Resultaten 1 tot 10 van de 92

Onderwerp: 924 martini

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 martini

    t'Is al effies terug dat ik poste maar heb in de tussen tijd niet stil gezeten.
    We hebben hard aan de mgb gewerkt, deze is nu bijna klaar op enkele details na.
    Hij staat nu weer bij de spuiter niet om te spuiten maar om na gepoetst te worden.
    Dan is hij klaar om naar houten te gaan,
    daar is op 9 januari de De MG Clubshow & Informatiedag
    En zijn wij uitgenodigd mee te doen aan de show voor De mooiste, best gerestaureerde MG van 2010
    we gaan het beleven!!!!

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

    Verder ben ik natuurlijk aan mijn martini weze sleutelen.
    Deze is op het moment helemaal uit elkaar.
    Ik was gebleven bij de truck met de heftruck

    image.jpg

    De motor er uit!!!!
    Ik neem de martini deel voor deel mee naar mijn eigen garage,
    lekker warm vloerverwarming koffie en een koelkastje dichtbij !!
    Daarom heb ik zoveel mogelijk aan de motor laten zitten zodat het straks een mooi project apart is.
    Ik heb gemerkt dat de motor van een 924 lekker stabiel staat met een plankje onder het spruitstuk
    ik heb hem hier op een kleine pallert omdat ik het genot heb van een heftruck

    image.jpg

    Het is inmiddels erg koud geworden en omdat er bij de brug geen cv is
    was er gezorgd voor een mobiele haard.
    ook nog eens lekker gezellig in deze dagen.

    image.jpg

    Maar nu weer verder.
    Ik ben weer bij de achteras begonnen.
    Omdat ik de motor er buiten uit moest halen i.v.b.m. de hoogte van de heftruck.
    Moest hij blijven rollen
    De achter as zat er dus om die reden nog onder.
    Deze kan er nu onder uit (einde rollende body)
    Uit ervaring weet ik hoe moeilijk de kroon moer los gaat als je een losse as heb
    dus alvast maar even de truc met de spanband en een stuk pijp.

    image.jpg

    Kan je meteen de trommels verwijderen en de handrem kabels los kan halen.
    Draai/stel voor het verwijderen van de trommels je remschoenen iets naar binnen,
    er zit meestal een hele rand in de trommel en je krijgt hem er dan slecht af.
    Gelukkig ging alles makkelijk los zelfs bijna alle rem leidingen gaven geen tegen gas.
    Het spulletje netjes laten zakken trommeltjes er weer op zo beschadigd de anker plaat niet.
    Weer een los project voor mee naar huis
    Ook kan nu eindelijk het cardan er uit die lag al een tijdje los op een touwtje maar die kon niet over de achterbrug heen.
    Samen met een stuk vette isolatie had ik die ook (te)snel in mijn hand gelukkig voor mij is deze allen te tillen,
    wand de vangst van het cardan was niet geplant het touwtje brak edface: :doh:
    daarna alle leidingen los gepeuterd die zitten in een plastiekje dat met wat ijzer op zijn plaats word gehouden.

    image.jpg

    Van achter is hij nu helemaal kaal.
    De voor as en wiel ophanging is nu aan de beurt.
    Ik heb even een foto van de stabilisator stang die de martini heeft
    het was een van de speciale parket opties op de martini.
    (overgens was deze optie op alle 924 te krijgen)
    Deze stang is 20 mm en voor de achter as is 18 mm .
    In 1978 is deze optie verandert in 23 mm voor en 14 achter.
    Daarna werd in 1981 een stang van 20 mm voor standaard
    in 83 werd de stabi voor 21 mm wat ze voor de achter stabi gedaan hebben van af 81 weet ik eigenlijk niet

    image.jpg

    Ik heb besloten alles uit elkaar te halen en niet zo als de achter brug en de motor een project te houden.
    Alles gaat makkelijker los als het nog aan een kant vast zit
    Hier bezig te kijken hoe de km teller vast zit

    image.jpg
    image.jpg

    Deze blijkt gewoon los in een rubbertje te zitten die trek je er zo uit.
    Ook de rest van de ophanging zorgt voor weinig problemen
    of bijzonders
    Ik kwam wel van wat ze vroeger een (special design feature) noemden
    de exentriche bout tegen waar mee je je vering goed af kan stellen

    image.jpg

    let er ook even op dat de bout nog netjes geel verzinkt is.
    veel onderdelen van porsche dus ook van de 924 zijn geel verzinkt.
    Dit wil ik zelf ook gaan doen met de bouten die ik verzameld heb in de plastic zakjes.
    Voor de mgb hebben we ook een heleboel elektrolytisch verzinkt met een doe het zelf paketje
    werkt echt prachtig
    Nu weet ik allen niet of het ook het zelfde resultaat geeft met geel verzinken
    maar dat moet ik nog uitzoekken

    http://www.oldtimerrestauratie.com/s...ling&Itemid=18

    image.jpg

    Nu word het echt menis bijna alles is er uit.
    Ik zit allen nog met de isolatie die ziet er niet meer uit maar nieuw heb ik het nog nooit gevonden
    of een product die dit evenaard in uiterlijk
    iemand een idee ???

    De laatste onderdelen uit de martini,
    een draadboom ook helaas niet nieuw meer te krijgen

    image.jpg

    en dit is wat er overblijft als je je hemeltje er uit probeert te halen
    die is gelukkig wel makkelijk opnieuw te bekleden


    image.jpg

    opmerkingen suggesties ????

    graag
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 29/10/2012 om 21:14.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •