Temperatuurmetertje..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chantal
    924 Wannabe
    • Jun 2024
    • 9

Temperatuurmetertje..

Hoi allemaal!
    Ik heb sinds 2maandjes een geweldige rode Porsche 924 Targa. Ik gebruik hem als daily en on the go knap ik hier en daar wat dingetjes eraan op.

Nu heb ik iets waar ik tegenaan loop.
    De temperatuurmeter staat altijd op oververhit. Nu heb ik even onderzoek gedaan in de auto en zie ik dat de temperatuursensor als nieuw eruit ziet, maar niet aangesloten is...

Nu breek ik mijn brein en kan ik nergens op internet vinden waar de kabel vandaan moet komen om hem aan te sluiten.

Ik neem aan dat het gewoon rechtstreeks vanuit de temperatuurmeter naar de sensor zou moeten lopen... iemand enig idee of fotootje of iets? Welk kabeltje moet erin, waar zit het?

In de bijlage een foto van de sensor in mijn auto!

Groetjes,

Chantal
    Attached Files
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1155

Waar heb je een foto van gemaakt waar je hand op staat. Ik kan het echt niet lokaliseren. Maar ik begrijp dat er helemaal geen draadje aan de temp zender zit. Je weet natuurlijk nooit wat de vorige eigenaar aan het kl#ten is geweest met de draadjes.

Comment

• Chantal
      924 Wannabe
      • Jun 2024
      • 9

Ja het is inderdaad de temp sensor en er zit geen draad aangesloten. Ik kan ook het draadje niet vinden. Komen de draden direct van de meter op het dashboard af, of loopt er een draad van de meter en ook een draad naar de ventilator bij de radiator of...? Sorry voor de rookie question Maar Ik hoop het zelf te kunnen oplossen. Het lijkt me een kwestie van aansluiten en klaar... als ik weet waar het draad of de draden vandaan komen.

Comment

• Riggard
        924 Fan
        • Jan 2021
        • 630

Er zit een kleine kabelboom achterop de motor die o.a. De andere temperatuursensoren achteraan de kop bedient. Daaraan zit een lullig blauw (volgens mij zelfs blauw wit) draadje die met een spade connector over de sensor schuift.

Dat gezegd hebbend ben ik net als beer wel benieuwd waar de sensor die jij op de foto hebt gezet zich bevindt, is dit aan de achterkant van de kop tussen de kop en het schutbord zeg maar? Ik herken het niet echt.

Comment

• Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 630

Hier zit die gouden sensor van jouw plaatje (in het thermostaat huis), ik weet niet of dat ook de sensor is die je op de foto hebt?

Comment

• Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 1155

Ik denk zo maar dat Riggard dit bedoelt. Achter/onder de stroomverdeler zitten twee kleine slangen. Onder die twee kleine slangen en nauwelijks bereikbaar zit de sensor van de temperatuurmeter. Daar gaat inderdaad een blauw draadje naar toe. Ik krijg het niet beter zichtbaar, maar dan weet je waar je zoeken moet.

20240727_101525.jpg 20240727_101559.jpg 20240727_101634.jpg

Comment

• Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 630

IMG_20240727_082311.jpg
              En de foto....

Comment

• Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 1155

20220329_094006 gemerkt.jpg En nog eentje ter verduidelijking

Comment

• Chantal
                  924 Wannabe
                  • Jun 2024
                  • 9

Hoii! We zijn weer op zoek gegaan, bedankt voor de hulp al! Maar is dit wat jullie bedoelen? We hebben het even gefilmd:

Comment

• Beer924
                    924 Gek
                    • Aug 2021
                    • 1155

Ik heb jullie een PB gestuurd. Kun je me even bellen.

Comment

• Pierro
                      924 Fan
                      • Feb 2015
                      • 379

Origineel is het een blauw-gele draad die met een spade connector aan de temperatuur sensor bevestigd zit, see photo.

moteur 007.jpg
                      Last edited by Pierro; 29-07-24, 08:03.
                      Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                      Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

Comment

• Pierro
                        924 Fan
                        • Feb 2015
                        • 379

nog een photo van voor de renovatie...

engine 019.jpg engine 019.jpg
                        Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                        Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

Comment

• Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 1155

En die komt samen met de andere draadjes uit die kabelboom, waar ook die andere blauwe draadjes uitkomen. Volgens mij moet het nu toch uit te vinden zijn.

Comment

• Pierro
                            924 Fan
                            • Feb 2015
                            • 379

ik kan het niet duidelijker meer maken dan deze photo laat zien...
                            engine 036.jpg

Comment

• Riggard
                              924 Fan
                              • Jan 2021
                              • 630

Die blauw gele zit in het filmpje direct op de aarde maar die moet dus naar de sensor. Top foto van pierro

Comment

Working...