Accumulator en slang
Collapse
X
-
Gelukt!
Benodigd zijn een ratel, twee verlengstukken, kraaipoot 19mm, steek- of open ringsleutel 17mm, extra set handen en een stukje hout 60x50x18mm om achter de hardline te steken.Leave a comment:
-
Die 2 handen extra zijn wel handig. Ik heb behoorlijk wat kracht moeten zetten om die leiding los te krijgen. En hoe rechter je het spul kunt houden hoe minder kans er is op (teveel) doorbuigen van de leiding. Succes!Leave a comment:
-
Bedankt voor je reactie Beer924,
Ik moet ook op mijn rug liggen helaas.
Ik zat te denken aan 2 kleinere kraaienpootsleutels met een extension zowel links als rechts van de versnellingsbak doorgestoken.
Iemand ervaring mee? Wellicht dat het beter gaat met 2x2 handen.Last edited by Marty; 21-08-24, 12:47.Leave a comment:
-
Ik heb net een heel verhaal achter de rug met nieuwe brandstofslangen en had daarvoor uitlaat, bak en tank verwijderd. Ik ben bang dat je voor het loskoppelen van deze slang van de hardline je beter de bak er "even" onder vandaan kunt halen. Die koppeling zit namelijk keurig netjes boven de bak. Je komt er mogelijk met je vingers nog wel bij, maar om er met een sleutel bij te komen, laat staan kracht te zetten om het los te draaien lijkt mij een mission impossible. Maar misschien dat er hier forummers zijn die andere ervaringen hebben. En wellicht gaat het beter als de auto op een brug staat. Ik moest het liggend op mijn rug doen.Leave a comment:
-
Accumulator en slang
Beste forumleden,
Ik ben al lange tijd niet actief geweest op het forum en heb eindelijk wat tijd vrij kunnen maken om weer wat te kunnen klussen aan mijn 924.
Dit keer is mijn brandstofsysteem aan de beurt.
Inmiddels is de in-tank pomp, externe brandstofpomp en accumulator verwijderd.
Alles zat aardig vastgeteerd en moest de rubbers doorknippen en met een griptang en steeksleutel de moeren verwijderen.
Ik wil graag de flexibele slangen vervangen en zo ook die aan de uitgang van de accumulator.
De connectie van de slang naar de hardline zit boven de versnellingsbak, zie foto's.
Heeft iemand tips/tools om dit op eenvoudige wijze te doen of moet de bak en uitlaat eruit om hier goed bij te kunnen?
Tags: None
Leave a comment: