Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    05/09/2020
    Berichten
    14

    924 1983 | Water in olie

    Ik heb na lange tijd mijn motor proberen starten en ik zie dat er water in de olie komt. Ik heb dan eerst de cilinderkoppakking vervangen en heb er een metalen lat op gelegd en alles lijkt mooi egaal recht. Heeft er iemand een idee wat er nog mis zou kunnen zijn? Het koelwater vermindert bij het draaien van de motor. Is de enige mogelijkheid dat het motorblok kapot is, of zou er niet iets anders hiervoor kunnen zorgen?


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    775

    Re: 924 1983 | Water in olie

    Het kan natuurlijk zijn dat de kop gescheurd is. Het zal niet de eerste keer zijn dat bij het vervangen haarscheurtjes niet gezien worden. Maar die kunnen er wel zijn en als de kop warm wordt zet ie uit, waardoor de scheurtjes "scheuren" worden. Daardoor kan er dus alsnog koelvloeistof weglekken. Heb je geen last van witte rook ( waterdamp) uit de uitlaat? De koelvloeistof moet toch ergens blijven.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    467

    Re: 924 1983 | Water in olie

    Haarscheurtjes staan deze koppen bekend om (revisieboer wees mij erop dat ik geluk had dat mijn kop het niet had...) dus dat zou zeker kunnen.

    Nieuwe pakking garandeert ook niet altijd een seal. Heb zelf wat hylomar op de kritische delen gedaan om 110% zeker te zijn. Volgens mij raad porsche dat ook aan.

    Verder komt de kvs eigenlijk niet in de buurt van de olie. Al eens een compressie test gedaan bij warme en/of koude motor? Zou iets meer dan 10 bar moeten doen. Als er sprake van lekkage is kom je er dan snel achter.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •