Hey, ik dacht van mijn P maar een project te maken.

Vandaag, ruitenwissermotor vervangen. Mijn oude had ik al wat mee zitten klooien en het deed het weer, wel met veel herrie maar goed. Er zat een scheur in het lager wist dat de motor aan revisie toe was. Wilde dus een koperen of bronzen lagertje maken en erin persen. Dit gaat makkelijk doordat het oude lagertje met een soort veertje vast zit. Helaas reed ik dinsdag weg en het duurde echt een paar minuten voordat het ruitenwissermotortje er zin in kreeg. Snel oplossen dus. Ik ff op internet zoeken en kwam erachter dat een ruitenwissermotor van een audi 100 of golf 3 hetzelfde waren. Ik ht vooeb deze erop gezet en het werkt prima... Er is een probleem en dat is een schroef aan de motor die ervoor zorgt dat het net niet past. Als je die schroeven vervangt door imbus schroeven die afegeschuind zijn is er ineens net genoeg. Hierdoor past het ineens prima. Platte stekker overzetten op de kabels. Aan de achterzijde kan je zo'n platte stekker openklikken. Als je dan aan de voorzijde in de sparing ff een horlogeschroevendraaier stoppen om de borgjes terug te duwen en de schuivjes komen eruit. Doe datzelfde bij de orginele kruisstekker en zet de kabels dan in de platte stekker. Schema heb ik in de auto dus dat komt later. Ook ff sproejer gangbaar gemaakt. Bak is een stuk soepeler dan eerst alleen in zijn een doet ie een btj moeilijk...


Het was ff uitzoeken maar ik heb nu wel goede ruitenwissers... gretz erik

gretz erik