acceleratie problemen.. iemand een id??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    dit heb ik even voor je opgezocht
    Warm up Regulator

    It controls fuel quantity as the engine warms up.

    In koude toestand werkt de bimetaalveer tegen de klepveer in en vermindert daar door de werkzame veerkracht op de membraan onderkant van de klep. De afregel doorsnede van de klep is dan iets verder geopend, waardoor meer brandstof uit de regeldruk kring wordt afgeregeld en do regeldruk laag is. Vanaf het begin van het starten wordt de bimetaalveer elektrisch en door de motor verwarmd. Zij buigt door en vermindert daarbij] de tegenkracht op de veerklep.
    De werking van de klepveer op de membraanklep neemt daardoor toe. De membraanklep vermindert de afregeldoorsnede, waardoor de druk in het regeldruk-relais hoger wordt. De warmloopverrijking houdt op wanneer de bimetaalveer volledig van de klepveer afgetild is. Door de nu alleen werkende klepveer wordt de regeldruk op zijn normale waarde geregeld. De regeldruk bedraagt bij koude start ongeveer 0,5 bar en bij warme motor ongeveer 3,7 bar.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??


      hier valt genoeg te lezen;-)
      heb je hier wat aan ???? Niek- Freddy
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • niekbergevoet
        924 Wannabe
        • Sep 2009
        • 96

        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

        ik heb het klepje getest en die werkt, maar toen ik de aansluitingen op de multimeter aansloot kreeg ik net 1 volt.. (met stationair en op toeren) Lijkt me te weinig... Waar komt de spanning voor dat klepje vandaan??

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

          als ik me niet vergis van je termokontakt ,
          die schakel dat klepje open dicht ( warme of koude moter )
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • niekbergevoet
            924 Wannabe
            • Sep 2009
            • 96

            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

            termokontakt? maar als die het klepje open en dicht aan de hand van een warme of koude motor, waar is de wur dan voor? en waar kan ik dat termokontakt vinden? want ik moet of me termokontakt vervangen of nieuwe kabels leggen.. en hoe word de druk dan geregeld op basis van motortoerental? want ik heb nogsteeds 5 bar druk bij stationair, en hij loopt slecht tot 3000 toeren, en vandaag reed ik met een bijna lege accu, en toen draaide de brandstofpomp wat langzamer en liep hij veel beter..

            Comment

            • Freddy
              924 Wannabe
              • Oct 2009
              • 41

              De WUR reviseren/vervangen is hoe dan ook geen slechte zaak. En als het dan nog niet goed werkt, kan je nog andere dingen proberen.
              Stap voor stap is nog altijd de beste methode, maar soms ook de meest vervelende.

              @ M.B.H. bedoel je dit als je het over de aansluiting van het klepje hebt? Het groene aansluitpunt dat bijna niet te zien is.
              Freddy.

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                Originally posted by M.B.H.
                als ik me niet vergis van je termokontakt ,
                die schakel dat klepje open dicht ( warme of koude moter )
                en stuurt op die manier je WUR aan.
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                  Nee, het klepje staat parallel met de WUR niet in serie. Ofwel, de werking van de WUR en het klepje zijn onafhankelijk.

                  Klepje is alleen voor de eerste secondes dat de motor loopt/start, op deze manier kan de klepel in de luchtweger gemakkelijker opgetilt worden en krijg je tijdelijk een betere flow en een nog rijker mengsel.

                  Ik heb pas geleden handmatig dit klepje aangestuurd en een warme motor valt bijna gelijk uit op stationair, zo veel rijker loopt het blok dan.
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • Frenske
                    In Memoriam | Erelid
                    • Feb 2009
                    • 3309

                    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                    de klep laat de druk wegvloeien wanneer de WUR werkt, sluit je die klep (probeer maar eens uit, trek het contact los en start dan de koude motor) zal de druk boven de regelplunjer toenemen. Er wordt geen rijker mengsel toegediend. Hierdoor zou het probleem van niek kunnen ontstaan, als dit enkel waargenomen wordt in de opwarmfase.
                    Ik bedoel niet dat groene dingetje op de bovenstaande foto maar de klep die in het benzinecircuit van de WUR is opgenomen
                    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                    Comment

                    • ArvidW
                      924 Gek
                      • Aug 2008
                      • 1035

                      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                      Nee, hij staat parallel en stuurt de WUR niet aan. Kijk maar:



                      Edit: Altijd gezeik hier op het forum met foto's, waarom mogen we niet gewoon imagessshakkkk ofzo gebruiken :doh: (zelfs dat woord filtert hij !)
                      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                      Comment

                      • niekbergevoet
                        924 Wannabe
                        • Sep 2009
                        • 96

                        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                        nee, ik bedoel een elektronisch klepje dat aan de spinnekop vast zit met een + en - aansluiting, en ik moet weten waar hij zijn stroom krijg.. want ik hoor er 12 v op te krijgen maar ik kreeg amper 1 volt.. daardoor werkt het klepje niet.. ik moet weten waar ik de + en - aansluiting van voor dat klepje vandaan kan halen..

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                          Originally posted by Freddy
                          De WUR reviseren/vervangen is hoe dan ook geen slechte zaak. En als het dan nog niet goed werkt, kan je nog andere dingen proberen.
                          Stap voor stap is nog altijd de beste methode, maar soms ook de meest vervelende.

                          @ M.B.H. bedoel je dit als je het over de aansluiting van het klepje hebt? Het groene aansluitpunt dat bijna niet te zien is.
                          Nee ik denk dat jij dat bewuste klepje niet hebt :shocked:als ik het zo zie
                          of hij zit daar onder
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                            Originally posted by niekbergevoet
                            nee, ik bedoel een elektronisch klepje dat aan de spinnekop vast zit met een + en - aansluiting, en ik moet weten waar hij zijn stroom krijg.. want ik hoor er 12 v op te krijgen maar ik kreeg amper 1 volt.. daardoor werkt het klepje niet.. ik moet weten waar ik de + en - aansluiting van voor dat klepje vandaan kan halen..
                            zet er maar gewoon met twee losse draden 12 V op en laat de moter maar lopen wat gebeurt er met je druk ?????
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • LWB
                              924 Freak
                              • Dec 2007
                              • 3388

                              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                              houd er even rekening mee dat Hayes uit gaat van auto's met meer regelingen dan een europees model i.v.m. emissieeisen en andere onzin.
                              groet,
                              Laurens
                              924 2.0 mj1984


                              Lees hier de regels van 924forum.nl

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                                klopt wel wat je steld maar het is een bypas en zo daald de voordruk op de wur en dus ook de einddruk ;-)
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...