kortsluiting

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riggard
    924 Fan
    • Jan 2021
    • 508

    #16
    Deze pak ik er altijd ff snel bij
    Pelican Parts has more than 10000 pages of Technical Content and information just for you and your944, 944S, 924, 944S2, 924GT, 924 Carrera, or 968


    Het lijkt er dus op dat Connector C problemen geeft?

    Bovenin de diagrammen heb je dat grijze schema met horizontale lijnen. Daar gaat dan een draad heen waar bv. C1 staat, dat is dan connector C, pin 1. Vervolgens kun je de legenda erbij pakken en kijken naar welk component de draad gaat.
    Als ik random wat dingen bekijk voor 'C', ik zie o.a. spanningsregelaar, dynamo, brandstofpomp, maar ook je verlichting en de 7 polige stekker in de motorruimte... flink wat dus.

    Comment

    • sntbart
      924 Wannabe
      • Sep 2020
      • 32

      #17
      We hebben het gevonden. De ontstekingsspoel (ignition coil) trekt 5A dus het is logisch dat we in het totaal dan aan 6A in het totaal zitten. We zullen er dus maar van uit gaan dat het normaal is, ook al lijkt mij dit veel. Mocht er iemand dit kunnen bevestigen, ik zou het wel graag weten als het klopt of als die spoel toch defect is.

      Comment

      • sntbart
        924 Wannabe
        • Sep 2020
        • 32

        #18
        Misschien nog iets wat ik op een forum ben tegen gekomen die misschien voor andere leden kan interessant zijn (die ook leek zijn in het lezen van elektrische schema's zoals mijzelf): hoe lees je een elektrisch schema:
        De horizontale lijnen bovenaan vertegenwoordigen de verschillende 12V+ voedingen:
        • 30....12V+ altijd
        • 15....12V+ bij zowel ontsteking aan als starten
        • x......12V+ bij ontsteking aan, maar niet bij starten
        • 31....een massa (oké, deze is niet 12V+)
        • 50....12V+ bij starten

        De volgende volledige horizontale lijn (met F20, A16, B20, C19, enz.) in het getoonde diagram toont de verbindingen met de achterkant van het zekering-relaispaneel. Elke connector heeft een aantal pinnen, en er zijn 6 connectors, "A" tot en met "F". "F20" betekent pin 20 van connector F, "A16" is pin 16 van connector A, enz.

        De onderste horizontale lijn onderaan het diagram vertegenwoordigt de massa. De nummers onder die lijn zijn de huidige baannummers. Alles boven een nummer in een rechte verticale lijn bevindt zich op die baan. De Romeinse cijfers zijn paginanummers. Kijkend naar "III --- 10 --- sigarettenaansteker", vertelt "III" je om naar de 3e pagina te kijken, "10" zegt dat het op baan 10 is, en duidelijk is het de sigarettenaansteker. Waar er een omcirkeld nummer net boven de baannummerlijn staat, geeft dat een van de hoofdgrondklemmen (1-5) aan. Waar er een Romeins cijfer en een normaal nummer in een rechthoek staan, geeft dat aan waar het circuit doorgaat, dus ga naar die pagina en baan. [V 5] rechtsboven van de sigarettenaansteker zegt dat je naar pagina 5, baan 5 moet gaan. En wanneer je daar kijkt, zou je een "[III 13]" moeten zien, wat verwijst naar waar je net was.

        Comment

        • Beer924
          924 Gek
          • Aug 2021
          • 884

          #19
          Ik zag de foto op markplaats van je auto. Daar is op de motorkap al een flinke sluiting geweest gelet op de vlammen. Hahahahaha. Is het nu voor elkaar met de sluiting?

          Comment

          Working...