Soms slechte koude start

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotch
    924 Fan
    • Oct 2011
    • 350

    Soms slechte koude start

    Hè,

    Soms start mijn 924 slecht als hij koud is. Ik heb al wat onderzoek gedaan maar kom er niet helemaal uit.

    De koude start luchtklep (sorry kom niet op de echte naam) werkt wel maar ik weet niet of hij het helemaal goed doet. In koude stand is er wel een klein gaatje maar hij is niet volledig open. Opent deze verder naarmate de buitentemperatuur afneemt? Hij sluit wel goed.

    De WUR heb ik ook los gehaald. Hij ziet er van binnen goed uit en ik kan hem doorblazen (niet verstopt oid). Het bi metaal heb ik onderspanning gezet maar hij verbuigt niet. Dit lijkt me iets wat ik moet vervangen maar niet slecht voor de koude start.

    Mocht de WUR of de luchtklep kapot zijn dan ben ik natuurlijk op zoek naar een vervangings onderdeel.

    Gr. Wouter
  • harry
    924 Gek
    • May 2008
    • 1287

    #2
    Re: Soms slechte koude start

    Lucht schuif, moet bij het starten half open staan, en na ongeveer 8 minuten (als er spanning op staat), en warm wordt sluiten.
    Koel je hem weer af (bv koelkast) moet hij weer half openstaan.
    Attached Files

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

    Comment

    • Scotch
      924 Fan
      • Oct 2011
      • 350

      #3
      Re: Soms slechte koude start

      Ok, hij sluit volledig maar gaat denk ik niet ver genoeg open. Maakt het nog uit hoe koud het is? Als ik hem in de vriezer leg moet hij dan bv vol open staan?

      Comment

      • harry
        924 Gek
        • May 2008
        • 1287

        #4
        Re: Soms slechte koude start

        Originally posted by Scotch
        Ok, hij sluit volledig maar gaat denk ik niet ver genoeg open. Maakt het nog uit hoe koud het is? Als ik hem in de vriezer leg moet hij dan bv vol open staan?
        Half open.

        Mvg, Harry 924 1983


        You know the Germans always make good stuff
        7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

        Comment

        • 282282
          924 Wannabe
          • Oct 2011
          • 29

          #5
          Re: Soms slechte koude start

          Ik heb dus hetzelfde probleem sinds kort, heb echter de WUR ook gecontroleerd en hij werkt goed, hij doet het zoals hier beschreven. Hij zou volgens de onderhoudsgegevens trouwens in 2004 nog vervangen zijn geweest. Echter bij koud staan start de 924 niet altijd correct, en het valt me op dat hij de eerste 5min heel laag in toeren hangt. (+-600) Echter als ik wat gas geef draait hij normaal en valt niet stil.
          Heb ondertussen de ontsteking ook nagekeken en ik vind niet meteen een probleem... :-(

          Iemand misschien nog ideeen??

          Comment

          • Jayke
            924 Gek
            • Feb 2010
            • 910

            #6
            Re: Soms slechte koude start

            Originally posted by 282282
            Ik heb dus hetzelfde probleem sinds kort, heb echter de WUR ook gecontroleerd en hij werkt goed, hij doet het zoals hier beschreven. Hij zou volgens de onderhoudsgegevens trouwens in 2004 nog vervangen zijn geweest. Echter bij koud staan start de 924 niet altijd correct, en het valt me op dat hij de eerste 5min heel laag in toeren hangt. (+-600) Echter als ik wat gas geef draait hij normaal en valt niet stil.
            Heb ondertussen de ontsteking ook nagekeken en ik vind niet meteen een probleem... :-(

            Iemand misschien nog ideeen??
            Heb je al zoals hierboven staat de koude luchtschuif (vaak ook AAV of KLR genoemd) gecontroleerd? Deze verhoogd namelijk het stationaire toerental bij een koude motor.

            Comment

            • 282282
              924 Wannabe
              • Oct 2011
              • 29

              #7
              Re: Soms slechte koude start

              Ja, dat bedoel ik. Dat bosh onderdeel bovenop de motor. Bij warm sluit hij en als ik hem in de vriezer leg gaat hij open. Echter, hij blijft slecht draaien bij koud staan.

              Comment

              Working...