Project: Die BRAUNE!!!!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sjoerd924
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Geweldig

    Leave a comment:


  • M.B.H.
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Okee mooie auto weer

    Leave a comment:


  • ptol
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Ziet er goed uit zeg!

    Leave a comment:


  • captainfrasca
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    En toen.......

    12380325_10153316513142283_446490424_n.jpg12366639_10153316513127283_856273859_n.jpg12358118_10153316513157283_1369302234_n.jpg

    Spuitwerk klaar, nu nog ff afwerken en plaatwerk afstellen....

    Leave a comment:


  • M.B.H.
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    De goede Berichten dus

    Leave a comment:


  • LWB
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    aardig geupdate dus:thumb:
    klinkt goed op het filmpie..

    Leave a comment:


  • -Bassie-
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    klinkt goed :thumb:

    alleen wel even de bougie kabels zo plat mogelijk zetten anders komen deze tegen de motorkap aan.
    had ik ook toen ging die vonk over slaan naar m`n kap.
    loop met kap open goed en met kap dicht klote.

    Leave a comment:


  • Frenske
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    ziet er strak uit! en steekproef op een auto van deze leeftijd is altijd iets van zozo. Maar cum laude geslaagd dus, chapeau! :thumb:

    Leave a comment:


  • Hollik
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Een een foto van de motor

    Leave a comment:


  • Hollik
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Even een nieuw filmpje van hoe die nu loopt:

    Leave a comment:


  • Hollik
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Update:

    Die Braune heeft weer een vol jaar APK (met steekproef van de RDW er nog is overheen ook), zonder adviespunten!

    De keurmeester zei nog: Is ie gereviseerd de motor? (CO was nog goed ook na al het onderstaande gerommel :-S )
    Hij zat er niet ver naast, namelijk de afgelopen 4 weken:

    - Volledige kop revisie. (vlakken, geleiders, kleppen, klepgeleider-rubbers, keeringen, bougies, "injectie-zetels", injector pakkingkjes etc. etc.)

    - Spruitstuk gereviseerd. (Vakkundig laten lassen ivm gietijzer, nieuwe draadeinden en gevlakt)

    - Onderblok behoefte geen revisie.
    - Nieuwe schokbrekers voor.
    - Nieuwe koppakking.
    - Nieuwe hoofdremcilinder.
    - Nieuwe remleidingen voor.
    - Nieuwe remanker plaat rechtsachter.
    - Nieuwe remschoentjes achter.
    - Nieuwe remblokjes voor.
    - Nieuwe remklauw linksvoor.
    - Nieuwe remvloeistof.
    - Nieuwe versnellingsbak olie.
    - Nieuwe motorolie + filter.
    - Nieuw luchtfilter.
    - Nieuwe koelvloeistof.
    - Alle slangen van het ruitsproeisysteem vervangen + T-koppelingen
    - Ander motorkap-openings-kabeltje. (Martin)
    - Ontsteking afgesteld met de lamp.
    - en vanmorgen laten uitlijnen, hier in Weesp krijgen ze tenminste ook de achterkant
    goed..

    - Etc. etc.

    M.A.W.

    De bruine is weer een kanon, hoewel het meeste bovenstaande (nog) niet echt nodig was, een hobby moet je wel bezighouden zullen we maar zeggen.

    Nog op mijn lijstje:

    - De deuren, spatschermen en motorkap die ik overgenomen heb van Frenske opschuren.
    - Dak en achterkant schuren.
    - Naar de spuiter
    - mijn "hagelnieuwe" interieur erin zetten.
    - plastic "pikkeltje" vinden voor achterklep slot.
    - Ik heb nog een complete set ophangrubbers van de voorwielophanging die ik er onder wil zetten.

    Dus ik heb nog wel wat te doen...

    Leave a comment:


  • Meneer aard
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Nieuwe zijn vrij aan de prijs david. Kun je beter kijken of je kan reviseren. Geen id wat de lever tijden zijn van de revisie setjes of een complete HRC.
    Maar de symptomen die jij beschrijft klinkt mij in de oren als een inwendige lekke HRC. Wel raar dat dit overigens zo opkomt nadat je met een EZ bleeder heb ontlucht. Heb je de druk niet te hoog gehad? Want als je old school met de pomp techniek had ontlucht en je was te diep gegaan met het pedaal dan was het ook duidelijk wat de oorzaak was. Daarmee verniel je je cupjes over het randje wat ontstaat na verloop van tijd. Omdat je daar in dat gebied nooit komt met remmen.

    Sowieso ook eerst goed je handremmen afstellen, gewoon vast stellen dat ie niet meer draait en dan paar slagen losser dat het wiel vrij roteert. Succes!

    Leave a comment:


  • -Bassie-
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    jah dat kan ook.

    www.autopartsonline.nl daar hadden ze ze ook altijd

    Leave a comment:


  • captainfrasca
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Originally posted by -Bassie-
    anders heb ik er nog 1 op die rode zitten

    pb maar bij interesse met een een bod
    Bas, ik ga liever voor een nieuwe of een revisieset.

    Leave a comment:


  • -Bassie-
    replied
    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    anders heb ik er nog 1 op die rode zitten

    pb maar bij interesse met een een bod

    Leave a comment:

Working...