Ik moet er ook weer eens aan geloven. Gisteren onderweg op de A1 keek ik op mijn voltmetertje..10V denk das niet goed..Auto aan de kant gezet (avond daarvoor sloeg ie ook een aantal keren over, ff op 3 cylinders lopen met de verlichting aan). Auto nog geen 10 seconden langs de kant of het accu lampje ging aan.
Motor uitgezet, onder de kap eens geloerd bleek een boutje van de dynamo los te zijn..Denk mjah mss massa probleempje.

Bout vast gezet, ff massa kable los en vast gezet..gekeken ho maar. Nog steeds 11v en het lampje bleef aan..Dus door gereden (stond best gevaarlijk) en naarmate het toerental steeg begon de accu volgens het metertje zich bij te laden..Opgeven moment gewoon 13,5V volgens het metertje..maar het accu lampje bleef aan dus het moet een laadprobleem zijn want de ingaande en uitgaande spanning is totaal niet hetzelfde.
Moest toen iemand ophalen..doorgereden naar huis, hele weg 12v gehad maar accu lampje bleef aan.

Ga strakjes de dynamo uitbouwen, bedrading checken en ff de boormachne op de dynamo zetten (is 3 jaar geleden gereviseerd...), denk ff de koolborstels checken..want daar gaan mijn vermoedens naar uit en anders de dynamo weg brengen.

Iemand nog suggesties wat het kan zijn?