Het is al weer bijna een jaar geleden dat ik mezelf hier voorstelde, dat ik opzoek was naar een porsche 924. Nu is het dan eindelijk zover gekomen. Dit is em dan

Bijlage 5143

Bijlage 5144

Bijlage 5145

Bijlage 5146

Bijlage 5147

Bijlage 5148

Dit was de eerste 924 waar ik serieus naar ben gaan kijken. buitenkant zag er goed uit binnenkant nog beter (geen scheuren in stoelen of dashboard). Toch een beetje op de gok gekocht, bij de proefrit liep motor onregelmatig en 1800 toeren stationair. Ook zat en zit er een tik in het blok. En het alarm stond constant aan (toeter uitgeschakeld, maar wel constant knippers aan)

Maar het is zeker niet tegen gevallen, al aardig wat kilometers gemaakt. Vind het het echt super leuk om mee te rijden, en ben nog best onder de indruk van de prestaties

Wat is er al gedaan

  • alarm er letterlijk uitgeknipt (achteraf best risicovol. maja tis goed gegaan)
  • afdekhoes achterklep opnieuw opgerold en plastic doppies gemaakt
  • schakelaar achterruitewisser gemaakt (uit mekaar gehaald en schoongemaakt)
  • bestuurders stoel verlaagd (waren met dikke moeren ertussen opgehoogd)
  • ruitensproeierpompje vervangen
  • eigen radio geinstalleerd
  • gezien dat rubber inlaatbuisje voor gasklephuis is gescheurd beter vastgezet, motor lijkt nu rustiger te lopen.


Wat moet er nog gebeuren:

  • Na een koude of halfwarme start valt stationair toerental terug tot 750 tpm. bij constante snelheid schokt de motor onder de 2000 tpm. De injectie en de ontsteking nakijken
  • Kilometerteller werkt soms wel en soms niet
  • tik in het blok oplossen (eerst maar is kijken hoe de klepspeling is)
  • CO afstellen.
  • wil weer stootstrips aan de zijkant van de auto
  • O-ringen van injectoren vervangen
  • Er lekt water naar bij de kofferklep (rubbers zien er nog goed uit...dus :euh:euh)
  • Olie + koelwater vervangen
  • rood gespoten remtrommels:nono::doh: zwart spuiten


groet, Frank