Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Tot die tijd zullen berichten geblokkeerd worden die links bevatten!
Weet niet of dit kwaad kan. Zijn eigenlijk drukvatjes om de drukschommelingen op te vangen.
hieronder wat uitleg die ik heb gevonden (wel voor 911 ):
The fuel accumulator is part of the Bosch K-Jetronic system, or CIS, that was used on the 911 from mid 1973 thru 1983 and 911 Turbos up until 1989. The accumulator contains an internal spring-loaded diaphragm that prevents vapor lock by keeping the system pressurized after the engine has been shut off. Vapor lock occurs when the fuel pump and lines become heated up from the engine. The gasoline in the lines and the pump actually evaporates and transforms into a gaseous state. If the fuel pump is turned on when the fuel is in this state, it tries to compress and pump the vaporized gas, which it cannot do. The only remedy is to wait for the gas to cool down to the point where it liquefies once again and can be compressed and pumped by the fuel pump.
Vapor lock rarely appears when the car is running. This is because the fuel in the system is constantly recirculated back into the tank. Fuel is pumped from the tank to the fuel injection system, and then the excess is returned back to the tank through a return line. This process of recirculation keeps the fuel pressurized in the lines so that it doesn’t have a chance to evaporate. The process of circulating the fuel back into the tank also helps to remove heat from the fuel system. The added pressure in the system from the action of the pump also reduces the chance of the fuel evaporating
If you are having warm start problems on your CIS engine, there are a couple of things that you can do. First and foremost, replace your filter and your fuel accumulator. As mentioned previously, the purpose of the accumulator is to keep the system pressurized, so if you are experiencing warm starting problems, then chances are this unit is not performing adequately. If you happen to get stuck somewhere, and need to leave quickly, carry a can of compressed air with you. This is the air in a can that you use to blow out dusty computer equipment. Since it’s compressed as a liquid, it has a tendency to absorb heat as it expands. Blow this compressed air over the lines in the engine compartment and the fuel pump in the front of the car, if you can reach it. This should help cool down the fuel system a bit quicker.
Zeer interessant. De vorige eigenaar heeft de pomp vervangen en toen blijkbaar die accumulator verwijderd. Nu heb ik in het verleden wel eens gehad dat bij warme motor en zeer warm weer (30 graden flink in de zon), de motor inhoud en of zelfs helemaal stil valt. De oorzaak van het probleem hebben Martin en ik nooit echt vast kunnen stellen. Nu blijkt uit de informatie die je toestuurt dat dit best eens aan die ontbrekende accumulator kan liggen. Soms heb ik overigens ook last van het warme start probleem.
Alle onderdelen zijn vandaag toegekomen.
Nieuwe bussen om de schakelstang te reviseren, een nieuwe accumulator (1 grote ipv de 2 kleintjes) en nieuwe fuseekogels.
Nu tijd maken om alles te monteren
Comment