924 1984 | Jankende aandrijflijn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1033

Vanmiddag nog even voor de lol weer een stuk gereden. Het janken is er definitief uit. Na pakweg 30 kilometer stelde ik vast dat de bak toch nog steeds zaagde of zoeg (voor mij kan het allebei ).
    Ik natuurlijk zoeken naar mogelijkheden van misschien een een andere olie. Waarom? Ik had op de een of andere manier zorgen om de olie die ik gekocht had. Blijkt dat ik vermoedelijk toch een verkeerde (lees veel te dunne) olie erin heb. Ze hadden vrijdagmiddag in de zaak waar ik de olie kocht alleen SAE80 GL4. Ik vroeg nog of dit kon omdat ik 80W90 nodig had. Ja dat kon prima. Maar nu lees ik dat er wel degelijk verschil zit in die twee soorten olieën. 😡Dus maar weer 3 liter versnellingsbakolie besteld. Nu Castrol, 80W90 GL4. Het type dat volgens Duitse 924 forummers zeer goed is. Nou ja, we zullen zien. Want zoveel olieën zoveel meningen. Wordt weer vervolgd.

Comment

• Riggard
      924 Fan
      • Jan 2021
      • 549

ben benieuwd. Sowieso goed om na revisie de olie snel te wisselen.

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 1033

Ik beschouw het maar als een inloop olie. Maar niettemin, gauw eruit met die handel.

Comment

• Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1740

Leuke bezigheid zo
          Project 924....and nice driving

Comment

• Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 1033

Het was hier even stil, maar dat ligt niet aan mij. Nadat ik erachter kwam dat ik verkeerde olie in de versnellingsbak had gekieperd heb ik (uiteraard via internet) andere olie besteld. Was een aanbieding bij RacingLubes.nl. en ook nog de laagste verzendkosten. Dus huppakee besteld en betaald. Ik kreeg echter geen factuur via de mail. Daarop een mailtje gestuurd en kreeg ik antwoord uit Frankrijk.....Blijkt dat de olie uit Frankrijk moet komen! Huh???? Nou ja, het kan natuurlijk. Met het vliegtuig naar Barcelona is ook goedkoper dan met de trein naar Schiphol. Ik verbaas me nergens meer over. Ik kreeg bij het antwoord ook een link naar de vervoerder. Maar de olie heb ik nog steeds niet. Inmiddels heb ik al twee keer gebeld met de vervoerder maar die zegt dat het nog ergens in één van hun depots ligt en dat het nog niet is overgedragen aan dun partner PostNL. Maar waar het nu ligt?????? Ik ben bang dat het een kwestie wordt van geld terugvragen via Visa. Het vervelende is dat er hier bij mij in de omgeving niet een zaak zit zoals vroeger Brezan, die meerdere soorten olie heeft en dat je dus op internet aangewezen bent. Kortom, nog even geduld voordat ik jullie weer kan informeren. En het wachten houdt me uit de veel te koude garage

Comment

• 924ERKE
              924 Wannabe
              • Oct 2024
              • 83

Foutje tijdens het drukke eindejaar hopelijk.
              Ik heb nog geen nare ervaringen met bestellingen via internet maar ...misschien komt dat nog.
              ik zou dit ook vervelend vinden.
              Hopelijk komt het toch goed...en ja , je blijft er mee uit de koude garage....

Comment

• Riggard
                924 Fan
                • Jan 2021
                • 549

He, balen, hopen dat het rechttrekt.

Bestel zelf sindskort het meeste via amazon. Supersnelle levering en echt nog nooit gezeik gehad. Zelfs retouren gaat vlekkeloos. Maargoed, daar schiet je nu weinig mee op

​​​

Comment

• Beer924
                  924 Gek
                  • Aug 2021
                  • 1033

Hier volgt het (hopelijk) laatste deel van perikelen rondom de jankende aandrijflijn. De olie die ik op 17 december besteld had voor de versnellingsbak heb ik nog steeds niet. Daarom maar nieuwe olie besteld bij een olie concurrerende website (...). Castrol 80W90 GL4 . Deze olie kreeg ik vanmorgen binnen, dus gelijk maar in de bak gekieperd. Het was prachtig mooi weer hier in het oosten dus ik kon gelijk een proefrit maken. Mensen, ik denk dat ik als winnaar uit de strijd ben gekomen. Ik heb zojuist een uitgebreide proefrit gemaakt. Ja, dat deed ik al eerder, maar toen was het dus niet goed. Nu wel. De bak blijft heel mooi stil. Enige wat er nu nog is, is dat hij heel af en toe haakt naar de derde versnelling. Ik denk dat dit een kwestie van afstelling is in het schakelmechanisme achter op de bak. De eerstvolgende keer dat ie op een brug staat zal ik dat nog controleren. De betonvloer in mijn garage is me nu toch echt te koud heb ik net gemerkt. Op naar de volgende (welke?) klus. Ik las op een duits forum, dat elke drie dagen rijden met een 924 ongeveer een uur sleutelen oplevert. En omdat jullie van foto's houden........

20250113_160817.jpg
                  Last edited by Beer924; 13-01-25, 16:21.

Comment

• 924ERKE
                    924 Wannabe
                    • Oct 2024
                    • 83

Elke drie dagen rijden ....hoe komen ze erbij.....om de 72 uren rijtijd een herstelling....moeilijk te geloven.
                    Zal bij de jouwe toch niet kloppen....zoals die wordt verzorgd.
                    Nu ja , beter niet te veel aandacht aan schenken en af en toe een kleine klus is niet erg.....maar een gierende versnellingsbak is nu ook geen kleine klus,hé.
                    Je geniet er nog meer van als je het zelf hebt opgelost en dat is een deel van de vreugde van het oldtimergedoe.
                    Ikzelf ben een beetje bang van de overbrengingsas naar achter...als die lagers het laten afweten.....wat een klus.
                    ik heb het al eens gezien op you tube.
                    Vraag me af of er hier al mensen zijn geweest die dit hebben hersteld.

Comment

Working...