Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    Smorsche 80er recht uit de achtertuin

    Paar maand terug een kersrode 924 uit een achtertuin gehaald van een garagehouder (stond stil sinds 1987 ). Prijs zeg ik er liever bij . Wel dat hij schandalig goedkoop was.

    Voordelen: origineler kan niet, eens een 924 zonder platgeduwde kokerbalkranden, leuke radio met coole retro verstekers, compressie 12 bar .
    Nadelen: veel mos ... heeft ondertussen nickname smorschke gekregen, vorige bewoner was een rat die het dashboard half heeft opgegeten en de ganse motorruimte vol met noten en vuil heeft gelegd.

    Ben er paar maand geleden al aan begonnen en toen draaide hij precies op 3 poten (zonder er eig aan te werken).

    Heb toen veel geprutst ... letterlijk en ondertussen zit er reeds een andere benzineverdeler op en is de ontsteking deftig gesteld want blijkbaar was een prutser me voor.

    Nog even om mezelf te checken: 1e cilinder vooraan aan de riem en 4e aan het vliegwiel. Ontstekingsvolgorde: 1342

    Wat ik graag nog eens geweten had is: hoe stel in degelijk de injectie af? Ik heb al veel gelezen maar het lukt me niet deftig.
    Wat ik nu doe > bovenaan de benzindeverdeler draai ik de 12mm doorvoerbout los, overbrug ik de pomp en regel ik de schroef tot er daar benzine te zien is (aan die 12mm doorvoerbout). Vervolgens doe ik hem een klein kwart draaike terug. Als ik hem hierna durf te starten ... niks. Integendeel; als ik dan een bougie uitdraai kan ik de benzine eruitklutsen. Te rijk dus xD


    Iemand?

    Mvg


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Smorsche 80er recht uit de achtertuin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VandenAbeele Andries Bekijk Berichten
    Paar maand terug een kersrode 924 uit een achtertuin gehaald van een garagehouder (stond stil sinds 1987 ). Prijs zeg ik er liever bij . Wel dat hij schandalig goedkoop was.

    Voordelen: origineler kan niet, eens een 924 zonder platgeduwde kokerbalkranden, leuke radio met coole retro verstekers, compressie 12 bar .
    Nadelen: veel mos ... heeft ondertussen nickname smorschke gekregen, vorige bewoner was een rat die het dashboard half heeft opgegeten en de ganse motorruimte vol met noten en vuil heeft gelegd.

    Ben er paar maand geleden al aan begonnen en toen draaide hij precies op 3 poten (zonder er eig aan te werken).

    Heb toen veel geprutst ... letterlijk en ondertussen zit er reeds een andere benzineverdeler op en is de ontsteking deftig gesteld want blijkbaar was een prutser me voor.

    Nog even om mezelf te checken: 1e cilinder vooraan aan de riem en 4e aan het vliegwiel. Ontstekingsvolgorde: 1342

    Wat ik graag nog eens geweten had is: hoe stel in degelijk de injectie af? Ik heb al veel gelezen maar het lukt me niet deftig.
    Wat ik nu doe > bovenaan de benzindeverdeler draai ik de 12mm doorvoerbout los, overbrug ik de pomp en regel ik de schroef tot er daar benzine te zien is (aan die 12mm doorvoerbout). Vervolgens doe ik hem een klein kwart draaike terug. Als ik hem hierna durf te starten ... niks. Integendeel; als ik dan een bougie uitdraai kan ik de benzine eruitklutsen. Te rijk dus xD


    Iemand?

    Mvg
    Stel je eens voor, en laat eens een paar foto's zien van je aanwinst

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  3. #3

    Re: Smorsche 80er recht uit de achtertuin

    Ok dan

    Andries VandenAbeele
    26 jaar oud, woonachtig te deinze
    bediende
    reeds enkele jaren VAG liefhebber (voornamelijk luchtgekoeld)
    Fotos zullen voor de ze namiddag zijn


  4. #4
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: Smorsche 80er recht uit de achtertuin



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •