Ik heb met m'n stomme kop vanavond voor een stukje overgeschakeld naar benzine om eens flink door te trekken.
Na een stukje 190 gereden te hebben was ik bij m'n afslag en voor het stoplicht sloeg het blok af.
Nu slaat ie op benzine wel vaker af, dus weer op lpg gezet en gestart.
Ik hoorde direct dat iets niet helemaal 100% was, hij draaide wat moeizamer rond met starten. Hij sloeg aan maar het blok klinkt anders. Een beetje drammerig/ploffering. Ook als je in de lagere toeren weg rijd en b.v. 60 in z'n 4 dan voelt het een beetje 'schudderig' aan, weet niet hoe ik het beter onder woorden kan brengen.
Oliedruk is normaal en niets bijzonders aan de temperatuur. Ik had 'm warm gereden, was net het laatste stukje voor thuiskomst.
Ik hoop dat het lichte schudden door het niet goed vonken van 1 van de bougies is. Morgen zal ik dan ook eerst de bougies eruit halen om die te bekijken. Ik gok dat deze er minimaal al 20.000km in zitten en dus lpg/benzine om hun oren krijgen.
Wat zijn andere mogelijke scenario's?
Edit:
Hij bleef op lpg nog wel normaal stationair draaien, maar uit de uitlaat klonk het wat plofferiger dan normaal. Op benzine hield ik 'm alleen met gas bij stationair lopend, heb allebij namelijk nog een stukje uitgeprobeerd om mee te rijden.
Vermogen was er overigens nog wel, al heb ik 'm niet meer ver gepusht.
Na een stukje 190 gereden te hebben was ik bij m'n afslag en voor het stoplicht sloeg het blok af.
Nu slaat ie op benzine wel vaker af, dus weer op lpg gezet en gestart.
Ik hoorde direct dat iets niet helemaal 100% was, hij draaide wat moeizamer rond met starten. Hij sloeg aan maar het blok klinkt anders. Een beetje drammerig/ploffering. Ook als je in de lagere toeren weg rijd en b.v. 60 in z'n 4 dan voelt het een beetje 'schudderig' aan, weet niet hoe ik het beter onder woorden kan brengen.
Oliedruk is normaal en niets bijzonders aan de temperatuur. Ik had 'm warm gereden, was net het laatste stukje voor thuiskomst.
Ik hoop dat het lichte schudden door het niet goed vonken van 1 van de bougies is. Morgen zal ik dan ook eerst de bougies eruit halen om die te bekijken. Ik gok dat deze er minimaal al 20.000km in zitten en dus lpg/benzine om hun oren krijgen.
Wat zijn andere mogelijke scenario's?
Edit:
Hij bleef op lpg nog wel normaal stationair draaien, maar uit de uitlaat klonk het wat plofferiger dan normaal. Op benzine hield ik 'm alleen met gas bij stationair lopend, heb allebij namelijk nog een stukje uitgeprobeerd om mee te rijden.
Vermogen was er overigens nog wel, al heb ik 'm niet meer ver gepusht.
Comment