Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
  1. #1

    Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Al een hele tijd probeer ik uit te vogelen wat mijn probleem is, dit was het probleem eerst:

    Starten met koude motor, ging goed, liep even 1000 toeren, om vervolgens terug te zakken naar de ene keer 750, de andere keer 500 en soms zelfs 250 toeren oll:
    Totdat de motor eenmaal warm was, dan was het perfect 900 toeren stationair 8)

    Ik heb altijd gedacht dat het aan de AAV-klep lag, heb er dus ook 3 verschillende op gehad, alle drie geprobeerd het klepje verder open te zetten enzo, en te reinigen met kruipolie, omdat gewoon monteren geen resultaat gaf, maar niks helpte oll:

    Totdat ik laatst las dat het m'n WUR zou kunnen zijn, Arvid had er ook al goede resultaten mee behaald en dat gaf mij de doorslag om mijn eigen WUR ook maar eens te demonteren :lol:

    Zo gezegt, niet zo gedaan, was een kl*te werkje maar is uiteindelijk wel gelukt, vooral het terugmonteren was geen pretje ops:

    Maargoed, heb hem dus open gemaakt, membraampje er af gehad enzo, alles met remreiniger schoongespoten en vervolgens voorzichtig schoon/doorgeblazen met perslucht, kwam wat prut uit en de benzine die er nog in zat rook uit de tijd dat hij nog een gulden de liter kosten :mrgreen:
    Nog even spanning op het verwarmingselement van het bi-metaaltje gezet, werdt na 20 seconden lauwarm achtig, had geen zin om nog langer te wachten
    Vervolgens het hele spul weer netjes in elkaar gezet en gemonteerd.

    En toen het grote moment, starten, net zoals altijd begon hij bij 1000 toeren, nu was het de vraag of hij terug zou gaan zakken, hij bleef 1000, en nog steeds, en na een minuut nog steeds
    Verholpen dacht ik,....... juich nooit te vroeg bleek later , want toen we gingen rijden en de motor warm werdt kroop het staionair toerental lekker naar de 1200 oll:
    Geen probleem dacht ik, beun de haas draait wel even aan de (volgensmij luchtschroef) schroef, en jawel hoor, hij liep terug mooi 900 toeren warm :mrgreen:
    Maar in mijn achterhoofd vreesde ik het ergste, en ik had helaas gelijk.
    De volgende ochtend dus gelijk proberen te starten, niks daar, alleen maar een beetje op volgensmij nog minder dan 2 cilinders lopen :evil:
    Schroef dus terug en hij liep weer, maarja, warm 1200 toeren oll:
    Zo heb ik nog proberen wat te stuntellen om een gulden middenweg te vinden, dat is helaas niet gelukt, nu start hij koud best wel beroerd, waarna hij ongeveer 4 seconden op 3 cilinders loopt, vervolgens wordt het mooi 1000 toeren maar moet je de eerste 10 seconden van het gaspedaal afblijven, anders houdt hij in. Als hij warm is loopt hij nu 1400 toeren stationair :cry:
    Achteraf gezien had ik dus liever gehad wat ik eerst had, maarja, dat was ook niks.
    Het lijkt nu dus dat m'n WUR het constant blijft doen ofzo.
    Iemand enig idee waar ik mijn probleem moet gaan zoeken en wat ik als eerste moet gaan doen?

    Alvast bedankt!

    Waarom moet dit nou altijd weer zo'n lang verhaal worden
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #2
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Heb je gecheckt of de retourleiding van de wur niet verstopt is?

    Het eerste wat je moet doen is de druk meten in je systeem om te kijken of je wur werkt.
    (ik lijk wel een kapotte gramofoonplaat...)


  3. #3

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Oke, kan ik die retourleiding proberen door te blazen met perslucht zodat hij niet meer verstopt is als dat eventueel het geval is?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Je mag mijn zelfgemaakte pers leiding wel lenen voor de WUR door te blazen.

    mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  5. #5

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Bedankt voor het aanbod
    Alleen denk ik dat de WUR zelf wel schoon is van binnen, heb hem helemaal open gehad incl membraam en heb alles schoongemaakt :wink:
    Nu zou het dus kunnen dat de retourleiding dicht zit zoals duncan zegt, waardoor hij brandstof blijft geven in plaats van dat hij stopt als de motor warmer wordt oll:

    Weet iemand dus of het mogelijk is om daar perslucht in te spuiten om eventueel vuil weg te krijgen?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Kijk even naar mijn fotootje wur. (bij probleemtje) Ik heb de slang met nippel gevuld met benzine, en toen met
    overdruk er door heen geblazen kwam heel wat prut uit.


    Mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Ik had nog een foto van het afstellen van de wur.

    mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  8. #8

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Kijk aan, hardstikke mooi
    Is de WUR af te stellen dan?
    Ik zie daar aan de linkerkant, boven zo'n bout, is die verstelbaar dan?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  9. #9
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    ziet er heel leuk uit allemaal alleen waar zit die bout,volgens mij is de druk gewoon vastgesteld...

    zie foto. (Diwies.com).....
    [attachment=0:jinjt1nt]Warmlaufregler.jpg[/attachment:jinjt1nt]


  10. #10
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Slecht lopen, na WUR schoonmaken

    Sommige schijnen, als je de behuizing een gaatje boort een klein klote schroefje te hebben zodat je de druk kan veranderen. Maar 99% heeft dat niet waardoor de druk vast staat.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •