Klopt het dat in PET maar 1 type eindoverbrenging aangegeven wordt? Zowel voor als na 80-82 zie ik de diff verhouding van 35/9.
Als ik het hier goed begrijp zijn er wel degelijk verschillende soorten geleverd..
Klopt het dat in PET maar 1 type eindoverbrenging aangegeven wordt? Zowel voor als na 80-82 zie ik de diff verhouding van 35/9.
Als ik het hier goed begrijp zijn er wel degelijk verschillende soorten geleverd..
Pm even je mail adres, dan stuur ik een excel bestand door. Het bestand wordt hier niet goed weergegeven.
Enter tire size to use for calculations:
Tire Width Tire Hgt Rim Size Total Hgt Side Wall
225 45% 15 23,10 4,05
Enter RPM to upshift: 5000
Transaxle Mdl: 88/6 (YR) 88/A (XT) 016Y 016/9 G31/02 016G 016K 016R & S 083D 083F
Application: 924 early US 924 771/2 US 79 924 US/Can/J 80 on 924 US/Can 80 931 US/Can/J 81-82 931 US/Can/J 924S/944 944T & TS 944S 944 S2
Derivation: Audi Audi Porsche Audi Porsche Audi Audi Audi Audi Audi
Final: 3,444 3,889 5,000 4,111 4,714 3,889 3,889 3,375 3,889 3,875 Diff ratio
1st: 3,600 3,600 2,786 3,600 3,167 3,600 3,600 3,500 3,500 3,500 Gear Ratios
2nd: 2,125 2,125 1,684 2,125 1,778 2,125 2,125 2,059 2,059 2,059
3rd: 1,360 1,360 1,111 1,360 1,217 1,458 1,458 1,400 1,400 1,400
4th: 0,967 0,967 0,806 0,967 0,931 1,107 1,107 1,034 1,034 1,034
5th: - - 0,600 0,730 0,600 0,730 0,730 0,829 0,829 0,778
1st: 12,400 14,000 13,929 14,800 14,929 14,000 14,000 11,813 13,611 13,563 Trans and Diff Ratio
2nd: 7,319 8,264 8,421 8,736 8,381 8,264 8,264 6,949 8,007 7,979
3rd: 4,684 5,289 5,556 5,591 5,739 5,671 5,671 4,725 5,444 5,425
4th: 3,330 3,759 4,032 3,974 4,389 4,306 4,306 3,490 4,021 4,007
5th: - - 3,000 3,000 2,829 2,838 2,838 2,798 3,224 3,015
1st: 28 25 25 23 23 25 25 29 25 25 Top Speed in Gear
2nd: 47 42 41 39 41 42 42 49 43 43
3rd: 73 65 62 61 60 61 61 73 63 63
4th: 103 91 85 86 78 80 80 98 85 86
5th: - - 115 115 121 121 121 123 107 114
2nd: 2951 2951 3023 2951 2807 2951 2951 2941 2941 2941 RPM at Upshift
3rd: 3200 3200 3299 3200 3424 3431 3431 3400 3400 3400
4th: 3554 3554 3629 3554 3824 3796 3796 3693 3693 3693
5th: - - 3720 3774 3222 3296 3296 4009 4009 3762
937 racer
35/9 = 3,88888 en zit volgens mijn boek in de 924 turbo voor amerika en japan
Bedankt voor de reacties.
Het excel en pdf bestand had ik inderdaad al gevonden, helaas staat hier de 016/8 bak niet tussen. Vanavond ga ik deze nog even aan de lijst toevoegen.
Ik ben benieuwd welke versnellingsbak echt onder de auto zit. Gezien het bouwjaar zou het een 016/8 bak moeten zijn?? ('81)
In een normale 924 van 81 zou een 016/8 MD moeten zitten met een "achsantrieb, ubersetzung" van 4,714.
Ik had nog even voor je gekeken maar het voor stuk van een 4 bak is het zelfde als dat van de 5
ik weet alleen niet of het van binnen voordeel oplevert om dat om te zetten
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Ik heb voor mijn eigen 924 gezocht naar 016 Audi 100/200versnellingsbakken aangezien ik graag een zwaarder 5de versnelling wil. Ik heb een soort gelijke lijst gevonden als "924turbo2" post alleen dan voor de audi 016 bakken.
Als het goed is zijn de tandwiel sets van de Audi 100/200 bakken uitwisselbaar met "onze" 016 bak. In hoeverre dat werkt ga ik over niet al te lang proberen. Mocht je interesse hebben in de lijst stuur maar even een PM
Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)
Momenteel is het probleem opgelost met het verzetten van de toerenbegrenzer. Blijkbaar kan het standaard blokje prima tegen 7000rpm.
Tandwielsets moeten inderdaad uitwisselbaar zijn. Ik heb echter geen audi bak gevonden met een iets kortere 2 en veel kortere 3. 115km/h in de 3 is voldoende.
Heeft iemand al eens een 016 bak uit elkaar gehaald? In hoeverre wijken de 2e en 3e versnelling van elkaar af? Is het (na aanpassing evt.) mogelijk
om de 2e versnelling van de enige bak pas te maken als 3e versnelling voor de andere? Bij sommige andere typen bakken is dit mogelijk..
Voor de winter staat het bouwen van spaghetti spruitstuk en een 2e motor met meer vermogen in de planning. O.a. scherpere nokkenas en hogere compressie.
Zoals de motor er nu bij staat:
- Aangepaste cilinderkop (geflowed, o.a. kanalen opgevuld met jb weld, verbrandingskamer afgewerkt etc)
- Compressie verhoogd naar 11,3:1 (onderblok 2mm afgeslepen)
- Newman 288deg nokkenas
- Audi 2.3 5V gasklep
- Verstelbaar nokkenaswiel
- Aangepast in- en uitlaat spruitstuk ('portmatched')
- Open uitlaatsysteem
- Megasquirt ECU + EDIS ontsteking
De ontsteking staat echt heel vroeg, ik denk dat met het orginele verdelersysteem max 140pk was gehaald.
Een foto zoals de auto er (smerig) bij stond tijdens de autocross:
2012-09-29-082.jpg
Ziet er goed uit Dirk, ik ben ook erg benieuwd naar je VE en ING map
Toevallig heb ik 2 016 bakken open liggen. Het 1ste, 2de en achteruit versnelling tandwiel maken deel uit van de primaire as en zijn dus niet te verwijderen.
De 3de versnelling in de 924 bak is 1.46 : 1 en dit is de lichtste 3de versnelling die in 016 audi bakken uitgebracht is. Ik vrees dat je enigste optie is om een 016 bak te pakken met een lichtere eindoverbrenging. Een 924NA 5bak heeft 3.89 : 1 maar 4.11 : 1, 4.56 : 1, 4.77 : 1 zijn ook uitgebracht in audi 016 bakken.
De keuze is kroonwielen overzetten of complete bak wisselen. Om een audi FWD 016 bak onder je 924 te hangen moet het volgende gebeuren:
- Gat in behuizing fresen voor schakelstang
- Ingaande as inkorten, het stukje wat bij de FWD audi in het naadlager in het vliegwiel valt moet eraf (kan met slijptol)
- Sleuf in spline fresen om ruimte te geven voor de bout in het koppelstukje tussen transaxle as en bak primaire as. (Splines zijn hetzelfde en zitten op zelfde plek !)
- Beugel maken om bak op te hangen, montagepunten voor versnellingsbakrubber aan linker zijde ontbreken.
Ik ben begonnen om mijn audi 200 2.2turbo bak pas te maken onder mijn 924. Helaas bleek met schoonmaken dat het 1ste en 2de tandwiel beschadigd waren dus nu probeer ik de goeie onderdelen van mijn 924 bak in de audi 2.2turbo te krijgen. De bakken zijn 95% identiek, de 2.2turbo bak is ook zeker niet sterker dan de 924NA bak. Ik doe precies het tegenovergestelde van jou, ik stop er een langere 3, 4 en 5 in.
Laatst gewijzigd door ArvidW; 03/11/2012 om 11:10.
Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)
VE en IGN map zal ik volgende week proberen te sturen (laptop ligt op werk). IGN map is m.b.v. ARAL102 + booster nogal schokkend
Heb jij zelf een bak open liggen en tanden geteld? Volgens het onderdelenprogramma zit er een 3,89 overbrenging in.
Volgens de boekjes heeft de 016/8 MD een eind overbrenging van 4,714. Ben wel benieuwd wat er echt in zit..
016 turbo bakken zijn anders (breder diff, bredere tandwielen, sterker diffhuis etc), normale 016 zo goed als gelijk inderdaad.
Bedankt voor de how-to btw