Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    924 1978 | Vraag m.b.t Klepstoters

    Goedemiddag allemaal,

    Ik ben op dit moment bezig met het opknappen van een totaal uitgeleefde 78'er 924, die tevens maar op drie cilinders liep.
    In eerste instantie dacht ik aan een kapotte koppakking, gezien er een witte damp uit mijn uitlaat kwam en het koelvloeistofresevoir ook begon te borrelen na een tijdje stationair draaien, dus de kop eraf gehaald, en wat bleek, de hele 4e cilinder stond vol met koelvloeistof, maar de koppakking was nog verassend goed, geen kapotte stukken oid.

    Daarom maar met de cilinderkop naar het een revisiebedrijf gegaan en die concludeerde dat ze geen druk in de 4e inlaat klep kregen, maar na revisie weer wel (weet iemand wat dat zo zou kunnen zijn? een scheur in de kop zelf lijkt me toch niet zomaar op te lossen..?) Enfin, dus na alles schoon gemaakt en nieuw besteld te hebben ben ik vandaag begonnen aan het terug in elkaar zetten van de cilinderkop, maar bij het plaatsten van de klepstoters zit het me niet helemaal lekker, 7 van de 8 stuks kan ik zonder moeite terug zetten, en naderhand gemakkelijk ronddraaien en er ook zonder al te veel moeite weer uit krijgen. Maar de klepstoter van de 4e inlaatklep (dus de klep waar het probleem zat) krijg ik er heel lastig in, en kan ik ook met geen mogelijkheid rond draaien, en met heel wat moeite er nog uitkrijgen. Ik herinner me geen moeite bij het verwijderen van die klepstoter (ik heb alles precies op de volgorde gehouden zoals het uit de kop kwam) Als ik een andere willekeurige klepstoter pak kan ik die wel in dat gat laten glijden, maar andersom niet, het lijkt haast wel alsof de klepstoter zelf uit model is, wat me sterkt lijkt.

    Iemand enig idee (sorry voor de knullige uitleg, ik sleutel nog niet zo heel erg lang dus vandaar )
    Alvast bedankt!

    Peter


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Vraag m.b.t Klepstoters

    Wat hebben ze aan de kop gedaan dan?
    Of is die stoter ovaal of beschadigt
    Maar hij moet zeker zo er in glijden als de anderen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    De stoter kan natuurlijk gewoon krom zijn
    Als de motor een waterslag maakt door de
    Koelvloeistof wil je niet weten hoen krachten er op zon stangetje komt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: 924 1978 | Vraag m.b.t Klepstoters

    Bedankt voor de snelle reacties!
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ze precies met de kop uitgespookt hebben, wel weet ik dat de 4e inlaatklep eruit is geweest.
    Ik ga heb sowieso besloten de stoters te vervangen, samen met de nokkenas gezien deze wel wat slijtage hebben opgelopen.

    Ik heb inderdaad zo,n flauw vermoeden dat de stoter ovaal is geraakt, alleen vind ik het raar dat ik er hem wel zonder al te veel moeite uit kreeg.
    Weet iemand een adresje voor stoters?


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Vraag m.b.t Klepstoters

    Stoters heb ik wel liggen
    Nokkenas ook wel.
    Kop ook wel.
    En nog veel meer .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Vraag m.b.t Klepstoters

    Maar even iets van goede orde,
    Het word op prijs gesteld als je iets meer van jezelf en uiteraard de porsche ......liefst met een foto laat zien
    Voorstellen noemen we dat.
    Daar hebben wij een topic voor.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: 924 1978 | Vraag m.b.t Klepstoters

    Aha bedankt voor de melding Heb gelijk eventjes een korte introductie gegeven overmijzelf en de auto! Ik stuur je even een berichtje


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •