Beste, heb triest nieuws. Had ik net mooi setje spiegels op t oog is er een nieuw naar geluid op de auto: voorop het blok, achter het afdekpaneel vd distri-riem het geluid alsof er losse moeren in liggen die door de ruimte geslingerd worden als ze een riem aanraken...

Ik dacht aan twee losse boutjes achter die plastic bak, maar me pa belde me net dat de garage zei dat er 2 distribitieriemen zijn waarvan 1 verslapt met een poelie waarvan de kogeltjes onder in de bak lagen.
Reparatie zo'n € 700.

Mijn vader heeft geen zin om r het geld in te gooien, ook omdat me ma al tijden zeurt dat er drie auto's in de straat staan (typisch).

Ik ben van mening dat de garage zich kan "vergissen" en las al elders op het forum:

Re: 924 1982 | versprongen distributie - vervangen waterpomp
Update: het was geen versprongen distributie of versleten spanrol. Schijn bedriegt. Wat was het wel: de stelschroef van de stationair afstelling op het inspuithuis verloren.....Vervanger gehaald bij van Zweden in Middelburg (die dit fenomeen ook niet kende). Indraaien en: problem solved!

MAAAAR ik las dat de distributieriem in 2003 voor t laatst was vervangen en dat maakt t bedrag aannemelijk want er moet sowieso een nieuwe distri-riem in (hoewel nog geen 40 dkm gelopen).

Is er iemand die dit goedkoper kan doen? Er kan met de auto gereden worden, maar we zullen een ambulance gebruiken... dankzij mijn pug 205 cabrio raken we hier al erg gedreven in :-)

Ik hoor t graag, de auto is nu al zo'n tien jaar in de familie en ik wil m graag houden