Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32
  1. #11
    Ingeschreven
    07/12/2009
    Berichten
    194

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    iemand een idee waar ik deze zou kunnen vinden voor een Dogleg bak?


  2. #12
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Bij alpo in Haarlem die moeten ze hebben ik heb ze wel eens verkeerd geleverd gehad bij hun vandaan


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #13
    Ingeschreven
    07/12/2009
    Berichten
    194

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Bij alpo in Haarlem die moeten ze hebben ik heb ze wel eens verkeerd geleverd gehad bij hun vandaan
    Ik heb 2 baksteun rubbers op voorraad liggen.
    Deze zijn voor een 924 5-bak. Dit is het enige type dat ik je kan leveren voor een 5-bak.

    Ze zijn vrij prijzig, 162.60 euro - 5% = 154.47 euro excl. BTW per stuk.

    dat is het antwoord van Alpo. Heb jij wellicht een artikelnummer waarmee jij ze toen hebt besteld? Of zouden dit de juiste zijn?


  4. #14
    Ingeschreven
    07/12/2009
    Berichten
    194

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    vandaag even een foto gemaakt van de rubbers. Heeft iemand ze liggen? De bak kan namelijk (met de wielen van de grond) een goede 1,5 cm heen en weer bewegen.

    de roest lijkt trouwens erger dan in het echt, door de flitser

    1.jpg

    2.jpg


  5. #15

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    Hey hallo Porschepeople, Ik had zelf wat trillingen bij het rijden enwel bij 2700 tot 3000 toeren. Wat bleek de uitlaat zat in het midden niet vast aan de twee beugels die in 1 rubber vastzitten. Deze zit dan weer vast met een u beugel om de aandrijfas . Nu heb ik dit vast gezet en hij trilt veeel stukken minder. Maar hij doet het nog wel wat. Echt na 3000 toeren houd het ermee op en rijd ie als een zonnetje. Zouden mijn versnellingsbak rubbers ook versleten zijn? En kan ik dit zien als ik er onder kijk?

    Gr anand


  6. #16
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    ja als je de bak wat oplicht tov de ophanging van de bak dan kun je zien of het rubber los van het mataal zit .
    Maar ik denk eerder aan je aandrijfas waar je uitlaat ook aan hangt,
    Daar zit een balans blok in,
    en als je lagers versleten zijn in die as dan begind hij in onbalans te draaien.
    Echter bij hoge omwentel snelheid komt hij weer meer in balans door de middelpunt vliegende kracht op je as.
    En neemt de trilling af.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #17
    Hoi ik heb een Porsche 924 uit 1979 en nou had ik trillingen bij 2700 - 3000 toeren. Bleek dat de ophangbeugel voor de uitlaat in het midden niet aanwezig waren. Deze heb ik inmiddels opgehangen. De trillingen zijn een heel stuk minder geworden. Maar nog steeds wel merkbaar aanwezig. Kan het zijn dat mijn versneliingbak rubbers ook versleten zijn? En kan ik dit voelen/zien aan de onderkant van mijn Porsche?

    Gr Anand

    - - - Updated - - -

    oh ok , ik dacht zelf ook dat dat het wel eens zou kunnen zijn. moet dan de aandrijfas eruit? En opnieuw gebalanceer worden? En is dit een hoop werk en kan ik het zelf doen?

    GR Anand

    nbm

    - - - Updated - - -

    kan ik er trouwens gewoon mee rijden?

    Gr Anand

    h


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    De hele buis moet tussen bak en het blok weggenomen worden dat is al een hele klus .
    Dan de as uit de buis halen lagers er uit persen .
    En dan alles weer monteren en terug plaatsen.
    Tja ik zou er niet mee door rijden , maar het kan wel .
    Het kan kapot lopen natuurlijk..
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Morning, klinkt als een hele klus, zoals ik het hoor ben je er wel een dag mee bezig denk ik. Enig idee wat die lagers kosten en waar ik die het goedkoopst kan krijgen?

    Gr. Anand

    Zou het trouwens ook aan een motorsteun kunnen liggen die versleten is? Voordat ik de beugel van de uitlaat had gemonteerd klonk het bij 2700-3000 toeren alsof de motor op drie pitten liep, ik dacht ook echt dat er iets aan de hand was met de motor.

    Gr. Anand


  10. #20
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Versnellingsbakrubbers 924

    1 dag ook wel 2 HOOR !!!!!!
    En heb je het goede gereedschap wel ????
    lagers ik weet niet hoeveel die kosten bij de oudere assen ben je er 3 nodig bij de nieuwere 5
    Let op dit is geen beginners klus
    Ik heb het zelf al een keer of wat gedaan dus mag je aannemen dat ik weet wat ik zeg
    En ik heb gereedschap voldoende toch moest ik hiervoor speciaal gereedschap maken
    Succes wens ik je toe , maar een mislukking is leerzaam maar zonde van geld en tijd

    En ja het kan aan meer dingen liggen oa motersteun
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 30/08/2012 om 18:02.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •