Hallo, Ik ben nieuw Op het forum en heb een vraag. De rubbers die in de twee gaten zitten waar de slot pinnen van de achterklep invallen, zijn bij mijn auto voor een groot gedeelte verbrijzeld en niet meer aanwezig. Heeft iemand een tip waar ik deze Voor een redelijke prijs kan kopen? Hartelijk dank.
Rubber slot achterklep
Collapse
X
-
Tags: None
-
Last edited by Pierro; 09-12-25, 08:58.Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver -
Ook www.Partworks.de in Duitsland heeft heel veel. Alpo in Haarlem heeft ook gewoon 924 onderdelen alleen geen website. Dat is wat lastiger. Maar op mail krijg je snel en adequaat antwoord. Ook Porsche zelf levert nog de gekste onderdelen voor de 924. En niet te vergeten enkele liefhebbers hier in Nederland. Zoals Stuttparts in Appelscha en Erik in Hardinxveld-Giessendam. Beiden adverteren op marktplaats met gebruikte onderdelen voor de 924. En ze hebben veel. Je hoeft echt niet altijd nieuw te kopen. Het is wel handig als je een onderdelenboek hebt, zodat je onderdeelnummers kunt vinden. En vergeet niet dat je eigenlijk een oude Volkswagen hebt. Aan de hand van onderdeelnummers kom je niet zelden bij aftermarket bedrijven zoals Autodoc of Winparts uit.
De keuze is reuze.Comment
-
Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driverComment
-
Goedkoop zijn die rubbers niet.Deze aan de vergrendelingspinnen zijn nog duurder.
Helaas hiervoor geen goedkoop alternatief.
Tweedehands zijn ze dikwijls ook al wat jaren oud.
Specifiek voor het model ontworpen onderderdelen zijn'porsche' prijs......
Ze mooi in conditie houden door de rubbers vaak met siliconeolie te behandelen is een must.
Comment
-
-
-
Hallo, ik ben inmiddels een stap
verder. Ik vermoed dat ik slechts twee nieuwe rubbers nodig heb om de leckage te verhelpen. Ik heb dit bij partworks gevonden. Kan iemand dit bevestigen? Dank jullie wel.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 3 photos.Comment
-
Het is natuurlijk sterk afhankelijk waar je de lekkage hebt. Maar ik denk dat als je deze sluitingen vervangen hebt, de achterklep uiteraard beter gaat sluiten. Daardoor kun je al mogelijke lekkage voorkomen. Ga gewoon systematisch te werk en je zult zien dat je veel kunt oplossen. Als je niet helemaal zeker bent kun je partworks ook een mailtje sturen met je vraag. Ze zijn daar zeer behulpzaam is mijn ervaring. Als het trouwens echt lekkage is zijn er nog meer verdachte punten. Het rubber rond de achterzijde maar ook de afdichtingen van de achterlichten kunnen voor lekkage zorgen.Last edited by Beer924; 14-12-25, 18:32.Comment
-
Zitten er onder die dingen geen opvangbakjes met een afvoerslang gemonteerd ?
Ik dacht van wel.
Als dat er niet zit ....dan is lekken uiteraard normaal.
Die kunststof kroontjes dienen volgens mij gewoon om de pennen te centreren zodat ze goed vergrendelt kunnen worden.
Meestal zijn die kroontjes na jaren gebruik gewoon op.
Gelukkig kosten ze niet zo veel in vergelijking met de rubbers zelf....
PXL_20251214_180032156.MP.jpg
Comment
-
-
Vraag is natuurlijk.
Waar lekt het?
Of er ontbreken afvoerslangen, of die gaan niet langs de goede weg naar buiten, of het komt via de achterlichten....of....zo zijn er nog wel dingen hoor.
Als er in de koffer ergens afsluitdoppen ontbreken kan het zelfs van onderaan komen.......water kent alle wegen.Comment
-
Ik had al de usual suspects gecontroleerd. De slangen zitten er op aangesloteb en zijn ook niet verstopt. Als ik er doelgericht van boven door het slotgat water in giet, komt het water tussen de kieren van de slotopname en het onderhangend kunststofbakje vandaan. Zit er misschien nog een pakking tussen koets en het slot?Comment
-
ja het is een wat complex systeem, als je goed kijkt zit de pen aan je klep met een rubberen afsluitring, die sluit af rondom het slot. Dan krijg je de rubber en die moet ervoor zorgen dat het water wat toch doorkomt, als het ware door je slot loopt. Daarna heb je het bakje en daarin moet het water komen en het via de slang weer naar buiten gooien.
Wat soms ook nog wel eens mis wil gaan, is dat de achterlichten niet goed gesealed zijn (Dat moet met butyltape die maar eenmalig te gebruiken is) en via die weg water naar binnen komt, dat had ik.
Die hoedjes die jij eerder stuurt hebben voor zover ik weet voor de afdichting geen functie, maar zorgen er vooral voor dat de pennen beter in het slot zitten/niet ratelen. Ik heb ze met de 3d printer gemaakt voor een paar euro.Comment
Comment