924 1980 | Motorsteun veer vervangen
Collapse
X
-
Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen
Heren, ik ben hier al een tijd mee aan het worstelen hoe en wat. De vervangende veer voor in de motorsteun aan passagierskant heb ik al tijden binnen, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om de motorsteun te demonteren. Moeilijkheid zit hem in het bereiken van de 3 inbus bouten die arm van de motorsteun aan de motor bevestigen.
Hoe hebben andere mensen hier dit ooit gedaan? Wat hebben jullie allemaal moeten uitbouwen om erbij te komen? welk speciale gereedschap was nodig?
Het weghalen van de startmotor ga ik sowieso doen, maar mijn gevoel zegt me dat de bouten van bovenaf misschien beter te bereiken zijn.
right_motor_mount.PNGComment
-
Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen
Ik denk dat je zelfs de motor nog iets zou moeten laten zakken. De motor hangt als het ware aan de motorsteun, toch? En dat je dan de steun met veer kunt demonteren. Maar dat is slechts wat ik denk. Geen idee of het ook zo is. Maar je zou de steun aan de motor kunnen laten zitten volgens mij.Comment
-
Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen
Weet het niet 100% uit geheugen, maar volgens mij heb ik het blok op z'n plaats laten zakken met onderdeel 8 gewoon op z'n plek. Daarna de rubber erin geplaatst.
Naar mijn weten hoeft die metalen steun (8) dus niet los. Als je het blok optakelt/ophangt en dan moer 3 en moeren 6 los schroeft, dan het blok laat zakken, dan moet je de steun er volgens mij tussenuit kunnen halen.Last edited by Riggard; 03-02-24, 20:05.Comment
-
Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen
Weet het niet 100% uit geheugen, maar volgens mij heb ik het blok op z'n plaats laten zakken met onderdeel 8 gewoon op z'n plek. Daarna de rubber erin geplaatst.
Naar mijn weten hoeft die metalen steun (8) dus niet los. Als je het blok optakelt/ophangt en dan moer 3 en moeren 6 los schroeft, dan het blok laat zakken, dan moet je de steun er volgens mij tussenuit kunnen halen.Comment
Comment