924 1983 | verlagen 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brecht97
    924 Wannabe
    • Jan 2013
    • 66

    924 1983 | verlagen 924

    hoi allemaal,

    ik ben van plan om mijn 924 te verlagen.
    er is tegen mij gezegd dat een schroefset van een golf 1 voldoende is om van voor te verlagen en vanachter via de torsiebar?
    en zo ja, is het dan het zelfde syteem als bij een kever?

    misschien weet stijn dit?

    Mvg,
    Brecht
    -porsche 924 1983
    -vw golf III slammed
    -vw golf IV GTI 2002
    -ford focus 1.8 ecoboost 2012
  • o.stijn.o
    924 Gek
    • Jul 2011
    • 879

    #2
    Re: 924 1983 | verlagen 924

    Idd ik heb dit gedaan. ik heb voorste poten van een golf 1 en achteraan via torsie. 1 nadeel is dat je achteraan niet erg laag kan gaan of je moet er de hele achteras vanonder halen om te verlagen hebben ze mij altijd gezegt ... Achteraan heb ik nooit zelf aan geprutst kheb wel nog een achteras liggen van 944 type 1 kzou het daarop wel willen uittesten maar heb er echt geen verstand van, van die torsie gedoe...

    Comment

    • brecht97
      924 Wannabe
      • Jan 2013
      • 66

      #3
      Re: 924 1983 | verlagen 924

      Originally posted by o.stijn.o
      Idd ik heb dit gedaan. ik heb voorste poten van een golf 1 en achteraan via torsie. 1 nadeel is dat je achteraan niet erg laag kan gaan of je moet er de hele achteras vanonder halen om te verlagen hebben ze mij altijd gezegt ... Achteraan heb ik nooit zelf aan geprutst kheb wel nog een achteras liggen van 944 type 1 kzou het daarop wel willen uittesten maar heb er echt geen verstand van, van die torsie gedoe...
      van die torsiebar ken ik vanbuiten, heb zo genoeg keverkes verlaagt.
      en wat is niet laag gaan, heb ook ne golf III en die ligt wel slammed, maar dat is nie de bedoeling met de 924,
      bedoeling is gewoon dat zijn kont niemeer zo hoog staat. komen ook 17" onden met een 35 of 40 bandje
      -porsche 924 1983
      -vw golf III slammed
      -vw golf IV GTI 2002
      -ford focus 1.8 ecoboost 2012

      Comment

      • o.stijn.o
        924 Gek
        • Jul 2011
        • 879

        #4
        Re: 924 1983 | verlagen 924

        Kijk eens naar mijn project stijn witte 924 ... Ik heb 17 ers onder liggen heb er vandaag nog foto opgezet ... Ik wil mijn achterkant veel lager laten leggen. Heb dit vroeger laten doen bij iemand die air-ride enzo steekt ook. Deze persoon zij me dat hij niet lager kon leggen of de achteras moest er volledig van onder.. Weet niet of dit echt zo klopt ... En heb al vanalles zitten opzoeken op internet maar vin nergens iets duidelijk terug met foto's of filmpj bij...

        Comment

        • brecht97
          924 Wannabe
          • Jan 2013
          • 66

          #5
          Re: 924 1983 | verlagen 924

          op pagina 2 is de hoogte die ik wel zie zitten, of misschien iets lager.
          normaak gezien zou u achter-as er niet onderuit moeten, zou nie weten waarom wel.
          is gewoon een moeilijk en tijdrovend werk. normaal gezien regelt ge ook u camber zo
          -porsche 924 1983
          -vw golf III slammed
          -vw golf IV GTI 2002
          -ford focus 1.8 ecoboost 2012

          Comment

          • o.stijn.o
            924 Gek
            • Jul 2011
            • 879

            #6
            Re: 924 1983 | verlagen 924

            Ow geen ervaring mee .. Maar ik moet de auto nog volledig laten uitlijnen ook (nieuw onderstel) kan ik daar ook eens vragen of het mogenlijk is dit de doen... En moet de motor ook nog redelijk goed afstellen ... Maar normaal kan je de wagen zodanig plat gooien dat gans het achterste met zijn gat op de grond ligt zeiden ze mij altijd. Moest je het ooit doen wil ik gerust wel wat foto's zien hoe je dit doet kan ik ook nog wat bijleren en mn porsche plat leggen...

            Comment

            • brecht97
              924 Wannabe
              • Jan 2013
              • 66

              #7
              Re: 924 1983 | verlagen 924

              als hij gekeurd is gaat hij plat tegen de grond, en foto's zullen er zeker gemaakt worden.
              zolang mijn band maar in de kas valt ben ik tevreden eerder nie en zal u zeker op de hoogte houden!
              -porsche 924 1983
              -vw golf III slammed
              -vw golf IV GTI 2002
              -ford focus 1.8 ecoboost 2012

              Comment

              • o.stijn.o
                924 Gek
                • Jul 2011
                • 879

                #8
                Re: 924 1983 | verlagen 924

                Moest je wat dichter gewoond hebben kwam ik direct af en mocht je mijn wagen wat lager leggen maarja.. Hou me zeker maar op de hoogte..

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  #9
                  Re: 924 1983 | verlagen 924

                  mijn 924 ligt achter gewoon helemaal naar beneden geschroefd en voor met 2,5cm veren.

                  Photo 13-05-12 17 43 02.jpg
                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • o.stijn.o
                    924 Gek
                    • Jul 2011
                    • 879

                    #10
                    Re: 924 1983 | verlagen 924

                    Mijn wagen is even laag denk ik achteraan dan.. Kan je echt niet lager gaan met de torsie??

                    Comment

                    • Jayke
                      924 Gek
                      • Feb 2010
                      • 910

                      #11
                      Dan moet je de hele torsieas anders steken. Hiervoor is alleen niet genoeg ruimte, en dat is dus waarom de as er onderuit moet.

                      Op de 911/912 zit hiervoor een gat in de body, speciaal zodat de as op zijn plaats kan blijven. De 924 heeft dit gat niet.

                      Comment

                      • -Bassie-
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 4367

                        #12
                        Re: 924 1983 | verlagen 924

                        goede vraag, ik heb hem gewoon gelijk gezet met voor.
                        dit komt de rij kwaliteiten zeer ten goede
                        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                        Comment

                        • brecht97
                          924 Wannabe
                          • Jan 2013
                          • 66

                          #13
                          Re: 924 1983 | verlagen 924

                          Originally posted by Jayke
                          Dan moet je de hele torsieas anders steken. Hiervoor is alleen niet genoeg ruimte, en dat is dus waarom de as er onderuit moet.

                          Op de 911/912 zit hiervoor een gat in de body, speciaal zodat de as op zijn plaats kan blijven. De 924 heeft dit gat niet.
                          ik heb eens gekeken, en normaal gezien heb ik wel genoeg ruimte??
                          en zo niet zorg ik er wel voor, maar wel op prof manier
                          -porsche 924 1983
                          -vw golf III slammed
                          -vw golf IV GTI 2002
                          -ford focus 1.8 ecoboost 2012

                          Comment

                          • o.stijn.o
                            924 Gek
                            • Jul 2011
                            • 879

                            #14
                            Re: 924 1983 | verlagen 924

                            Ben benieuwd ... Ben vandaag gaan na vragen in garage ze beweerden dat het zou lukken moet 11 januari de wagen laten uitlijnen ze gingen dan eens kijken maar het werkje zou wel rap een halve dag zeker duren ... En die uren betalen aan garage zie ik niet zitten...

                            Comment

                            • 924turbo2
                              924 Freak
                              • Dec 2007
                              • 2956

                              #15
                              Re: 924 1983 | verlagen 924

                              Je moet inderdaad de as laten zakken om de torsies te kunnen verwisselen. Alleen een 76-er had er nog gaten in de body voor volgens mij.

                              Het is een behoorlijke klus, je moet goed de tandjes tellen zodat beide kanten gelijk staan. Je kan het grof berekenen maar het blijft dus een beetje gokken met het aantal tandjes/ de verlaging. Ik heb de as er bij de groene wel 3x onder vandaan gehad voordat ik tevreden was.
                              Attached Files
                              937 racer

                              Comment

                              Working...