Nog steeds startproblemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter19
    924 Wannabe
    • Oct 2024
    • 5

Nog steeds startproblemen

De auto kan bijna voor de APK, maar er is toch nog een startprobleem wat ik niet helemaal snap.
    De auto start in één keer, maar pruttelt wat en slaat weer af. Als ik geen gas geef, pruttelt ‘ie wat langer, met gas geven verslikt ‘ie zich direct.
    Na minimaal 10 keer starten en pruttelen, gaat het steeds beter en uiteindelijk gaat het goed. Eenmaal warm loopt de motor best aardig, maar moet nog goed afgesteld worden.
    De startinjector heb ik losgehaald en gechecked. Deze geeft een mooie spuit brandstof.
    Iemand een idee? Iets met een choke ofzo?
  • Riggard
    924 Fan
    • Jan 2021
    • 574

Mogelijk loopt de brandstof terug de leidingen in. Heb je alle fittingen nagekeken of alles strak staat?

Comment

• 924ERKE
      924 Fan
      • Oct 2024
      • 111

Dag peter,
      Heb je geen Haynes boek.
      Daar staat mooi beschreven hoe de koude en warme start werkt.
      Er zijn heel wat zaken die gecombineerd aan elkaar, goed moeten werken.
      Er zitten hier wel wat speciallisten ter zake.
      We gaan proberen mee te denken wat het zou kunnen zijn.
      Het eerste wat je gecontroleerd hebt, de koude start injector werkt wel......maar deze mag wel niet blijven werken en moet op zeker ogenblik stoppen met brandstof sproeien.
      Deze werkt dus maar kortstondig.....hij wordt electrisch gestuurd met een electroventiel.
      Blijft deze werken dan zal de auto verzuipen , bij wijze van spreken.....en dat doet hij niet ....hij stottert volgens jouw vaststelling.
      Draaide de motot voor jouw werkzaamheden goed ?
      Zal ook eens kijken en neuzen in mijn boek.....

Comment

• Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 1077

Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb gelukkig (nog) geen startproblemen gehad en heb me er nog niet in hoeven te verdiepen. Weet er dus ook niks vanaf. Maar er zijn hele volksstammen 924 adepten die hier mee te maken hebben gehad en daarover geschreven hebben. Ik denk dat als je hier de zoekfunctie gebruikt, je meer gelijke onderwerpen vindt. Als je zoekt op " cold start issues porsche 924" kom je vermoedelijk bij Rennlist of Pelicanparts uit. Succes.

Comment

• Pierro
          924 Fan
          • Feb 2015
          • 377

K Jetronic Workshop Manual.pdf dit kan je misschien helpen...

KJetronic nederlandse uitleg.pdf
          Attached Files
          Last edited by Pierro; 17-02-25, 09:02.
          Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
          Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

Comment

• Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 1077

En nog een linkje naar een eenvoudige uitleg van de werking van het K Jetronic brandstofsysteem

https://mrc-technics.com/k-jetronic/...in%20de%20shop.

Comment

• 924ERKE
              924 Fan
              • Oct 2024
              • 111

Dit helpt misschien ook.
              Troubleshooting Haynes pag 16 /7
              Daar vertelt men je naar wat je zeker al kan kijken.
              Dit is een soort van stappenplan en een stappenplan is altijd beter dan zomaar in het wilde weg dingen te gaan doen.
              Er werd hier op het forum al vaak beaamd dat problemen vaak soms eenvoudig op te lossen zijn.
              Heb ikzelf ook al ondervonden.
              ik herrinner me iemand die ook motorproblemen had en hij had gewoon uit het oog verloren dat de CO was bijgesteld enige maanden ervoor ,voor APK.
              Is ook hier te lezen;-)
              Gelukkig heeft hij die oplossing ook gepost,want zoals ik al eerder eens heb gezegd, heel vaak worden problemen hier vaak afgesloten zonder te vertellen wat het nu eigenlijk was en dat is spijtig, vind ik.
              Want hoe ridicuul of stom de oplossing ook was.....zelfs een persoonlijke vergissing kan iedereen overkomen en is nuttig.
              Er zijn heel veel actoren aan het brandstofsysteem.....het start al aan de tank en loopt door tot de injectoren......daartussen zitten tal van zaken die fout kunnen lopen.....vandaar beginnen bij het eerste en dat hoeft niet moeilijk te zijn .....controleer alles gewoon visueel en ga dan verder, dan kom je wel op iets wat niet klopt.
              En zoals gezegd , maak een stappenplan.
              Begin ook met eerst alle reeds geposte zaken over de motor te lezen want zoals hier eerder al gepost ,dat is al een schat van informatie !
              Alvast succes gewenst en hou het forum op de hoogte !

Comment

Working...