924 verlaagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subject546
    924 Wannabe
    • Mar 2015
    • 31

    924 verlaagd

    Hoi allemaal,

    Ik zie dat er in verschillende posts interesse is in verlaging en ophanging van 924.
    Daarom hierbij een opsomming van de verlaging van mijn 924, mogelijk kan dit dienen als referentie voor andere leden.

    De auto is zeker lager en sportiever geworden. Als ik het nog een keer zou doen zou ik de voorste veren wat minder hard aanschaffen.
    De 924 is een relatief lichte auto dus met 5kg/nm of 6kg/nm veren is het ook al sportief en is het iets comfortabeler rijden (echter heb je dan wel meer kans de grond te raken).
    Ook zou ik bij de achteras de torsistaven anders indexeren en de concentrische bouten neutraal afstellen. Op die manier is er meer speelruimte voor afstelling waar nodig.

    Ik heb de volgende onderdelen gebruikt:

    Voor:
    Vmaxx verlagings dempers die ik nog had liggen (golf mk1), normale golf dempers zijn al korter dan de 924 dempers maar deze doen daar nog een schepje bovenop.
    BC racing veren 62 160 007. Dit betekend 62mm binnen diameter, 160mm lang, 7kg/nm.
    PMC motorsport 924 944 3d camberplates

    Achter:
    Torsistaven van het 944 m030 sport pakket. Ik geloof dat deze uiteidelijk rond de 5.5kg/nm zitten
    Antirollbar van het 944 m030 sport pakket op de achteras.
    944 koni schokdempers zo hard mogelijk afgesteld.

    924achteras.jpg

    Ik heb de achteras gereviseerd en de torsistaven uiteindelijk maar 1 tand verzet aan de binnenkant. De afstelling van de platen (concentrische bouten) is zo ver mogelijk naar beneden gesteld.

    924voorveer.jpg

    De veerpoten aan de voorkant heb ik zonder hulp veer gemonteerd, wel met voldoende preload zodat deze er niet af stuitert.
    Dit heeft te maken met de afstelling die ik wilde hebben voor het circuit, voor normaal weg gebruik is dat niet ideaal omdat de demper zo heel snel op zijn uiterste zit.

    924low.png
    En hier het uiteindelijke resultaat.
    Hier is ook te zien dat ik de rand onder de deur wit heb gespoten. In tegenstelling tot de originele zwarte rand lijkt de auto hierdoor optisch ook lager.
    Dit zijn iets bredere 15" 7J velgen met smalle banden, de banden lopen zo (net) niet aan.
  • Beer924
    924 Gek
    • Aug 2021
    • 1337

    #2
    Je hebt er een hoop werk van gemaakt. Ziet er imposant uit. Wat zeg ik, bruut!

    Comment

    • Ronaldbm
      924 Addict
      • Aug 2014
      • 1766

      #3
      IMG_1890.jpgLaag is gewoon mooier ;-)
      Project 924....and nice driving

      Comment

      • Riggard
        Moderator
        • Jan 2021
        • 712

        #4
        Jup, misstaat de auto niet. Echter na een jaar of 5 alfa te hebben gereden en elke drempel hier in de buurt te hebben bekrast, waardeer ik de originele hoogte van de 924 ook wel.

        Comment

        • 924ERKE
          924 Fan
          • Oct 2024
          • 276

          #5
          Voor de liefhebbers gaaf!Maar zelf zou ik het ook nooit doen.

          Comment

          • Ronaldbm
            924 Addict
            • Aug 2014
            • 1766

            #6
            Dan was ie wel heel laag, of je woont in een heel fanatieke gemeente….
            Originally posted by Riggard
            Jup, misstaat de auto niet. Echter na een jaar of 5 alfa te hebben gereden en elke drempel hier in de buurt te hebben bekrast, waardeer ik de originele hoogte van de 924 ook wel.
            Project 924....and nice driving

            Comment

            • subject546
              924 Wannabe
              • Mar 2015
              • 31

              #7
              Originally posted by Ronaldbm
              Laag is gewoon mooier ;-)
              Ziet er goed uit!

              Ik heb inderdaad geluk met de drempels in de buurt. Maar ook redelijk heftige drempels zijn nog goed te pakken met gematigde snelheid en eventueel onder een hoek er op.
              Je leert snel genoeg de drempels op gevaar in te schatten. 😅
              Last edited by subject546; 15-08-25, 01:15.

              Comment

              Working...