Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28
  1. #1
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    Opknappen van de kanarie

    Hallo allemaal,

    In januari had ik dan eindelijk nieuwe remmen en nieuwe apk, kon ik in mijn porsche rijden, maar vanaf toen bleek er wel meer mis te zijn. De koppeling slipt bijvoorbeeld en de elektriciteit is 1 groot drama. Vandaar dat een aantal dingen niet goed werken zoals de koeling met warm weer. Nou, vorige week was het erg warm, dus ik wilde een mooi ritje maken, maar de porsche niet... Werd te warm en heeft toen de koppakking ertussenuit geblazen. Toen gelijk besloten om het goed te doen en hem groots aan te pakken.
    Bij deze dus, het project van mijn 924, waar op het moment nog... heel veel aan moet gebeuren, en waar jullie nog heel veel vragen over gaan krijgen.

    Ik wil namelijk sowieso:
    - de koppakking vervangen
    - de kabelboom vervangen
    - de koppeling vervangen
    - de v-snaar vervangen

    En misschien ga ik hem spuiten. Hij is nu geel, hij was origineel wit, en mocht ie gespoten worden, dan wordt ie hoogstwaarschijnlijk weer wit. Dan gaat de rechter zijspiegel er ook weer af en ga ik deukjes en dat soort dingetjes natuurlijk wegwerken.

    Uiteraard zal alles gepaard gaan met foto's, dus hier het begin. Hoe ie erbij stond, en... het droevige begin van dit project:


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opknappen van de kanarie

    Succes met dit projekt, en vragen zijn er om beantwoord te worden !!!!!!!!!
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Opknappen van de kanarie

    wist niet dat er zoveel mankeerde aan de 924 van gele924....

    succes en verblij ons met vele foto's!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #4
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    Re: Opknappen van de kanarie

    Bedankt, met wat hulp gaat het zeker lukken! Gele924 wist hopelijk zelf ook niet dat bijvoorbeeld de koppeling versleten was, want dat had ie dan wel even mogen vertellen... Maargoed, gebeurd is gebeurd en ik ga gewoon mn best doen om het te fixen.

    Dus bij deze al wat vragen:
    - Ik zie pimpmyporsch.nl vaak voorbijkomen, is dat een goeie site en moet ik daar een koppakkingset bestellen (aanbieding) (http://pimpmyporsche.nl/pmp/product/...et_porsche_924)
    - Zijn er nog onverknipte kabelbomen te verkrijgen, ik kan ze niet vinden?
    - Kan ik de kop er gewoon afschroeven na d-riem en kvs weggehaald te hebben? Of moet de olie eruit en moet ik nog aan meer dingen denken?
    - De versnellingspook kan naar links en rechts ookal staat ie in een versnelling, hoe los ik dat op?


  5. #5
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Opknappen van de kanarie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk Berichten
    Bedankt, met wat hulp gaat het zeker lukken! Gele924 wist hopelijk zelf ook niet dat bijvoorbeeld de koppeling versleten was, want dat had ie dan wel even mogen vertellen... Maargoed, gebeurd is gebeurd en ik ga gewoon mn best doen om het te fixen.

    Dus bij deze al wat vragen:
    - Ik zie pimpmyporsch.nl vaak voorbijkomen, is dat een goeie site en moet ik daar een koppakkingset bestellen (aanbieding) (http://pimpmyporsche.nl/pmp/product/...et_porsche_924) ik persoonlijk vindt PMP te duur, kijk eens bij de plaatselijke Brezan
    - Zijn er nog onverknipte kabelbomen te verkrijgen, ik kan ze niet vinden?Vraag M.B.H. eens
    - Kan ik de kop er gewoon afschroeven na d-riem en kvs weggehaald te hebben? Of moet de olie eruit en moet ik nog aan meer dingen denken? achter op de kop zitten diverse aansluitingen, zou ik zeker eerst losmaken
    - De versnellingspook kan naar links en rechts ookal staat ie in een versnelling, hoe los ik dat op?
    kan zijn dat het schroefje in de schakelstang (boven de versnellingsbak) los zit, komt wel meer voor
    Laatst gewijzigd door Frenske; 15/05/2011 om 09:07.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #6
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    Re: Opknappen van de kanarie

    Bedankt voor de tips Heb mbh een bericht gestuurd en ik zal van de week eens langsgaan bij wat zaken. Ook voor de koppeling, gezien die nog wat meer kost...

    Kan ik r volgende week hopelijk weer mee verder


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Opknappen van de kanarie

    ik denk eerder dat het dwarse stangetje van de pook gesleten in als dat boutje los is schakelt hij ook niet meer
    924 kwaaltje!!!!


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opknappen van de kanarie

    Yep ben ik ook van mening ( algemene slijtage van de delen pook naar schakelstang schakelsteng naar de bak ) en dat boutje zal wel vast zitten,verwacht ik.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    Re: Opknappen van de kanarie

    Hmm, daar zal ik is naar kijken als ik onder de auto kan dan. Hopen dat daar nog iets aan te doen is.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opknappen van de kanarie

    Daar is altijd wat aan te doen ( een auto bestaat uit allemaal losse onderdeeltjes-en die te vervangen zijn )
    succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •