ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    [Project] ArvidW's Porsche 924

    Mijn eerste 924 project, gekocht in Delft van een enthousiaste sleutelaar die zijn auto netjes op orde had :grin:

    Gisteren nog leuke foto's gemaakt en laten maken:

    Voordat hij gewassen werd en geheel in de was gezet is.



    Zoals gewoonlijk weer stilstaan voor het stoplicht half doof wordend van het motorgeronk


    Even seinen naar mijn "volgauto"


    En zoals gewoonlijk op de linker baan (neehoor, ik houdt me keurig aan de snelheid en rijdt genoeg rechts :wink: )


    En een mooie blik op de achterkant van de auto zonder remus demper, ziet er een stuk origineler uit zo.



    Er liggen sinds vrijdag Vredestein Sporttrack 3 banden op en tot nu toe bevallen ze geweldig, ook de totaalprijs van 324euro inc omleggen, balanceren en nieuwe ventielen is natuurlijk erg prettig (goeie tip hier op het forum gelezen om op autobandenmarkt.nl te gaan kijken)


    De belangrijkste punten op dit moment is 1 van mijn 8 klepstoters vervangen en de raamrubbers voor de zijramen vervangen, deze zijn zo lek dat het water gewoon door de deur heenstroomt
    Last edited by ArvidW; 18-01-11, 17:20.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #2
    Re: ArvidW's Porsche 924

    Prachtige auto!
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • Ik-rij-belastingvrij
      924 Gek
      • Dec 2007
      • 1216

      #3
      Re: ArvidW's Porsche 924

      Nice Arvid
      Je moet nu toch echt eens langskomen 8)
      Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
      Porsche 924S, 1989.

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        #4
        Re: ArvidW's Porsche 924

        ziet er erg sjiek uit!

        trots/zuinig op zijn!
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • ArvidW
          924 Gek
          • Aug 2008
          • 1035

          #5
          Re: ArvidW's Porsche 924

          Dank u, ik moet er wel bij zeggen dat mijn auto niet overal dezelfde kleur wit heeft maar rijdend valt dat niet zo op

          Voor de tweede keer getankt en dit keer kwam het verbruik uit op 1 op 7,7 :x Ik heb veel korte ritjes met de auto gemaakt en heel veel stilgestaan met files / stoplichten. Auto is niet zo heel happy in de stad oll:

          De ontsteking heb ik zojuist afgesteld met een scroboscooplamp, timing stond er niet veel naast maar de auto ging toch 150tpm meer draaien nadat hij afgesteld was, uiteraard is dit weer netjes teruggeschroeft naar 900-950tpm Kwa prestaties heb ik er niet zo veel van gemerkt.

          Morgen naar de meeting en hopelijk kan ik daar van Martin een klepstoter overnemen want ik wordt zo onderhand wel een beetje moe van dat getik

          Owja, en mijn remvloeistofpeil daalt toch wat sneller dan dat ik zou willen, binnenkort het remsysteem eens grondig gaan bekijken en beginnen bij de rechter achtertrommel aangezien daar verdachte geluiden vandaan komen
          Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            #6
            Re: ArvidW's Porsche 924

            het is meestal wel dat de remcilinders gaan lekken, maar zover ik weet maakt dat geen extra geluid
            ik zou gewoon even de tijd nemen om de trommels open te maken en als je tog bezig gewoon rondom reinigen :wink:
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            • ArvidW
              924 Gek
              • Aug 2008
              • 1035

              #7
              Re: ArvidW's Porsche 924

              Misschien vreet remvloeistof de voering van een remschoen op ? Het is in ieder geval vrij corrosief spul. Nouja dan komen er gewoon mooie nieuwe remschoenen in aangezien die toch niet heel erg duur zijn.

              Zijn de trommelremmen over het algemeen de boosdoeners ? Zoja dan begin ik daar mee
              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

              Comment

              • -Bassie-
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 4367

                #8
                Re: ArvidW's Porsche 924

                Originally posted by ArvidW
                Misschien vreet remvloeistof de voering van een remschoen op ? Het is in ieder geval vrij corrosief spul. Nouja dan komen er gewoon mooie nieuwe remschoenen in aangezien die toch niet heel erg duur zijn.

                Zijn de trommelremmen over het algemeen de boosdoeners ? Zoja dan begin ik daar mee
                nog nooit een remschoen gezien die opgevreten is door remvloeistof.

                zelfs niet als de rem cilinder lek is :wink:
                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  #9
                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Ik ook niet :lol:

                  Maar leek me logische verklaring aangezien er ook een schrapend geluid van achter komt en ik remvloeistof ook wel eens lak, plastic en hammorite op heb zien eten
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • Fantaman
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 2962

                    #10
                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    remvloeistof is behoorlijk bijtend voor sommige materialen oll: niet bepaald vriendelijk maar, heb trommels zeiknat gezien en verder geen schade, schoon maken nieuw cilendertje erop en klaar.
                    en wat betreft het geluid, kan heelgoed de vuil ophoping in de trommel zijn. ik had het een ker met een cuore, een hoop geluid met remmen alsof er iets heel verkeerd was, kon niks zien dus schoon gemaakt met een schuurpapiertje over de voering en weer dicht en het geluid was weg.
                    '82 Porsche 924 50 Jahre
                    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                    '98 Subaru Impreza GT Turbo
                    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                    Comment

                    • -Bassie-
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 4367

                      #11
                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      bij een remschoen op de aanlopende kant wil nog wel eens vuil gaan zitten.

                      en daardoor gaan piepen.

                      optie is om dat schoon te maken en er een schuine kant aan te veilen.
                      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                      Comment

                      • Coen
                        924 Fan
                        • Apr 2008
                        • 149

                        #12
                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        Originally posted by ArvidW
                        Dank u, ik moet er wel bij zeggen dat mijn auto niet overal dezelfde kleur wit heeft maar rijdend valt dat niet zo op
                        Het ligt er aan hoeveel het je waard is natuurlijk (hoop werk), maar haal een potje commandant, een stel zachte doeken, en een doosje wax.

                        Ik heb zo mijn hele auto weer overal even wit gekregen, en alle zwarte putjes eruit gehaald. Het heeft mij ongeveer een hele werkweek gekost in de vakantie oll: maar het resultaat is er ook naar... De wax haalt de fijne krasjes eruit die je er niet uit krijg met de commandant. En als je het echt mooi wilt moet je eerst kleien na de commandant. En daarna wax. Dan krijg je ook de diepe krassen eruit. Als de beschadiging niet door je lak heen is kan je het meestal wel wegkrijgen met klei.

                        Het kost wat moeite, maar je wordt er wel sterk van, en mijne staat er nu (maandje of 3, en 55000 km verder) nog bij als een spiegel. 8)

                        Comment

                        • gerben1986
                          924 Gek
                          • Feb 2008
                          • 952

                          #13
                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          Originally posted by Coen
                          Originally posted by ArvidW
                          Dank u, ik moet er wel bij zeggen dat mijn auto niet overal dezelfde kleur wit heeft maar rijdend valt dat niet zo op
                          Het kost wat moeite, maar je wordt er wel sterk van, en mijne staat er nu (maandje of 3, en 55000 km verder) nog bij als een spiegel. 8)
                          3 maand en 55.000 km? :shock: Euh, lig jij nog wel op bed, of zit je alleen maar in de auto?
                          Jij kunt beter gaan leasen met dit kilometrage, mag je elke 9 maand weer een spliksplinter nieuwe auto uitzoeken

                          Comment

                          • ShroudedVeil
                            924 Addict
                            • Aug 2008
                            • 2365

                            #14
                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            haha denk dat het een foutje is ^^
                            When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              #15
                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              55ooo in 3 maanden?
                              bijna 4600 km per week is wel veel hoor ops:
                              en das maar iets van 650 km per dag ops:
                              ooh dus inplaats van werken rijd je de hele dag in je P, okeej ops:
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              Working...
                              X