-
Stel je voor
Beste leden hier,

Ik ben dus Pieter, student Industrieel Ingenieur en sinds 2 jaar eigenaar van een Citroën BX waar ik al wel wat miserie mee gehad heb. Gaande van kapotte starter tot kapot Subframe en deze zomer wordt hij meteen helemaal onder handen genomen zodat hij er na de zomer weer tegen kan. Voor wie hem niet kent:
Bijlage 4465

Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een 'echte' oldtimer, de mijne is namelijk maar van 1990. Echter kan ik (nog) niet lassen en dus moet het een oldtimer zijn waar of een nieuw chassis voor te kopen is (heb aan een geit/eend gedacht) of die niet roesten. Daartoe kwam ik toevallig bij de Porsche 924 uit, want die is gegalvaniseerd.

Nu heb ik die reeks Porches altijd tof gevonden, de 944 en 948 ook dus, die waren zo anders, alternatief. Dus het is niet dat ik er 'opeens' op gekomen ben.

Ik heb echter met mijn BX mijn peren wel gezien en dus heb ik me ook voorgenomen om als er nog een auto komt, ik me eerst goed informeer en dan pas beslis.. Dat ik een degelijke koop doe. Uiteraard, als student, heb ik niet veel geld om uit te geven maar ik heb gemerkt dat autorijden niet veel geld hoeft te kosten als je de handen uit de mouwen durft steken !

Nu ben ik zeker geen volleerd sleutelaar, elke job is nog steeds een uitdaging maar ik heb wel vrees overwonnen voor het starten. Uiteindelijk is het toch maar 1 grote bouwdoos :heh:

Dus de vragen die ik nog heb:
1) zijn die porches roestvrij? Na 81 zijn ze gegalvaniseerd blijkbaar dus dat lijkt me geen probleem?
2) zijn onderdelen vlot te verkrijgen? Het is namelijk nog steeds een Porsche en ik kan geen Porsche tarieven betalen voor onderdelen. En moet je echt voor alles bij de dealer zijn?
3) is er aan een Porsche te sleutelen? En welk type moet ik dan hebben? Ik weet vb dat bij mijn BX een starter vervangen is op een paar uur (op een avond gemakkelijk), bij een BX GTI moet je daar echter een weekend voor rekenen). En dat laatste wil ik niet. Ik hoef trouwens ook geen vliegmachine. Ik rij Citroën, ben dus gesteld op comfort en niet op snel optrekken en snel rijden
4) ga ik met een Porsche in een bodemloze put vallen? Wat zijn de bedragen waarvoor ik een 924 kan aanschaffen? Hoeft er niet als nieuw uit te zien en mag eventueel wat kwaaltjes hebben dus En ow ja, kan je met een Porsche op LPG rijden? (want ik vind tanken op LPG ZO leuk rij zelf op LPG en doordat de LPG niets kost hoef je ook niet te letten op zuinig rijden, je rijdt gewoon zoals je wilt... of je nu 11 of 15L stookt, who cares? )

Alvast bedankt voor het advies en laat jullie vooral gaan