:



        Einddemper zonder sierstuk, gewoon een strakke rvs pijp naar achter.

        Hieronder zie je Twan (van Jeroentjetuning) de beugels aan de demper lassen. Achter Twan zie je Jeroen's RX7 staan, de rest van het mooie spul (EVO 8, supra, R33 GTR, enz) staan helaas niet op de foto.


        De uitlaat zonder downpipe, klaar voor montage.



        Het geluid is heel laag rommelend en vol van klank. Ga je op het gas dan geeft hij echt een harde brul:angel:. Ondanks dat er 2 grote dempers onder hangen geeft een volledig 60mm freeflow uitlaat zonder deuken, knikken, katalysatoren of turbo's gewoon veel geluid. Ik vind het niet hinderlijk aangezien ik nog jong ben en de auto voor plezier ritjes gebruik. Voor dagelijks gebruik zou ik mooi bij 50mm blijven overigens ;-)

        Maar wat helemaal vet is dat de auto echt voelbaar meer power heeft! Volgens calculatie heeft dit blok een 57mm pijp nodig en dat is nu wel te voelen. Het ligt er natuurlijk ook aan dat ik eerst een passat einddemper had maar daarmee haalde je ook de 9.5s naar 100 al. Binnenkort nog eens testen.

        De prijs krijg ik binnenkort te horen. Ik krijg korting maar zal ook even navragen wat de pijp moet kosten als je hem als echte klant laat maken. Reken je vooral niet rijk want ik verwacht dat dit in de zelfde prijsklasse als de APE uitlaat valt. ;-) Het materiaal is duur en het kost gewoon veel manuur om het te maken!
        Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:20.
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • ArvidW
          924 Gek
          • Aug 2008
          • 1035

          Re: ArvidW's Porsche 924

          Ik breng zojuist de 924 weg voor APK, zegt de keurmeester doodleuk: Ja, er zit een lambdasensor in je auto, nu moet je aan de eisen voor een lambdageregeld injectiesysteem voldoen:nono:

          Dus ik heb hem even uitgelegd dat de lambda sensor er alleen in zit voor het AFR metertje in de wagen aan te sturen en dat deze sensor niet aangesloten zit aan de injectie. Dat is natuurlijk niet helemaal (of helemaal niet) waar maar ik ga natuurlijk niet vrijwillig mijn 924 onderwerpen aan strengere emissieeisen:p
          Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

          Comment

          • ShroudedVeil
            924 Addict
            • Aug 2008
            • 2365

            Re: ArvidW's Porsche 924

            En is hij nu gekeurd?
            When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

            Comment

            • ArvidW
              924 Gek
              • Aug 2008
              • 1035

              Re: ArvidW's Porsche 924

              Nog niet, ik kan hem vanavond pas ophalen. Het is dus nog even duimenhwell:
              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

              Comment

              • ShroudedVeil
                924 Addict
                • Aug 2008
                • 2365

                Re: ArvidW's Porsche 924

                Hmm

                Denk je dat ie erdoor komt?

                Succes iig!

                Duurd wel lang dan voordat je hem terug hebt, of had je er geen tijd voor om erbij te blijven?

                Mijn keuringen duren meestal 15-20 min namelijk
                When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Ik verwacht er wel doorheen te komen Hopelijk is de keurmeester zodanig onder de indruk van mijn glimmende uitlaat dat hij eventuele problemen over het hoofd ziet :loco:

                  Bij de garage bij ons in het dorp is het gewoonte om de auto 'sochtends te brengen en 'savonds te halen. Is voor hun wat makkelijker plannen gok ik... Een keuring van 20minuten zou wel wat handiger zijn, kun je gelijk meekijken
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • ArvidW
                    924 Gek
                    • Aug 2008
                    • 1035

                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    Yeey, hij heeft weer APK

                    Ik werd net gebeld of ik langs wilde komen, de CO waarde was met 11% nogal hoog:shocked:

                    Blijkt dus mijn brandstofdrukregelaar weer kapot te zijn, stond er in plaats van 3bar de maximale pompdruk van de benzinepomp op het systeem (6-8bar?). Ja, dan loopt hij wel rijk:loco:

                    Drukregelaar is nu echt kapot dus softwarematig even boeltje teruggeregeld zodat CO heen en weer stuiterde tussen de 0.2 en 4.0% en dat was goed genoeg voor APK. Pruttelend en stotterend naar huis gereden en heb zojuist een nieuwe drukregelaar besteld. Dit keer wel een goeie, heb teveel gezeik gehad met mijn huidige chineese namaak:frown:


                    Binnenkort nog maar eens terug als hij weer goed loopt, ik ben vooral benieuwd naar de HC waarde die aangeeft of benzine beetje effectief word verbruikt
                    Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:18.
                    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                    Comment

                    • ShroudedVeil
                      924 Addict
                      • Aug 2008
                      • 2365

                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      Gefeliciteerd weer!
                      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                      Comment

                      • APE
                        924 Wannabe
                        • Oct 2009
                        • 28

                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        mag ik eens informeren wat je nu totaal kwijt was voor de uitlaat? ;-)

                        Comment

                        • ArvidW
                          924 Gek
                          • Aug 2008
                          • 1035

                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          Het materiaal was 330 en daar komt het arbeidsloon nog bij. Hoeveel dat voor een klanten van JT is weet ik niet aangezien Twan voor een gereduceerd vrienden / hobby tarief heeft gewerkt.

                          Op de site van jeroen kun je wel een paar voorbeelden vinden van uitlaten met de prijzen erbij maar daar staan er niet zo veel op.
                          Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                          Comment

                          • ArvidW
                            924 Gek
                            • Aug 2008
                            • 1035

                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            Het was weer tijd om de 924 in de was te zetten:


                            Hierna heb ik de oude cilinderkop van Marc (en Joost) uit elkaar getrokken. De kop was volgens mij nog best goed maar ik wil hem graag even goed nakijken voordat ik hem omwissel met de kop die nu in mijn 924 zit.

                            Om de kleppen los te krijgen moest er eerst een tooltje gemaakt worden van een 3euro gamma lijmklem


                            Het loshalen van de kleppen hiermee ging heel goed, binnen kwartiertje lagen ze er allemaal onbeschadigd uit.





                            De plannen met deze kop:
                            - Klepgeleidings keeringen vervangen
                            - Kleppen met pasta netjes inslijpen
                            - Vlakken
                            - Overloop inlaat en uitlaatspruitstuk - kop egaliseren
                            - Kanalen egaliseren, gietfoutjes verwijderen, flow verbeteren
                            - Verbrandingsruimte egaliseren rondom kleppen en bougie

                            Dus binnenkort een mooie hangmotor kopen met grote 4 of 6mm stiftfrezen. Met een dremel gaat het me te lang duren.
                            Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:17.
                            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                            Comment

                            • SaddieN
                              924 Fan
                              • Jul 2010
                              • 208

                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              Ben ik de enige die geen foto ziet?
                              Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)

                              Comment

                              • dopre
                                924 Gek
                                • Jan 2009
                                • 928

                                Re: ArvidW's Porsche 924

                                mooie plannen. Vergeet zeker niet van iedere stap fotootjes te plaatsen

                                gr Dopre

                                Comment

                                Working...