Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
  1. #1
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    924 1981 | Rechter voorrem lekt

    Gisteren kon ik bij het rijden steeds verder m'n rem indrukken, tot (gelukkig thuis) de druk helemaal weg was. Dus onder de auto gekeken, lekt ie rechtsvoor. En dat terwijl 1,5 maand geleden bijna de complete remmen zijn vervangen voor de apk.

    Maar ik heb net dus het wiel eraf gehaald en gekeken waar het vandaan komt, en ik denk dat ik het heb gevonden (zie rode pijl op attachment). Maar deze slang krijg ik met geen mogelijkheid los, dus mijn vraag: hoor je de moeren bij de blauwe pijlen los van elkaar te kunnen draaien, waardoor de slang los gaat?

    Op de andere attachment is te zien over welk onderdeeltje het gaat.

    Bij voorbaat dank!

    Gr, Ruben

    Ps, vraagje aan de mods: beter een los topic voor dit soort vraagjes of alles in een project zetten en daar vragen?


  2. #2
    Ingeschreven
    20/09/2009
    Berichten
    87

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    Zouit het hoofd, sleutel 17 op de bovenste en 11 op de onderste, is normale rechtse draad.
    Alsik je remleiding bekijk is deze ook afkeur APK te veel roest. Ik heb eea vervangen in mijn S
    lokaal nieuwe leidingen laten maken en slangen voor rvs mantel slangen van Goodridge
    succes.


  3. #3
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    Ja, dus toch. Dan wordt het gewoon meer spinazie eten voor mij :-( Kreeg er echt helemaal GEEN beweging in...

    Dat geroeste lijkt op de foto denk ik erger dan dat het is, heb er 1,5 maand geleden nog nieuwe apk mee gekregen Leidingen zijn zo ongeveer de enige dingen v/d remmen die ze wél hebben laten zitten.

    Maar bedankt, ik weet iig wel hoe het zit nu.


  4. #4

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    ja hebt je antwoord al gekregen.
    tips
    - spray heb eerst even in met goede roestoplosser ( berner of iets dergelijks)
    - doe je wielkasten mooi schoonmaken incl armen, veerpoten ( afwateringsgaatjes)
    - leiding lijkt inderdaad slecht, probeer hem roest vrij te maken en hem mooi te tectyleren


  5. #5
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Berichten
    65

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    Ja, ik had al met verschillende dingetjes gesprayt en in laten werken, maar leek niet te helpen dus vroeg ik me af of het niet gewoon vast zat en ik iets kapot probeerde te draaien

    Ik moet idd heel mn auto nog goed schoonmaken, alles. Dan zal ik de wielkasten en alles gelijk meenemen ja.
    En ik zal eens zo'n busje tectyl halen dan, die heb ik nog niet.


  6. #6
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    Je hebt het de 6 kant al aardig stuk gedraaid. Ik gebruik enkel een speciale remleiding ringsleutel met een kleine sleuf. Hier kan je veel meer kracht mee zetten en schiet je er niet overheen.

    Als je de remslangen toch gaat vervangen kan je het ook warmstoken.
    937 racer


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    remleidingen zijn idd vervelend los te maken en draaien snel dol ik spuit ze meestal een paar keer in met wd40 en wacht dan gewoon een dag dan is het meestal wel te doen

    joost dat is ook een goede tip ik zet hem meteen op mijn verlanglijst "speciale remleiding ringsleutel"


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    21/07/2010
    Locatie
    heemstede
    Berichten
    325

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    snap dan niet als ze bijna alles vervangen hebben dat ze die remleiding dan ook niet meteen hebben vervangen.
    had je nu een hoop extra werk bespaard.
    en inderdaad kan aardig vastzitten, had ik een half jaartje geleden ook last van.
    in ieder geval succes met het maken van.


  9. #9
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 1981 | Rechter voorrem lekt

    Sinds ik hem heb, heb ik ook nooit meer een leiding stukgedraaid. De onluchtingsnippels zijn bij mij ook 11mm. Maar volgens mij bij jullie 7mm, dan is het ook handig er daar eentje voor aan te schaffen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    937 racer


  10. #10
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    Bij mijn 924 gewoon 11 of 10.
    Heb zelf 2 sleuteltjes 11/13 en 10/12.

    Moet je gewoon hebben
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •