Hoi allemaal,
Ik zie dat er in verschillende posts interesse is in verlaging en ophanging van 924.
Daarom hierbij een opsomming van de verlaging van mijn 924, mogelijk kan dit dienen als referentie voor andere leden.
De auto is zeker lager en sportiever geworden. Als ik het nog een keer zou doen zou ik de voorste veren wat minder hard aanschaffen.
De 924 is een relatief lichte auto dus met 5kg/nm of 6kg/nm veren is het ook al sportief en is het iets comfortabeler rijden (echter heb je dan wel meer kans de grond te raken).
Ook zou ik bij de achteras de torsistaven anders indexeren en de concentrische bouten neutraal afstellen. Op die manier is er meer speelruimte voor afstelling waar nodig.
Ik heb de volgende onderdelen gebruikt:
Voor:
Vmaxx verlagings dempers die ik nog had liggen (golf mk1), normale golf dempers zijn al korter dan de 924 dempers maar deze doen daar nog een schepje bovenop.
BC racing veren 62 160 007. Dit betekend 62mm binnen diameter, 160mm lang, 7kg/nm.
PMC motorsport 924 944 3d camberplates
Achter:
Torsistaven van het 944 m030 sport pakket. Ik geloof dat deze uiteidelijk rond de 5.5kg/nm zitten
Antirollbar van het 944 m030 sport pakket op de achteras.
944 koni schokdempers zo hard mogelijk afgesteld.
924achteras.jpg
Ik heb de achteras gereviseerd en de torsistaven uiteindelijk maar 1 tand verzet aan de binnenkant. De afstelling van de platen (concentrische bouten) is zo ver mogelijk naar beneden gesteld.
924voorveer.jpg
De veerpoten aan de voorkant heb ik zonder hulp veer gemonteerd, wel met voldoende preload zodat deze er niet af stuitert.
Dit heeft te maken met de afstelling die ik wilde hebben voor het circuit, voor normaal weg gebruik is dat niet ideaal omdat de demper zo heel snel op zijn uiterste zit.
924low.png
En hier het uiteindelijke resultaat.
Hier is ook te zien dat ik de rand onder de deur wit heb gespoten. In tegenstelling tot de originele zwarte rand lijkt de auto hierdoor optisch ook lager.
Dit zijn iets bredere 15" 7J velgen met smalle banden, de banden lopen zo (net) niet aan.
Ik zie dat er in verschillende posts interesse is in verlaging en ophanging van 924.
Daarom hierbij een opsomming van de verlaging van mijn 924, mogelijk kan dit dienen als referentie voor andere leden.
De auto is zeker lager en sportiever geworden. Als ik het nog een keer zou doen zou ik de voorste veren wat minder hard aanschaffen.
De 924 is een relatief lichte auto dus met 5kg/nm of 6kg/nm veren is het ook al sportief en is het iets comfortabeler rijden (echter heb je dan wel meer kans de grond te raken).
Ook zou ik bij de achteras de torsistaven anders indexeren en de concentrische bouten neutraal afstellen. Op die manier is er meer speelruimte voor afstelling waar nodig.
Ik heb de volgende onderdelen gebruikt:
Voor:
Vmaxx verlagings dempers die ik nog had liggen (golf mk1), normale golf dempers zijn al korter dan de 924 dempers maar deze doen daar nog een schepje bovenop.
BC racing veren 62 160 007. Dit betekend 62mm binnen diameter, 160mm lang, 7kg/nm.
PMC motorsport 924 944 3d camberplates
Achter:
Torsistaven van het 944 m030 sport pakket. Ik geloof dat deze uiteidelijk rond de 5.5kg/nm zitten
Antirollbar van het 944 m030 sport pakket op de achteras.
944 koni schokdempers zo hard mogelijk afgesteld.
924achteras.jpg
Ik heb de achteras gereviseerd en de torsistaven uiteindelijk maar 1 tand verzet aan de binnenkant. De afstelling van de platen (concentrische bouten) is zo ver mogelijk naar beneden gesteld.
924voorveer.jpg
De veerpoten aan de voorkant heb ik zonder hulp veer gemonteerd, wel met voldoende preload zodat deze er niet af stuitert.
Dit heeft te maken met de afstelling die ik wilde hebben voor het circuit, voor normaal weg gebruik is dat niet ideaal omdat de demper zo heel snel op zijn uiterste zit.
924low.png
En hier het uiteindelijke resultaat.
Hier is ook te zien dat ik de rand onder de deur wit heb gespoten. In tegenstelling tot de originele zwarte rand lijkt de auto hierdoor optisch ook lager.
Dit zijn iets bredere 15" 7J velgen met smalle banden, de banden lopen zo (net) niet aan.

Comment