Goedemorgen mensen,

Toch wel lastig dat er geen waarschuwingsgeluidje is als je de auto parkeert en het licht aan laat staan. Is me al paar keer gebeurd. Zo ook gisteren, thuis in mijn dorp. En ja, meestal is er iemand in de buurt om even aan te duwen, maar niet in mijn dorp in de ochtend...
Gelukkig stond ik naast mijn Volvo, inclusief startkabels, deuren open, maar geen sleuteltjes om Volvo te starten. Heb toen kabels aangesloten en Porsche gestart, zonder de Volvo eerst te starten. Dat lukte (maar heb nog niet gecontroleerd of de Volvo 't nu nog doet).
's Middags na het werk weer naar huis: er was niet voldoende stroom om te starten. Dacht dat dat kwam omdat ik op de heenweg achterruitverwarming+verlichting had gebruikt, waardoor de accu niet genoeg had kunnen laden. Weer iemand gevraagd even te duwen... gelukkig gaat dat altijd soepeltjes!
Vanmorgen startte de Porsche netjes, maar ging het acculampje branden. Over de betekenis van dat lampje lees ik op het forum nogal verschillende verhalen.
De accumeter geeft zo'n 10V aan, ook met een draaiende motor. Dat lijkt mij te weinig...

Een paar vragen:
- Heb ik de accu van de Volvo misschien kapot gemaakt?
- Gebruikt de achterruitverwarming stroom van de accu of de dynamo?
- Wat is de betekenis van dat acculampje?
- Een nieuwe dynamo kost zo'n 300,-. Wat kost een 2e handsje ongeveer?

Vanmiddag kijken of ik weer thuis kom zonder hulp...