zelf een sierstrip maken ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924ERKE
    924 Wannabe
    • Oct 2024
    • 83

zelf een sierstrip maken ?

Dag iedereen,
    Ik erger me al een hele tijd aan de staat van één der sierstrips aan het zijraam achter het portier.
    Het is door de jaren heen wat beschadigd en polieren helpt niet zo veel.Het ziet er nog best goed uit maar het kan toch beter....
    Nu zijn die strips zeer moeilijk te vinden en als je ze vind....zijn het ook al oude of je betaalt je blauw.
    Daarom vroeg ik me af of hier mensen zijn die het al eens geprobeert hebben om zelf zo'n strip te maken.
    Je vind genog materiaal maar spijtig genoeg, is allesvoorzien van een zelfklevende onderzijde ....op zich geen probleem als dit zou houden op het rubber....
    maar kan je zo'n ding ook plooien naar de vorm van de zijruit ?
    Dat is natuurlijk het probleem....het ziet er allemaal mooi uit maar hoe gedraagd zich dit in de praktijk.
    Daarom zou ik durven testen of dit gaat lukken....de strip zit nu in de rubber gedrukt en is ongeveer 8 mm breed.
    Ik heb al gezocht naar zo'n profiel maar vind het nergens....zou natuurlijk beter zijn dan de eerste optie.
    Waar ik ook aan dacht....een nog verkrijgbaar profiel van één van de vw golf 1, of andere.... aan te passen.....want destijds waren die strips toch allemaal van dezelfde vorm....
    Zo, weer iets om over na te denken😊
  • Riggard
    924 Fan
    • Jan 2021
    • 549

Bij mij zijn die dingen zwart, dus dan kun je ze spuiten. zijn ze bij jou van Chrome ofzo?

Comment

• 924ERKE
      924 Wannabe
      • Oct 2024
      • 83

PXL_20240917_110719126.jpg
      Ja, Riggard

Bij mij zijn ze van chroom....dus blinkend.
      Zwart spuiten zou kunnen maar dan moeten ze allemaal onder handen worden genomen.
      Tegenwoordig worden die sierdinges gelijmd aan het koetswerk.
      Fabrieks af worden speciale lijmsoorten gebruikt.Bij ons zijn emblemen en zo nog bevestigt met clips enz....
      De voorhanden zijnde strips kan je makkelijk plooien op de smalste kant maar hoe het gaat langs de breedste 'zichtbare' zijde ....dat zou ik eens willen testen en dan eventueel op een oud raamrubber kleven.....

Comment

• Ronaldbm
        924 Addict
        • Aug 2014
        • 1740

Goede gebruikte is lastig, maar als je eea kan opknappen zou ik dat doen. Met name de vorm van de auto volgen voor monteren voorkomt ellende met loslaten
        Project 924....and nice driving

Comment

• Beer924
          924 Gek
          • Aug 2021
          • 1033

Mijn ervaring is dat lijm zeer moeilijk hecht aan rubber. En wat Ronald zegt, je moet de contouren van de auto volgen. Zal niet meevallen. Maar is het ook niet een beetje het patina van een auto uit 1977? En anders zou je het eens moeten proberen op een beurs zoals de Techno Classica in het voorjaar in Essen. Daar staan natuurlijk de wereld aan handelaren die gebruikte onderdelen verkopen. En in Essen zeker onderdelen voor Porsche. Tot vervelens toe.

Comment

• 924ERKE
            924 Wannabe
            • Oct 2024
            • 83

Bedankt voor de tips en de reacties.
            Ze zijn inderdaad moeilijk te vinden in mooie staat en afhankelijk van dat ,is de prijs ook navenant hoog.
            Onze onderdelen gaan door de schaarste ook richting porsche prijzen...
            Nu ja, ,een auto uit 77 heeft inderdaad wat 'patina' en eigenlijk zijn ze best nog deftig, alhoewel ik al eens een opmerking heb gekregen over die ene strip van een 'kijker' op een meeting.
            Het was eigenlijk ook de enige opmerking;😉
            Mijn raamschrapers gaan ook naar een einde leven toe en die zijn ook best prijzig...60 eurootjes voor ééntje......komt wel snor.
            Ik ga toch gewoon eens voor de lol,een test doen op een oude rubber van het raam en laat het resultaat van de proef zien en zal ook de test doen qua stevigheid.
            Voor ik het vergeet wens ik allen een mooi eindejaar toe !

Comment

Working...