Aanpassen versnellingspook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nielsemans
    924 Wannabe
    • Feb 2025
    • 26

Aanpassen versnellingspook

De originele pook is niet in fantastische staat en vond het een mooi punt voor wat personalisatie. Ik kwam de momo heritage line tegen in combinatie met een adaptertje van rosepassion. Daarnaast kwam ik op rosepassion een leren versnellingspookhoes tegen dus die mee besteld maar die blijkt veel te groot. Weet een van jullie hoe ik het beste kan opmeten wat die maat moet zijn?

Kleur van de pook is een beetje beroerd door het slechte licht en de flitser van mn telefoon erbij....
    Attached Files
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1485

Daar hoort nog een lederen hoes omheen. Die zijn volgens mij bij meerdere Duitse Sattlers, oftewel bekleders te koop. Kijk maar eens op Kleinanzeigen.de.
    Op de foto zie je het voorbeeld van mijn pook. Ik heb even gekeken op internet met de zoekvraag: Leder Schalthebel Porsche 924/944. Dan vind je allerlei aanbiedingen. Succes. Je zou hem natuurlijk ook zelf kunnen maken.......

$_86-(13)-klein.jpg

Last edited by Beer924; 11-12-25, 15:52.

Comment

• Nielsemans
      924 Wannabe
      • Feb 2025
      • 26

Ja het doel is om de hoes die ik op de kleine foto eronder heb aan te passen. In mijn logica is het de maximale afstanden meten van achter met de pook naar voren en andersom maar ben benieuwd of iemand tips heeft voordat ik hem te kort knip

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 1485

Je redenering klopt denk ik wel. Als je er maar rekening mee houdt dat je buitenhoes over de buitenste rand van de uitsparing voor de versnellings pook moet kunnen vallen. De binnenste felsrand (op de foto de fel rode) is voor de rubber manchet en de buitenste rand (op de foto de wat bruinere) is voor de leren manchet. En daar moet ie natuurlijk omheen blijven zitten als je schakelt. Bij ij zit overigens de machet aan de pook vast. Daar zul je nog iets op moeten vinden. Anders kijk je tegen het blanke metaal van de pook aan.

20220218_183256.jpg

Comment

• Beer924
          924 Gek
          • Aug 2021
          • 1485

Ik heb deze nog voor je gevonden. Is misschien wel een mooi alternatief.

Original Porsche Schaltknauf vom Sattler neu in Echtleder schwarz oder braun bezogen im Tausch...,PORSCHE 924 944 5-Gang Schalthebel neu beziehen im Tausch in Baden-Württemberg - Herbolzheim

Comment

• Nielsemans
            924 Wannabe
            • Feb 2025
            • 26

oh wow dat had ik eerder moeten weten. Huidige pad is wel wat duurder maar ook wel leuk om wat persoonlijker te maken. Zal de knip en plak kunsten van de pookhoes later delen

Comment

Working...