Hallo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ryan
    924 Wannabe
    • May 2024
    • 89

Hallo

Hallo iedereen,

Ik ben Ryan en heb vorigjaar april een 924 kocht in Duitsland. Dit is mijn eerste auto, en ik heb hem gekocht met een motor die niet wilde starten. Het plan was hem lopend te krijgen(volgens de verkoper liep voor de winter nog) en dan te gaan rijden.

Inmiddels heb ik de motor kompleet gereviseerd, de vooras gerestaureerd en nog veel meer onderdelen terug gebracht naar hun oude glorie. Dus het is een klein beetje uit de hard gelopen om het maar even zo te zeggen. Torque tube en versnellingsbak revisie staan ook op de planning.

Hoe kon dit gebeuren?
    Nadat ik de motor lopend had gekregen heb ik samen met m'n vader een kort stuk gereden naar mijn eind examen feest van mijn school. Vlak daarna heb ik de kleppendeksel eraf gehaald en toen keek ik op een nokkenas waarvan 7 nokken meerdere millimeters waren afgesleten. Omdat de olie sproei leiding boven de nokkenas was afgebroken. Vlak daarna de oliepan gedemonteerd en 1 vande hoofdlagers eruit gehaald. Je keek zo op het koper...

De motor revisie is uitgelopen op een volledige restauratie waarvan ik alles zelf doe, ook de motor revisie heb ik zelf gedaan. Inmiddels gaat het hard met de losse onderdelen en ga ik misschien na de zomer aan de carrosserie beginnen, die overigens bijna 100% roest vrij lijkt te zijn omdat de auto een deel van zijn leven in Spanje heeft gestaan.
  • Beer924
    924 Addict
    • Aug 2021
    • 1785

Hallo Ryan. Welkom hier op het 924 forum. De wereld van Gremlins en andere 924 ongemakken. We hadden al eerder contact. Je verhaal is heel herkenbaar. Meerderen zijn je voorgegaan. Ook ik. Kijk maar in het verhaal van een perfecte 924 perfectioneren.........
    We zijn gek op foto's hier en ik heb al gezien dat die gewoon de moeite waard zijn. Momenteel is het rustig hier, maar blijf je berichten spuien. Altijd leuk. Succes met je project.

Comment

• 924ERKE
      924 Fan
      • Oct 2024
      • 629

Dag Ryan,
      Zo te horen ban je nog vrij jong..pas afgestudeerd.....en dat vinden wij hier leuk.
      Blijkbaar spreekt de 924 ook het jonge publiek nog aan.
      Bovendien jouw eerste auto.
      Veel plezier en als je Beer zijn verhaal gaat lezen zal je zien dat er nog heel veel klusgeluk op jou kan afkomen.
      Succes en we kijken uit naar jouw verhalen.

Comment

• Riggard
        Super Moderator
        • Jan 2021
        • 841

Welkom! Mooi project en een feest der herkenning, ik kijk uit naar de updates.

Comment

• captainfrasca
          Administrator
          • May 2007
          • 3626

Welkom bij ons mooie 924 forum!
          Porsche isn't just a car, but a way of life!
          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
          Lees hier de regels van 924forum.nl

Comment

• jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4536

Welkom in het 924 walhalla
            sigpic

porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

Comment