acceleratie problemen.. iemand een id??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niekbergevoet
    924 Wannabe
    • Sep 2009
    • 96

    #91
    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    ik heb het co nu afgesteld op 2.5, en stationair loopt hij nou <knip LWB>hij gaat ook niet zo snel in de toeren als met een hoger co en en stotterd nogsteeds als ik een klein beetje gas geef, als ik het pedaal vol in trap loopt hij wel aardig.. ik heb de injectoren nog een x getest en ze geven allemaal ongeveer even veel en stoppen direct als ik de luchtweger los laat.. mijn accumulator is wel helemaal verroest.. zou het probleem daar door kunnen komen? de warme start is goed..

    Comment

    • ArvidW
      924 Gek
      • Aug 2008
      • 1035

      #92
      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

      Mijn accumulator is zo lek als een mandje en mijn blok loopt prima, daar zal het niet aan liggen. (alleen met warme start is het een ramp....)
      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

      Comment

      • niekbergevoet
        924 Wannabe
        • Sep 2009
        • 96

        #93
        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

        <knip LWB>dan heb ik werkelijk geen flauw id meer... tijd voor een noodplan: 2.0 subaru boxermotor

        Comment

        • niekbergevoet
          924 Wannabe
          • Sep 2009
          • 96

          #94
          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

          hoe kan ik het beste de druk op de injectoren meten, wat moet die zijn? wisselt hij bij toerental? want het enige wat ik nog kan bedenken is dat mijn spinnenkop kappot is.. heeft iemand er nog toevallig een liggen?

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            #95
            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

            Originally posted by niekbergevoet
            <knip LWB> dan heb ik werkelijk geen flauw id meer... tijd voor een noodplan: 2.0 subaru boxermotor
            waarom geen VW w12?
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • klaas 924
              924 Addict
              • Jan 2009
              • 1852

              #96
              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

              Originally posted by niekbergevoet
              <Knip LWB>dan heb ik werkelijk geen flauw id meer... tijd voor een noodplan: 2.0 subaru boxermotor
              inclsief het 4 wielaandrijfsysteem??

              vraag dan even aan de jongens van shop shop die hebben dat een keer ingebouwd in een golf!
              think PORSCHitive

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                #97
                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                Originally posted by niekbergevoet
                hoe kan ik het beste de druk op de injectoren meten, wat moet die zijn? wisselt hij bij toerental? want het enige wat ik nog kan bedenken is dat mijn spinnenkop kappot is.. heeft iemand er nog toevallig een liggen?
                Sorry maar dit is een inkopper ( Met een Drukmeter )
                De is druk is veranderlijk boven +/- 1,5 Bar ++++++ WUR en spinnekop Regelen afhankelijk van toerental en temp.van de moter de druk.
                brandstof druk Pomp +/- 5 Bar
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • niekbergevoet
                  924 Wannabe
                  • Sep 2009
                  • 96

                  #98
                  Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                  dus stationair zou hij tussen de 1.5 en 2 bar is zitten (met koude motor) en door langzaam gas te geven zou hij langzaam moeten stijgen naar 5 bar? gelijk met het motortoerental?

                  Comment

                  • M.B.H.
                    924 Freak
                    • Feb 2008
                    • 6043

                    #99
                    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                    nee de voordruk is 5 Bar wat de druk op vol toeren is weet ik zo niet
                    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                    Comment

                    • niekbergevoet
                      924 Wannabe
                      • Sep 2009
                      • 96

                      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                      de stationairdruk op de injectoren is 5 bar, en hoog in de toeren ook 5 bar? is dat goed? ik ben vandaag een beetje met de distributie aan het prutsen geweest en als ik hem 1 tandje naar links zette deed hij het iets beter, en als ik de nokkenas 180 graden draaide (dus zoals hij stond voor ik de koppakking heb vervangen) doet hij het ook wel aardig maar nogsteeds niet top.. is er een manier om hem makkelijk op tijd te zetten zonder gebruik te maken van de markeringen die er op staan? ik vertrouw ze namenlijk niet..

                      Comment

                      • Frenske
                        In Memoriam | Erelid
                        • Feb 2009
                        • 3309

                        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                        de merktekens zijn heilig, zou ik niet aan tornen. Welk merkteken gebruik je voor de krukas? als dat voor op de poulie is zou alles okee moeten zijn.
                        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                          Nee de stationair druk is +/- 1,5 Bar:doh:
                          En de druk die de brandstofpomp leverd is 5 Bar
                          merkteken op je nokkenastandwiel kan niet verkeerd staan die moet samen vallen met de streep op je kleppendeksel
                          merkteken op je Krukas poelie moet als de 1e cil. op het bdp staat en je
                          nokkenas van je 3e cil op tuimellen staat,
                          samenvallen met het merkteken op het blok !!! dit kun je alleen zien als de kap die over de distr.riem zit verwijderd is !!
                          uiteraard moet dit alles samenvallen met het 0 teken op je vliegwiel.
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          • ArvidW
                            924 Gek
                            • Aug 2008
                            • 1035

                            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                            Originally posted by M.B.H.
                            uiteraard moet dit alles samenvallen met het 0 teken op je vliegwiel.
                            Tenzij een vorige eigenaar het vliegwiel niet juist heeft gemonteerd:Cry:
                            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                            Comment

                            • niekbergevoet
                              924 Wannabe
                              • Sep 2009
                              • 96

                              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                              alle merktekens vallen gelijk, de poelie, de 0 op het vliegwiel, en het merkteken op het krukastandwiel. maar dan loopt hij niet goed, en toen ik hem kocht stond het krukastandwiel bijna 180 graden gedraaid??..:S maar toen heb ik hem goed gezet en nu twijfel ik of dat goed was.. maar mijn inlaat is lekdicht, alles werkt, krijg heerlijke mooie vonkjes, alleen mijn injectoren hebben altijd 5 bar druk.. maar als ik dan kijk hoe ze inspuiten reageren ze wel op de luchtweger? maar als mijn druk te hoog is na de spinnenkop, ligt dat dan aan de brandstofmotor of aan de spinnenkop?

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                                ligt dat dan aan de brandstofmotor of aan de spinnenkop?
                                ik zei brandstofdruk Pomp is 5 Bar ;-)dus die is goed
                                Waar meet je die 5 bar op de injektoren ?????
                                Dan gaat er in je spinnekop iets echt mis !!!!!
                                of je hebt je co schroef helemaal verkeerd staan???
                                Dat lijkt me sterk, dat die dan 5 Bar geeft
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...