Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Ik heb gister en vandaag helaas weinig kunnen doen..
Het meeste doe ik inderdaad buiten en voor het spuiten ga ik met een proffessionele spuit aan de gang en uiteraard huur ik een spuitcabine
Uitteraard let ik goed op met het buiten rijden, het betreft hier gelukkig een rustig dorpje en zijn de afstanden die gereden worden bijzonder klein (lees klein blokje om ca. 500 meter) of van de garage naar de voordeur is ca. 300 meter...
Maar inderdaad als er iets gebeurd, in welke zin dan ook, dan hang je. Daar ben ik me terdege van bewust.
Nog verder kunnen werken? Ik vind threads waarin bodywork gedaan wordt altijd erg leuk (als er foto's in staan natuurlijk), misschien omdat ik er zelf niet goed in ben...
Werk je buiten? Dat wordt een beetje spannend bij de laatste lagen lijkt me. Of zorg je dan dat je een afgesloten ruimte hebt?
En wat betreft af en toe illegaal de weg op gaan... ik neem aan dat je je momenten goed kiest, met weining mensen op de weg, maar als er iets gebeurt kan je wel de gevolgen voelen voor de rest van je leven. Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws, maar kan het niet laten om er toch even een opmerking over te maken. De kans dat er iets gebeurt is klein, maar als de gevolgen zo verschrikkelijk groot kunnen zijn, is het het risico niet waard. Dat is mijn mening in ieder geval.
In de eerste instantie gebruik ik voor nu een primer, welke ik nog eens met waterproof schuurpapier moet nashuren, er zitten hier en daar nog wel wat kleine oneffenheden, dus waarschijnlijk ook nog met spuitplamuur eroverheen....
Over de 924 op de sloop, dat is opzich best handig als ie de zelfde kleur is, ik zoek nog een linker deur, ik heb er wel een maar die is blauw...
Maar ja, als je toch aan het schuren bent..............
Geen id? Ik heb gewoon met veerringen vast gezet. Zit prima en iedere 3 maanden controleer ik alle boutjes daarvan. Heb ook wel eens gehad dat ik tijdens het rijden een pok onder de motorkap vandaan hoorde komen (althans een opspattend iets) en bleek een boutje weg te zijn van die kap
Zoals de titel van dit onderwerp al doet vermoeden, gaat het hier om een Bruine Porsche 924 uit 1983, de nickname is dan ook Die Braune, en dient in uiteraard hard in het duits worden uitgesproken..
Deze Porsche heeft mijn broer gekocht ongeveer een half jaar na aanschaf van mijn eigen Porsche...
De Porsche werd door mijn broer dagelijks gebruikt om van Muiderberg naar Eindhoven en terug te rijden voor zijn werk, dit heeft de auto een aantal jaren volgehouden zonder al te grote gebreken..
Later in 2001 heeft mijn broer een 944 erbij gekocht en heeft de bruine Porsche geschonken aan mijn Jongste broer die er vervolgens elke week met behoorlijke snelheden over de A6 naar Groningen reed alwaar hij op school zat.
Toen de jongste broer naar Amerika ging voor zijn opleiding is de bruine Porsche in de garage gezet in 2003, daarna is er nog maar weinig mee gereden.
De binnenkant van deze auto verkeerd nog steeds in topconditie op het dashboard na die uiteraard de bekende scheuren vertoond.
De buitenkant daarentegen is in erbarmelijke staat, overal laat de blanke lak los, kennelijk is de auto ooit eens slecht overgespoten.
Verleden jaar ben ik begonnen met het ontmantelen van de losse delen van de buitenkant en die heb ik kaal geschuurd en vervolgens in de primer gezet, en voorlopig, om beschadigingen te voorkomen weer gemonteerd.
Hier volgt een klein overzicht.
Al gedaan
* Linker + Rechter voorscherm uitgedeukt en geprimerd
* Motorkap uitgedeukt en geprimerd
* Nieuwe uitlaat + ophanging
Nog te doen
* De rest van de auto schuren (wordt op zeer korte termijn professioneel gespoten)
* Velgen polijsten
* klein scheurtje in de bestuurderstoel repareren (nieuw interieur ligt klaar)
* origineel bruin Porsche stuur vinden (nog niet kunnen vinden helaas)
* Remmen gangbaar maken (gedaan)
* Plus wat ik nog tegenkom (tot nu toe geen rare dingen in mei 2009 voor de APK)
Verder wordt de motor elke 2 Ã 3 weken even gestart en warm gedraaid, en eventueel, stiekum, wanneer mogelijk, een stukje gereden.
Opzich denk ik (vrijwel met zekerheid) dat de auto verder geen grote mechanische problemen heeft.
Als de auto straks klaar is heb je een hele mooie (van binnen en buiten), technisch goede Porsche 924 rondrijden, en dat is uiteraard altijd leuk..
Leave a comment: