Hallo,

Ik was vandaag met mijn 924 (2.0 1982) een blokje om toen opeens het acculampje ging branden en de voltmeter gaf een dikke 10V aan. Maar ik ben gewoon door gereden en thuis gekomen.
Mijn buurman reed achter me aan en vertelde me dat de auto niet deugde want er kwam rook vanaf. Dus ik zei ik vermoed dat er iets met de accu/v-snaar is.

Toen ik de motorkap opendeed voelde ik al dat de motor erg warm was.
Ook lag de v-snaar eraf, zoals ik had verwacht.
Ik heb de auto even op contact gehad en direct ging de ventilatorfan aan en ik hoorde het water in het koelvloeistof reservoir klotsen. Ook ging de temperatuur-meter direct in het rode.

Ik heb de motor laten afkoelen en nu kan ik de volgende bevindingen doen:
- geen water in het reservoir en de slangen kan ik zo dicht knijpen
- v-snaar ligt er af

Wat kan ik nu het beste doen?
Eerst een v-snaar plaatsen en dan de koelvloeistof bijvullen/ontluchten lijkt me

Maar wat kan er nog meer met de motor aan de hand zijn en in welke volgorde kan het hebben plaats gevonden? Zou eerst de v-snaar gesprongen zijn en dat daarom de motor warm geworden is? Of is het juist net andersom?

Echter toen ik dus de auto op contact zette hoorde ik nog wel water in het reservoir klotsen. Wie-o-wie weet raad?