Hallo,
Wij (2 jongens die een 924 opknappen) zijn nieuw hier en maken binnenkort ook een projectpage aan maar vooralsnog hebben we het volgende probleem:

Van de porsche 924 uit '79 werkt de kmteller, de dagteller en de snelheidsmeter niet meer. Na hier wat gelezen te hebben over de mogelijke oorzaak (tandwiel stuk of verschoven) de teller gedemonteerd. Echter als we een schroevendraaier achter in de teller steken (in het gat waar normaal de kmkabel zit) en dan draaien dan werkt de kmteller wel weer gewoon. We hebben de teller nog niet compleet uitelkaar maar als hij het dan wel doet lijkt het ons dat het niet aan de teller ligt maar aan de kmkabel zelf of de aandrijving op de bak.

Echter als ik met mijn hand de kabel die nu los in het dashboard bungelt met de hand probeer te draaien gaat dit niet. Dit zou er in principe op duiden dat de kabel niet gebroken is maar wil ik niet uitsluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat kunnen we nu het beste doen?

De motor loopt niet maar we zijn van plan als het weer droog wordt de auto een stukje te slepen om te zien of de kabel wel draait.

De vraag is dus eigenlijk: Is het mogelijk dat de teller zelf wel stuk is maar dat als je met een schroevendraaier hem achter aandraait de wijzer wel werkt?

en:

Als de kmkabel niet draait, is deze moeilijk te vervangen?

Hoop dat jullie antwoord kunnen geven,

alvast bedankt.

Groeten Albert & Guido