Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Koplampen werken dus wel? Zou vanaf die schakelaar met de multimeter het signaal terug volgen. Draadbreuk idd, of niet goed geplugde schakelaar. Andere optie, massa punt achter de zekeringkast?
contactjes waar je zekeringen in gaan opschuren met schuurpapier.
Massakluster boven je pedalen schoonmaken en checken.
En als ik me niet vergis kan het ook in de licht knop zelf zitten. Je xou de desbetreffende contacten op je schakelaar kunnen doorlussen om dit te checken,
Staat in de schema's, volgens mij ook op deze site anders kijk ik morgen ff
De naam torpedo slaat op de vorm van de zekering.
De term keramisch staat voor het materiaal van de drager waarop de smeltdraad zit.
Ga voor de keramische variant, die smelt/vervormd niet als de boel heet wordt.
Ga voor de koper/messing smeltdraad, de aluminium smeltdraad verpulvert naar mate de jaren verstrijken.
Mocht je die met de aluminium smeltdraad hebben loop ze dan even na en vervang ze indien nodig.
Ik heb ze allemaal vervangen en de fusebox contacten gereinigd.
Misschien interessant voor iemand die dit probleem ooit eens tegen komt.
Bij mijn vroege 924 zit de zekering van het dashboard niet in het zekeringkastje maar afzonderlijk en weggestopt achter de lichtschakelaar.
Blijkbaar is dit ook zo origineel.....
gevolg,.....als je het niet weet kan je natuurlijk blijven zoeken....die zekering vind je trouwens extra getekend, terug in het electrisch schema in het haynes boek.
Nu haal ik niet elke dag mijn lichtschakelaar los, maar het is weer een waardevolle tip voor het moment dat je het nodig zou hebben! Zo helpen we elkaar hier.
Maar heb je het verlichtingsprobleem al opgelost?
Ik heb meerdere malen al eens een lichtschakelaar vervangen, maar daar zat geen zekering in. Misschien was dat alleen bij de wat oudere modellen.
Bij de 924's van mijn beide broers zijn die lichtschakelaars al eens doorgefikt om één of andere reden. Er zat toen geen zekering in, ook niet in de vervangende.
Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition! Lees hier de regels van 924forum.nl
Bij mij wel hoor en je ziet hem trouwens zitten op het schema.
Hij zit wel niet in de schakelaar maar wat dieper aan de bekabelingsdraad met de grijs/blauwe kleur.
Het is zo'n zwart tussenstuk dat je moet open draaien en daar zit dan een gelijkaardige zekering in als gebruikt in de zekeringskast.
Op onderstaand beeld zekering S18
Zoals hiervoor reeds gezegd....goed om weten want zo kan je blijven zoeken....
Comment