Page 13 of 15 FirstFirst ... 39101112131415 LastLast
Results 121 to 130 of 147
  1. #121

    Re: De witte 924 van Coen

    Ik heb het zelfde probleem... Maar ook nog niet gevonden wat het kan zijn. Oliedruksensor rip?


  2. #122
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    149

    Re: De witte 924 van Coen

    Ja ik zat zelf al aan iets elektrisch te denken.
    Ik heb nog wat doorgezocht maar het maffe is dat het echt iets met de olie is. Want als je optrekt en de auto even stationair laat doorrollen, en dan vervolgens in de noodstop gaat dan zie je de oliedruk ook inzakken. En het wordt voor mijn gevoel ook langzaam aan erger... oll:
    Als ik dus maar heel weinig (stuurverdraaing 10 graden oid) stuur dan zakt hij meteen 2 a 3 bar in. Zodra je weer recht stuurt schiet hij enorm snel weer terug. Ik zat ook al te denken aan een of andere vervuiling in de kanaaltjes naar de zuig van de oliepomp toe, maar dat is niet zo 123 te controleren.


  3. #123
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: De witte 924 van Coen

    ik denk persoonlijk aan de bedrading, want had gister me waarschuwings lampen aan, en meerde meter gingen op de maat heen en weer
    carterpan eronderuit is niet zo heel veel werk, lukt makkelijk in een middag. ik zou hem wel op de brug zetten, verse olie mee en vloeibare pakking :-D mocht er vuil in zitten kom je er snel achter
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #124
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    149

    Re: De witte 924 van Coen

    Misschien is de maat van mijn peilstok wel helemaal niet goed. Hoe langer ik er naar zoek hoe meer ik het idee krijg dat er te kort olie in zit. oll:


  5. #125
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: De witte 924 van Coen

    Quote Originally Posted by Fantaman
    ik denk persoonlijk aan de bedrading, want had gister me waarschuwings lampen aan, en meerde meter gingen op de maat heen en weer
    Dat komt ten dele door matige contacten (de boel schoonmaken, vooral de massapunten, verbetert al veel) en ten dele doordat de boel na alle verbruikers zit aangesloten.


  6. #126

    Re: De witte 924 van Coen

    zat er niet iemand in de buurt van jou ? Frost toch?

    Misschien kan je het even met haar pijlstok proberen?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  7. #127
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: De witte 924 van Coen

    Nieuwe peilstok kost volgens mij ook geen vermogen bij de dealer...


  8. #128
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    149

    Re: De witte 924 van Coen

    Als ik even niets in mijn projectpagina schrijf betekend het gelukkig niet dat ik ook niets aan mijn auto doe, dus het wordt inmiddels wel weer is tijd voor een update... :grin: Want sinds de laatste update is er toch flink wat gebeurt:
    Ten eerste is mijn olieprobleem opgelost. Ik dacht in eerste instantie aan een te laag oliepeil, later weer aan een elektrisch probleem oid.
    Uiteindelijk bleek dus dat mijn peilstok maarliefst 2cm langer is gegroeid... Het rubber wat de lengte aangeeft is namelijk los gaan zitten.

    Daarna is hij zonder enige aantekening of aandachtspuntje oid door de APK gekomen. :-D Wat mij daarbij wel opviel was dat 1 wiel toch nog speling had. De keurmeester vond dat ik niet moest zeuren, maar toen ik mijn wiellager ging vervangen bleek die borstring op de wielas verkeerd om te zitten. oll: Oftewel, als je het had laten gaan dan lubbert hij nog wel verder uit. Gelukkig was het de andere kant als die ik eerder had vervangen...

    2 dagen later begon mijn koppeling een heel irritant piepje te geven op het moment dat ik hem intrapte. Hij ging gek genoeg ineens wel heel licht. Met een lampje even door het inspectieluikje gekeken, en toen bleek dat het druklager vast stond. Omdat alles er dan toch af moest heb ik maar een hele koppelingsset besteld en ik heb het hele zootje vervangen. Achteraf was dat ook geen slechte keuze. :wink: Doordat het lager vast stond waren de vingers natuurlijk veel te heet geworden en daarmee heel hard en bros. En de koppelingsplaat zelf was ook al een eind op weg...

    Aangezien ik mijn versnellingsbak er toch onder vandaan had, kon ik ook meteen wat doen aan het uitgelubberde oude schakelmechanisme op de bak. Ik heb die dus ook meteen netjes vervangen. Voordat alles weer in elkaar ging heb ik alle hitteschilden en beugels etc even gestraald en gespoten. Ik heb toen ook een begin gemaakt met het stralen van mijn bak maar mijn compressortje levert zo'n incompetent zuchtje dat ik daar snel van genezen was. Ik heb vervolgens het kale stuk weer in de tectyl gezet ter bescherming. Alles heeft ook nieuwe boutjes, moertjes en ringetjes gekregen zodat die oude verrotte troep weg kon, en de aandrijfassen hebben de orginele stersocket boutjes allemaal weer terug. En gister, net optijd voor mijn verjaardag, zat hij weer in elkaar. :-D Jammer dat de foto's niet van mijn telefoon af willen

    Maar: het resultaat mag er wel zijn. Hij gaat weer netjes door zijn versnellingen heen, en alles loopt weer mooi soepel door nieuwe olie en vet. Hij ontkoppelt licht en zonder herrie, en hij grijpt mooi aan. Alleen ik heb nog wel een beetje speling op de pook zelf door een ietjes versleten asje. Die pook zal ik dus binnenkort ook nog nieuw bestellen. Ik ben nu toch bezig... :wink: oll:

    En de van de week nog even de nieuwe remblokjes voor vervangen, en nieuwe remvloeistof erin.


  9. #129
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: De witte 924 van Coen

    Zeer goed bezig!


  10. #130

    Re: De witte 924 van Coen

    Zozo lekker veel gedaan! Mooi hoor!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •