Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    02/07/2009
    Berichten
    14

    start, loopt 1 sec en valt uit

    Hoi,

    Heb mijn Porsche al een jaartje en knutsel er altijd zelf aan, maar heb nu toch een vaag probleem waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken.

    Vorige maand viel de motor op de snelweg met 120km/h uit. Daarna op de vluchtstrook starten en lopen. Ben weer verder gereden zonder problemen. Daarna werd het snel slechter. Hij valt regelmatig uit. Electriciteit blijft notabene aan.
    Vandaag wil hij zelfs niet blijven lopen. Starten, maakt +/-1000 toeren (op toerenteller en je hoort hem lopen) En de valt direct uit. Als je gasgeeft tijdens het starten maakt hij +/-2000 toeren.
    Lijkt erop dat wanneer ik de contactsleutel na het starten een stand terug draai de motor uitvalt. Iemand enig idee hoe ik dat kan checken(hotwiren)?Met de haynes kom ik er niet uit.

    Alvast bedankt!
    Paul


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Welkom! Wordt erg op prijs gesteld als je jezelf en je auto even (met foto's) voorstelt.

    Loopt je brandstofpomp nog wel? Check eerst eens brandstof en vonk bij de motor...


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.515
    Welkom!!

    Lijkt verdacht veel op een kapot brandstofpomp relais, ook een keer gehad..
    Kost iets van 90 euro bij de dealer, ik zou eerst een 2e handse proberen (moet ie wel goed zijn) dan weet je of het daar aan ligt.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    40 euro, een paar maanden geleden...


  5. #5
    Controleer ook even het traject vanaf de luchtweger tot aan het gasklephuis. Hij kan nu wel starten op de benzine van je koudestart injector maar misschien is er een scheur ergens die het vacuum teniet doet en ervoor zorgt dat je geen brandstof meer krijgt.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom!

    Je probleem zal hier zeker wel opgelost worden!


  7. #7
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411
    Als je de auto gestart hebt en hij is weer uitgevallen, laat de auto dan ff op contact staan en kijk dan even of er ook spanning op je bobine staat. Zoniet dan is misschien je contactblokje stuk.
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  8. #8
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: start, loopt 1 sec en valt uit

    35 euro een paar maanden geleden.. en desnoods heb ik een tweedehansje liggen..


  9. #9
    Ingeschreven
    02/07/2009
    Berichten
    14

    Re: start, loopt 1 sec en valt uit

    Ik ga vandaag weer is aan de slag. Had al gekeken voor benzine toevoer, na mijn filter, bij starten kwam er een goeie scheut uit, dus denk dat de pomp nog heel is. Zou balen zijn als mijn brandstofrelais kapot is, vorig jaar al een nieuwe voor gekocht (was toen een schakeling tussen gezet).


  10. #10
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: start, loopt 1 sec en valt uit

    Same problem ook gehad een aantal jaren geleden. relais was verrot.
    lopen, dan inhouden..stotteren en helemaal uit, 5 minuten wachten starten..lopen.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •