schokdempers vervangen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Corien
    924 Wannabe
    • Jan 2023
    • 5

schokdempers vervangen

Ha allemaal! Mijn schokdempers zijn aan vervanging toe. Ik ben aan het zoeken gegaan en vind de volgende opties. Maar voordat ik ze bestel wil ik graag zeker weten of dit de juiste zijn. Weten jullie misschien meer? Of heb je een ander (dichter bij) adres waar ik aan de juiste schokdempers kan komen? (Ik hoop dat de linkjes werken)

of misschien deze:

s-l1600-2.webp
    Deze is van de eerste link.
    Rear Shock Absorber fits Porsche 924 944 477513031H Top Quality. Rond de 77 euro (met nog 15 euro verzendkosten vanuit de UK, en ook invoerkosten wellicht).

Lijkt me dat het moet passen.

Of misschien deze set:

s-l1600.webp
    Van de tweede link.
    Sachs x2 Rear Shock Absorber Struts For Porsche 944 81-91 & 924 75-89
    Samen voor 167 euro

beide opties zijn nieuw.
    Iemand hier gedachten over? Ik hoor het graag!
    Groetjes, Corien

Attached Files
  • Vlaanderen
    924 Wannabe
    • Jun 2024
    • 38

waarom zoek je het zover weg? Alpo is een goed adres in NL, of rechtstreeks bij Porsche dealer zelf. Ik zelf zou voor Koni gaan, waarbij de rode niet meer leverbaar wordt voor achter. Maar geel is ook prima: https://www.autodoc.nl/koni/7435093?...RoC5NsQAvD_BwE

Comment

• 924ERKE
      924 Wannabe
      • Oct 2024
      • 57

Dag Corien,
      Ik zou het ook niet in het buitenland gaan zoeken hoor.
      Vraag me trouwens af of je onze schokbrekers niet gewoon kan uitwisselen met goedkopere alternatieven.
      De auto bevat veel delen uit het VW magazijn en die zijn volgens mij wijds te vinden.
      Succes met de zoektocht !
      peter

Comment

• Riggard
        924 Fan
        • Jan 2021
        • 532

Ik heb zilveren KYB KG4544 schokbrekers achter. Voor ook KYB schokbrekers (maar die zijn niet zilver )
        Waren goed betaalbaar met ±50 per stuk op amazon, en ben er prima tevreden mee. Kan ze helaas niet zo 123 meer te koop vinden, maar allicht dat je met wat googlen nog ergens uitkomt.

Van wat ik lees zijn de gele konis qua performance de beste keuze, maar die kosten ook weer wat.

Comment

• Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 532

Deze kwam ik nog tegen, dat zijn ze volgens mij.

Comment

• captainfrasca
            Administrator
            • May 2007
            • 3591

In principe passen ze gewoon, ik heb de mijne ooit eens van E-bay gehaald, die waren aan de onderzijde iets te breed waardoor ze niet in de draagarmen vielen. Een goede vijl doet dan wonderen. Geen problemen mee gehad.

Het eerder genoemde bedrijf Alpo in Haarlem is echt wel een aanrader, Koni ook trouwens. Als je dat te duur vind, kunnen die standaard dingen er ook gewoon onder.
            Porsche isn't just a car, but a way of life!
            1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
            Lees hier de regels van 924forum.nl

Comment

• Ronaldbm
              924 Addict
              • Aug 2014
              • 1727

Ik heb koni’s (rood) eronder, zeer fijn en strak. Maar lig ook wel lager dan stock op de weg ;-)
              Project 924....and nice driving

Comment

• Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 995

Corien, maak het jezelf niet te moeilijk. Het is een auto uit de "oertijd". Hahaha. Hoeveel kilometer rij je ermee? Hoe rij je ermee. Ik denk dat voor normaal gebruik elke veerdemper die op internet aangeboden wordt in principe bruikbaar is en beter zal zijn dan de gare dempers die er nu onder zitten. Ik heb in een opwelling een nieuw setje rode Koni's aan de voorzijde gekocht. Ik merk echter geen verschil met de dempers van KYB die uit de veerpoot kwamen. Achter heb ik ook KYB Gasdempers. Doen het prima. Wil je minder comfort maar strakkere wegligging, lees het wordt allemaal stugger, dan zijn de (overigens behoorlijk prijzige) gele Koni's een goeie koop. Maar dan wel op alle vier de hoekpunten gele koni's monteren en niet alleen op één van beide assen. Dan wordt de wegligging mogelijk negatief beïnvloed. Ik heb weleens de indruk, dat het hébben van de gele koni's onder de auto ook soms wel een bepaald gelukzalig gevoel geeft als je begrijpt wat ik bedoel.
                Ik ben ervan overtuigd als je Alpo even belt en vraagt naar de mogelijkheden die zij hebben, dat je goed geïnformeerd wordt en de juiste veerdempers geleverd krijgt. Succes.

Comment

Working...