Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 44 van de 44
  1. #41
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Mooiman het begint er op te lijken dat het rij plezier in aantocht is

    Tussen de 2 delen van de brandstofverdeler lekt er een heel klein beetje benzine. Ik weet niet of dat makkelijk op te lossen valt.
    Dit is haast niet te doen
    op het forum is er iemand die het heeft gedaan met Locktite

    steunrubbers van de luchtweger vernieuwen (wie heeft er nog zo liggen?) kun je zo biij een automaterialenzaak Halen
    het is een universeel buffertje M6 ( oude meenemen )
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 21/06/2011 om 14:38.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #42
    Ingeschreven
    20/11/2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    24

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Het oliedrukprobleem zal inderdaad komen door benzine bij de olie, waardoor deze verdunt.
    De mijne draait koud stationair 6 bar en als hij echt warm is ruim 2 bar.

    Je hebt het over de v-riem vervangen..
    Is de distributieriem ook al vervangen?
    Is wel aan te raden na zo'n lange tijd, het blok loopt dan wel geen schade op als de riem knapt, maar het is wel erg vervelend als het onderweg gebeurt.

    Succes met je project verder!


  3. #43
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Hey, hier al even niet meer geweest. Dat komt ervan als je diverse merken staan hebt en al even diverse fora's dient te bezoeken

    Wou toch even mededelen dat deze Porsche ondertussen zo goed als helemaal op punt staat.
    Hier een filmpje van z'n eerste uitgebreide testrit vorige zaterdag. Vrijdagavond hadden we ook al een testrit gedaan, maar op een 30km van huis is de nieuwe V-riem in 2 geknapt. Dit is gefilmd op de terugweg hiervan, waar ik ter plaatse een nieuwe V-riem heb gestoken.



    Op het laatste heb ik de 924 toch maar bij een garage binnengestoken om de volledige pluskabel te laten vervangen. Ik had niet de mogelijkheden om de startmotor te demonteren en zo.
    Op de technische keuring ben ik nu wel afgekeurd voor teveel verschil tussen de linker- en rechterachterrem. Gisteren al gepoogd de trommelrem open te maken, maar het "deksel" zit verdorie goed vast.

    Verder mist er enkel nog een radio en een logo op de motorkap. Maar dat heb ik al voorzien, en ga ik als "afsluiter" plaatsen. Eerst de techniek.
    Ik hoop toch voor het einde van het oldtimerseizoen nog een meetingkje hier of daar mee te pikken. Maar daarvoor moet ik dus eerst door de controle geraken.
    Laatst gewijzigd door BlueSkyraider; 21/09/2011 om 10:12.


  4. #44
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Even dit topic ook nog es een update geven.
    Auto rijdt nog altijd geweldig.

    Remcilinders achteraan zijn vervangen en toen was de auto wel door de keuring.

    Ondertussen in België al een Classic Summer Meet meegepikt in Genk (meeting elke woensdagavond tussen Juli en September bij KRC Genk met iedere keer ca 500 oldtimers), alsook de Oldtimer Fly-In in Schaffen.

    Komende maanden ga ik em dan verder afwerken: de motor moet nog verder afgeregeld worden adhv meetapparatuur en de lak moet eens goed aangepakt worden.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •