ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Wil je hem overigens zelf gaan bouwen en lassen?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • -Bassie-
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 4367

      Re: ArvidW's Porsche 924

      jah ga hem zelf bouwen en een vriend van mij kan TIG lassen

      ik zit nu met:

      2 bochten 60 graden €23,80
      2 1 meter buizen €55,94
      tussendemper €50,58

      alleen nog kijken voor een eind demper
      dit is RVS 50,8 mm
      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

      Comment

      • 924turbo2
        924 Freak
        • Dec 2007
        • 2956

        Re: ArvidW's Porsche 924

        Misschien is dit iets:


        937 racer

        Comment

        • -Bassie-
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 4367

          Re: ArvidW's Porsche 924

          dat zijn de zelfde prijzen als waar ik ze voor via een andere website koop.

          maar toch bedankt joost

          wat had jij onder die groene zitten?

          een free flow maar vanaf waar had jij die grotere maat buis er op?
          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

          Comment

          • 924turbo2
            924 Freak
            • Dec 2007
            • 2956

            Re: ArvidW's Porsche 924

            Ik had een aangepaste 944 uitlaat eronder zitten. Die was dikker dan van de 924 en de bochten zijn allemaal gelijk, alleen de voorkant moest aangepast worden. Als einddemper had ik een universele Sebring van RVS. Echter had deze een zeer groot eindstuk waardoor hij erg luidruchtig was.

            Onder de turbo heb ik nu een Dansk systeem, zeer mooi geluid en valt binnen de geluidsnormen van circuit Zandvoort.
            937 racer

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              Re: ArvidW's Porsche 924

              en jij had hem dan vanaf de downpipe of na de tussendemper?
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • 924turbo2
                924 Freak
                • Dec 2007
                • 2956

                Re: ArvidW's Porsche 924

                na de eerste tussendemper. Maargoed dit was gewoon een budget oplossing. Mooiste is meteen iets van RVS.

                Ik weet wel wat voor je, stuur ik wel even door via pb, voordat het hele forum er op duikt
                937 racer

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Voor de Throttlebodies heb ik de originele montagerubbers gekocht. Hierna aan de slag gegaan met het fabriceren van een montageplaat:


                  Deze plaat is tijdelijk bevestigd met 3 schroefjes. Binnenkort last Twan (jeroentjetuning) de plaat op het spruitstuk en kan ik beginnen met de afwerking. De plaat krijgt nog een wat aantrekkelijkere vorm:p De fuel rail ligt ook bij Twan om er een extra brandstof aansluiting op te lassen.





                  De throttlebodies komen erg netjes overheen met het spruitstuk. Er moet op sommige plekken nog wel iets gefreest worden maar heel veel zal het niet zijn.


                  De montage van het luchtfilter ben ik nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant is een groot Pipercross filter (klik) een gemakkelijke en betaalbare oplossing maar je hebt er niets meer aan zodra je een turbo of supercharger wil monteren:frown: Ik heb al wel even een kartonnen modelletje gemaakt om te kunnen passen in de auto.




                  Ik zou ook uit aluminium plaatmateriaal een collector kunnen maken en die aan de originele luchtfilterbox aansluiten. Dan kan later altijd nog een compressor ertussen worden gezet...

                  De kelken zijn van verschillende lengtes aangezien dit in een GSXR600 ook zo is. Misschien koop ik nog 2 lange erbij mits ik ze betaalbaar kan vinden.
                  Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:08.
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • -Bassie-
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 4367

                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    Ziet er allemaal netjes uit
                    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                    Comment

                    • 924turbo2
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 2956

                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      Ziet er top uit !

                      Zijn je injectoren wel groot genoeg, een GSXR600 K3 (2003) heeft toch maar 115pk ?
                      937 racer

                      Comment

                      • ArvidW
                        924 Gek
                        • Aug 2008
                        • 1035

                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        Dank u, ik hoop ook dat het in de auto er ook netjes uit kom te zien

                        De GSXR injectoren flowen 240cc/min @ 3bar. Momenteel rijd ik met 245cc/min @ 4bar en kom net tot 70-75% injectortijd opening. De GSXR injectoren kunnen op 4bar +/- 277cc/min flowen dus ik denk het nog wel een tijdje ermee uit te kunnen houden. (en deze injectoren zijn zgan in tegenstelling tot mijn huidige die waarschijnlijk die 245 niet eens meer halen vanwege vervuiling)

                        Ik heb zojuist een heel simpele collector uitgetekend:


                        Het zal qua flow verre van optimaal zijn maar de vraag blijft altijd hoeveel het überhaupt uitmaakt?

                        Wat zouden jullie kiezen; een groot filter dat waarschijnlijk warme lucht aanzuigt in de motorruimte of een niet echt optimale collector die zijn lucht wel van een koele plek vandaan haalt?
                        Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:05.
                        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          meeste inlaten zien er niet ideaal uit en warme lucht aanzuigen heeft alleen nut als het erg koud is buiten, maar zal met EFI weinig uitmaken.
                          mijn idee van frisse lucht is een luchthappen, heb je ook het RAMair effect:whistle:

                          ziet er al leuk uit.

                          kommen die gaten van dat rubben niet (redelijk) overeen met de gaten van de kop??
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • -Bassie-
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 4367

                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            hmm ik zou gaan voor koude lucht.

                            zeker omdat jij ook je mengsel afsteld aan de hand van je lambda sensor.
                            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                            Comment

                            • Jayke
                              924 Gek
                              • Feb 2010
                              • 910

                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              Ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar is het geen probleem dat de totale oppervlak van de 4 uitstroomopeningen naar de throttlebodies veel groter is (bijna 2x) dan de ingang die van je luchtfilterbox komt, dus dat er meer lucht uitgaat dan erin komt?

                              Of is dat geen probleem omdat de lucht door de ingang dan gewoon wat sneller stroomt dan door de uitgangen?

                              Of maakt dat niet uit omdat je toch niet alle 4 cylinders tegelijk vult met lucht?

                              Comment

                              • ArvidW
                                924 Gek
                                • Aug 2008
                                • 1035

                                Re: ArvidW's Porsche 924

                                @Fantaman, inderdaad, al moet ik toegeven dat het originele spruitstuk van een 924 best heel mooi is van binnen. Op een kleine vernauwing in het rechter kanaal na is het allemaal erg vloeiend en afgerond. Ze schijnen ook 150cfm te flowen wat best netjes is voor 2.0.

                                Het gatenpatroon van het blok (63mm) komt bijna overheen met die van de rubbers (65mm). Je moet de gaten toch opboren naar M8 dus je zou ze zo kunnen aanpassen. Dan moet je alleen nog wel de throttle bodies spacen (van 80 naar 95mm). Het 2de probleem is de positie van de gaskleppen, deze staan dan niet horizontaal en zullen waarschijnlijk met de collector/luchtfilter door de motorkap heen steken:eyebrows:

                                @Bassie, dat maakt het dan 2-0 ;-)

                                @Jayke, de oppervlaktes komen best goed uit. Een throttlebody is 38mm met een 6mm dikke "gasklep pin" erin. (18^2 * Pi) - (6* 38 ) = 790mm^2 per gasklep = 3170mm^2 totaal

                                De 70mm buis met 1.5mm wanddikte komt uit op (33.5^2 * Pi) = 3530mm^2 wat dus 11% groter is dan de gaskleppen. Dus kwa oppervlakte komt het wel redelijk uit.
                                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                                Comment

                                Working...