924 1984 | Jankende aandrijflijn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 995

Ik ben nu bezig met een vertaling van het werkplaatshandboek, hoofdstuk 39. Dat gaat over het afstellen van het diff. Die vertaling is klaar, maar moet ik her en der nog even wat ver-nederlandsen zegmaar. En ik ga vanmiddag de video van Heinrich op papier zetten. Ik schrijf uit wat hij precies in welke volgorde doet. Ik heb nu al gezien dat ik iets fout heb gedaan, maar dat is eenvoudig te herstellen. Op deze manier kan ik/ kunnen we de afstelling van het differentieel onder de knie krijgen. Nu ik er vaker naar heb gekeken zag ik het en toen begreep ik het ook. Cruijffiaans is dat toch? Het is even wat werk, maar veel leuker dan dat gemartel met de benzinetank.

Comment

• Beer924
      924 Gek
      • Aug 2021
      • 995

Beste mensen. Ik heb het werkdocument klaar waarover ik in mijn vorige sprak. Ik heb de video van Youtube helemaal op papier gezet en het geheel aangevuld en verduidelijkt met foto's. Ik heb het nu zelf al een paar keer gelezen en het blijft een werkje waar heel veel handelingen in een bepaalde volgorde bij komen kijken.
      Als je belang hebt bij het document stuur me dan een pb met je emailadres. Dan mail ik het naar je toe.

De eerste metingen aan het diff zijn verricht en de eerste shims heb ik vanmorgen dan ook bij Porsche centrum Twente bij mij om de hoek besteld. Ik moet er nog een keer naar toe om nog een paar shims te bestellen. Maar ik weet de maten pas als ik opnieuw heb gemeten met de nu bestelde shims.
      De andere onderdelen had ik bij Rosepassion besteld, maar dat had ik net zo goed hier 500 meter van mijn huis kunnen doen. Volgens de, overigens goed meedenkende magazijnmeneer komen er steeds meer techische onderdelen beschikbaar voor de 924. Plaatwerk en interieur buiten beschouwing gelaten. Misschien zien ze eindelijk in dat de 924 heel belangrijk voor ze is......En niet geheel onbelangrijk: de prijzen liggen op hetzelfde niveau als bij Rosepassion.

Comment

Working...