Stel je voor
Hoi,
Ik ben meer actief op het 944forum maar ga me hier ook es voorstellen.
Mijn transaxle verhaal begon toen ik 16 was en opnieuw een emailadres nodig had.
Kwam ik via tweedehandssites wel Porsches tegen die ik nooit eerder had gezien en nam ik een porsche gerelateerd emailadres.
8 jaar laten mijn eerste gekocht: 944 Type 1 in redelijk goede staat.
Toen erna een 944S en op dit moment een 924 cgt.
Het was de bedoeling om veel kilometers te gaan doen met de cgt maar na overleg met een paar kenners/liefhebbers leek dit toch niet zo verstandig. Niet dat de wagen dit niet aan kan maar 5000km of meer per jaar daar is die te speciaal voor.
Motor en versnellingsbak is volledig gereviseerd dus die kan nog lang mee.
In overleg met vorige eigenaar nog wat zaken aan gebeurd:
distributieriem, waterpomp, groot onderhoud, volledig nagelopen.
De aankoopkeuring is gebeurd door VOF De Loods, super service
Heb je foto's? Ok omdat jullie daar zo blij van worden.
linksvoor.JPG
Op dit moment staat de wagen nog niet ingeschreven met het aankomende winterseizoen en dicht bij huis heb ik wel een stalling maar die is niet echt vorstvrij en wil deze toch wel een goede garage kunnen bieden.
Staat dus op dit moment wat verder weg en in veilige bewaring.
Met garageplaten kan ik ook af en toe een ritje doen dus niet echt een probleem.
Is het een veilige belegging?
Zolang er niks ernstig stuk gaat of bepaalde PU onderdelen gestolen worden vermoedelijk wel.
Gaat die hard in prijs stijgen en moet je er nu dringend 1 kopen?
Ja koop de mijne nu al voor de prijs die je binnen 5 jaar zal moeten betalen
Ga ik die lang bijhouden?
Hangt van wat investeringen in een eigen huis af in de nabije toekomst.
In vorige gemotoriseerde hobby's veranderde ik heel regelmatig van auto, gewoon om de zoektocht naar een leuk exemplaar het spannend maakt. En met Transaxles heb ik dit tot nu toe ook gehad.
Nog plannen?
Jup de cgt als kers op de taart af en toe stukje rijden.
En een leuke 924 turbo zoeken om meer kilometers mee te gaan doen.
Liefst een rode maar andere kleur kan ook.
Welke staat? Apk waardig mogen wat werkjes aan zijn maar geen schuurmonster die 10 jaar stil staat.
Hoeft niet perfect optisch te zijn maar een lappendeken qua roest hoeft nu ook weer niet.
Budget? goh moet doenbaar zijn om er een zeer net exemplaar van te gaan maken met de tijd.
Groeten,
icepo
Ik ben meer actief op het 944forum maar ga me hier ook es voorstellen.
Mijn transaxle verhaal begon toen ik 16 was en opnieuw een emailadres nodig had.
Kwam ik via tweedehandssites wel Porsches tegen die ik nooit eerder had gezien en nam ik een porsche gerelateerd emailadres.
8 jaar laten mijn eerste gekocht: 944 Type 1 in redelijk goede staat.
Toen erna een 944S en op dit moment een 924 cgt.
Het was de bedoeling om veel kilometers te gaan doen met de cgt maar na overleg met een paar kenners/liefhebbers leek dit toch niet zo verstandig. Niet dat de wagen dit niet aan kan maar 5000km of meer per jaar daar is die te speciaal voor.
Motor en versnellingsbak is volledig gereviseerd dus die kan nog lang mee.
In overleg met vorige eigenaar nog wat zaken aan gebeurd:
distributieriem, waterpomp, groot onderhoud, volledig nagelopen.
De aankoopkeuring is gebeurd door VOF De Loods, super service
Heb je foto's? Ok omdat jullie daar zo blij van worden.
linksvoor.JPG
Op dit moment staat de wagen nog niet ingeschreven met het aankomende winterseizoen en dicht bij huis heb ik wel een stalling maar die is niet echt vorstvrij en wil deze toch wel een goede garage kunnen bieden.
Staat dus op dit moment wat verder weg en in veilige bewaring.
Met garageplaten kan ik ook af en toe een ritje doen dus niet echt een probleem.
Is het een veilige belegging?
Zolang er niks ernstig stuk gaat of bepaalde PU onderdelen gestolen worden vermoedelijk wel.
Gaat die hard in prijs stijgen en moet je er nu dringend 1 kopen?
Ja koop de mijne nu al voor de prijs die je binnen 5 jaar zal moeten betalen
Ga ik die lang bijhouden?
Hangt van wat investeringen in een eigen huis af in de nabije toekomst.
In vorige gemotoriseerde hobby's veranderde ik heel regelmatig van auto, gewoon om de zoektocht naar een leuk exemplaar het spannend maakt. En met Transaxles heb ik dit tot nu toe ook gehad.
Nog plannen?
Jup de cgt als kers op de taart af en toe stukje rijden.
En een leuke 924 turbo zoeken om meer kilometers mee te gaan doen.
Liefst een rode maar andere kleur kan ook.
Welke staat? Apk waardig mogen wat werkjes aan zijn maar geen schuurmonster die 10 jaar stil staat.
Hoeft niet perfect optisch te zijn maar een lappendeken qua roest hoeft nu ook weer niet.
Budget? goh moet doenbaar zijn om er een zeer net exemplaar van te gaan maken met de tijd.
Groeten,
icepo
Comment