iemand een idee waar ik deze zou kunnen vinden voor een Dogleg bak?
iemand een idee waar ik deze zou kunnen vinden voor een Dogleg bak?
Bij alpo in Haarlem die moeten ze hebben ik heb ze wel eens verkeerd geleverd gehad bij hun vandaan
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Ik heb 2 baksteun rubbers op voorraad liggen.
Deze zijn voor een 924 5-bak. Dit is het enige type dat ik je kan leveren voor een 5-bak.
Ze zijn vrij prijzig, 162.60 euro - 5% = 154.47 euro excl. BTW per stuk.
dat is het antwoord van Alpo. Heb jij wellicht een artikelnummer waarmee jij ze toen hebt besteld? Of zouden dit de juiste zijn?
Hey hallo Porschepeople, Ik had zelf wat trillingen bij het rijden enwel bij 2700 tot 3000 toeren. Wat bleek de uitlaat zat in het midden niet vast aan de twee beugels die in 1 rubber vastzitten. Deze zit dan weer vast met een u beugel om de aandrijfas . Nu heb ik dit vast gezet en hij trilt veeel stukken minder. Maar hij doet het nog wel wat. Echt na 3000 toeren houd het ermee op en rijd ie als een zonnetje. Zouden mijn versnellingsbak rubbers ook versleten zijn? En kan ik dit zien als ik er onder kijk?
Gr anand
ja als je de bak wat oplicht tov de ophanging van de bak dan kun je zien of het rubber los van het mataal zit .
Maar ik denk eerder aan je aandrijfas waar je uitlaat ook aan hangt,
Daar zit een balans blok in,
en als je lagers versleten zijn in die as dan begind hij in onbalans te draaien.
Echter bij hoge omwentel snelheid komt hij weer meer in balans door de middelpunt vliegende kracht op je as.
En neemt de trilling af.
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
Hoi ik heb een Porsche 924 uit 1979 en nou had ik trillingen bij 2700 - 3000 toeren. Bleek dat de ophangbeugel voor de uitlaat in het midden niet aanwezig waren. Deze heb ik inmiddels opgehangen. De trillingen zijn een heel stuk minder geworden. Maar nog steeds wel merkbaar aanwezig. Kan het zijn dat mijn versneliingbak rubbers ook versleten zijn? En kan ik dit voelen/zien aan de onderkant van mijn Porsche?
Gr Anand
- - - Updated - - -
oh ok , ik dacht zelf ook dat dat het wel eens zou kunnen zijn. moet dan de aandrijfas eruit? En opnieuw gebalanceer worden? En is dit een hoop werk en kan ik het zelf doen?
GR Anand
nbm
- - - Updated - - -
kan ik er trouwens gewoon mee rijden?
Gr Anand
h
De hele buis moet tussen bak en het blok weggenomen worden dat is al een hele klus .
Dan de as uit de buis halen lagers er uit persen .
En dan alles weer monteren en terug plaatsen.
Tja ik zou er niet mee door rijden , maar het kan wel .
Het kan kapot lopen natuurlijk..
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
Morning, klinkt als een hele klus, zoals ik het hoor ben je er wel een dag mee bezig denk ik. Enig idee wat die lagers kosten en waar ik die het goedkoopst kan krijgen?
Gr. Anand
Zou het trouwens ook aan een motorsteun kunnen liggen die versleten is? Voordat ik de beugel van de uitlaat had gemonteerd klonk het bij 2700-3000 toeren alsof de motor op drie pitten liep, ik dacht ook echt dat er iets aan de hand was met de motor.
Gr. Anand
1 dag ook wel 2 HOOR !!!!!!
En heb je het goede gereedschap wel ????
lagers ik weet niet hoeveel die kosten bij de oudere assen ben je er 3 nodig bij de nieuwere 5
Let op dit is geen beginners klus
Ik heb het zelf al een keer of wat gedaan dus mag je aannemen dat ik weet wat ik zeg
En ik heb gereedschap voldoende toch moest ik hiervoor speciaal gereedschap maken
Succes wens ik je toe , maar een mislukking is leerzaam maar zonde van geld en tijd
En ja het kan aan meer dingen liggen oa motersteun
Laatst gewijzigd door M.B.H.; 30/08/2012 om 18:02.
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.