924 1983 | motortemp. 100gr.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronaldbm
    924 Addict
    • Aug 2014
    • 1751

In principe is de stock setup prima. Je evt een thermosstaat kunnen monteren die eerder open gaat. na revisie van mijn kop, met nieuwe waterpomp kon ik die weer vervangen - hii was te koel!

kortom;
    - goede kvs
    - goede pomp
    - geen verstopte kanalen in je kop
    - juiste thermostaat
    Project 924....and nice driving

Comment

• Nielsemans
      924 Wannabe
      • Feb 2025
      • 11

Ik heb bij Rick en Marcel van Classic924 een nieuw stukje koelleiding onder aan het blok gekocht. Ik pak ergens komende dagen de inlaat eraf omdat ik de auto ombouw tot EFI met Ciprian zn kit dus dan pak ik die leiding direct mee. Omdat de auto 10 jaar stil heeft gestaan is de kans best aanwezig dat daar flink wat verkalking in zit

Comment

• Riggard
        924 Fan
        • Jan 2021
        • 630

lekker bezig! Die leiding is inderdaad een beruchte.

Je hebt de efi kit dus? Nice! ben heel benieuwd hoe het jou bevalt (En wat het qua performance doet). Heb je nog plannen om 'm op de bank te zetten?
        Zou ook kunnen dat ie daar wat koeler mee loopt; immers is een beter mengsel ook een koelere motor.

Heb zelf de kit ook overwogen, maar toch niet gedaan, zit nu alleen te denken; met al het geld wat ik in mijn CIS heb gepompt was het allicht qua kosten niet eens zo'n verschil 😂. Ben dus heel benieuwd hoe het jou vergaat.

Comment

• Nielsemans
          924 Wannabe
          • Feb 2025
          • 11

Ja ik kijk er ook erg naar uit. Heb nu alle randzaken ook in huis dus het grote lego festijn kan beginnen. Hoop is dat het samen met die gekke leiding klaar is met de onzekerheid over de koeling. Op de bank vind ik nog niet direct interessant. Wilde het vooral voor betrouwbaarheid.

Comment

• Riggard
            924 Fan
            • Jan 2021
            • 630

Wat je nog kunt proberen voordat je begint, is zo'n tankje radiator flush in Je kvs gooien, dat reinigt het systeem wat. Aangezien je de kvs toch moet wisselen, is dat zo gepiept.

Zoiets
            MoTip Radiator Cleaner bevat snelwerkende componenten voor verwijdering van vervuiling uit het gehele koelsysteem als gevolg van het draaien van de motor.

Comment

• JdJ
              924 Wannabe
              • Jan 2016
              • 59

Wat bij mij hielp, als de auto stil stond en de temperatuur omhoog ging, de rode onluchtingsdop eraf halen en koelvloeistof bijvullen bij draaiende motor. Als er stoom uit de ontluchting komt, rode dop er op en de reservoir dop erop en probleem verholpen. Misschien is dit een oplossing.

Comment

• Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 1155

Dat heeft dus alles te maken met het goed ontluchten van het systeem!

Comment

• Nielsemans
                  924 Wannabe
                  • Feb 2025
                  • 11

Gisteravond samen met Johann de EFI kit aan de praat gekregen daar zagen we in het MaxxECU programma dat die meter op mijn dash voor geen meter klopt dus ik ga gewoon een andere kvs temp meter erin zetten. Dan maar ergens een beetje verstopt of misschien in plaats van de klok. Tijd kan ik ook mn horloge zien

Comment

• Beer924
                    924 Gek
                    • Aug 2021
                    • 1155

Johann van Biljon?

Comment

• Nielsemans
                      924 Wannabe
                      • Feb 2025
                      • 11

jazeker!