Was vandaag lekker bezig met ons Truus. Motor een beetje afstellen, en zorgen dat hij wat minder naar onverbrande benzine stinkt bij het draaien.
Eerst eens zorgen dat alles goed draaide, dat was dus bij een voorontsteking van een graadje of 30. Lijkt mij iets te veel. Maar ik dacht: "mengsel is veel te rijk, dus om alles goed te ontsteken zal er meer voorontsteking nodig zijn."
Dus ik in Haynes kijken, hoe je de Idle adjustment doet.
Links dus de schroef op het kleppenhuis waarmee je het stationair toerental afsteld.
Rechts schijn je de hoeveelheid brandstof te kunnen bepalen.
(Toch?)
De rechterschroef helemaal teruggedraaid evenals de schroef op het kleppenhuis. maar de motor slaat niet aan. Hij pruttelt wel een paar seconden, maar valt dan onherroepelijk uit.
De motor loopt ietsjes langer als wat meer voorontsteking geeft, maar dat is dus een graad of 20. Het lijkt erop dat de motor onvoldoende brandstof krijgt, maar ik krijg dat niet goed geregeld. Jullie suggesties?
Ik kwam trouwens ook tot de conclusie dat mijn accumulator lek is. Dat heb ik maar gecontroleerd nadat ik wat postings gelezen had met soortgelijke problemen. Dus schroefje ondrop los, en ja hoor... benzine. Toch heeft de motor goed gelopen, vandaag. Het kan dus niet alleen aan het membraan in de accumulator liggen.
Voor de rest zijn alle filters vervangen, olie etc. ververst en voor zover ik weet zuigt de motor nergens valse lucht.
Iemand enig idee?
Eerst eens zorgen dat alles goed draaide, dat was dus bij een voorontsteking van een graadje of 30. Lijkt mij iets te veel. Maar ik dacht: "mengsel is veel te rijk, dus om alles goed te ontsteken zal er meer voorontsteking nodig zijn."
Dus ik in Haynes kijken, hoe je de Idle adjustment doet.
Links dus de schroef op het kleppenhuis waarmee je het stationair toerental afsteld.
Rechts schijn je de hoeveelheid brandstof te kunnen bepalen.
(Toch?)
De rechterschroef helemaal teruggedraaid evenals de schroef op het kleppenhuis. maar de motor slaat niet aan. Hij pruttelt wel een paar seconden, maar valt dan onherroepelijk uit.
De motor loopt ietsjes langer als wat meer voorontsteking geeft, maar dat is dus een graad of 20. Het lijkt erop dat de motor onvoldoende brandstof krijgt, maar ik krijg dat niet goed geregeld. Jullie suggesties?
Ik kwam trouwens ook tot de conclusie dat mijn accumulator lek is. Dat heb ik maar gecontroleerd nadat ik wat postings gelezen had met soortgelijke problemen. Dus schroefje ondrop los, en ja hoor... benzine. Toch heeft de motor goed gelopen, vandaag. Het kan dus niet alleen aan het membraan in de accumulator liggen.
Voor de rest zijn alle filters vervangen, olie etc. ververst en voor zover ik weet zuigt de motor nergens valse lucht.
Iemand enig idee?
Comment