ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ik-rij-belastingvrij
    924 Gek
    • Dec 2007
    • 1216

    #16
    Re: ArvidW's Porsche 924

    Ik wil wel een paar maandjes van je overnemen als het je te veel wordt hoor :mrgreen:

    Denk dat hij 5500 bedoelt, ipv 55000 :lol:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.

    Comment

    • ArvidW
      924 Gek
      • Aug 2008
      • 1035

      #17
      Re: ArvidW's Porsche 924

      Haha, dat hoop ik wel :lol:

      Ik heb op de meeting mijn niet werkende turbo-wur geruild met Martin tegen een normale-wur en een klepstoter dus ik kan aan de slag met de nokkenas. Martin bedankt :!:

      Waarschijnlijk gaat het in de kerstvakantie gebeuren, riemen eraf, nokkenas eruit, klepstoter vervangen, nokkenas er weer in, nieuwe distributieriem, nieuwe vsnaar, boeltje afstellen en duimen dat hij niet meer zo erg tikt :shock:
      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

      Comment

      • Coen
        924 Fan
        • Apr 2008
        • 149

        #18
        Re: ArvidW's Porsche 924

        Haha jah idd 5500km... :grin: Als ik 55000 kilometer verder zou zijn, dan zou ik in die auto moeten wonen :grin: En dan zou ik met anderhalve week mijn verzekering al zenuwachtig hebben. :wink:

        En nokkenas vervangen is wel een leuk werkje hoor... :-D Bij mij was het meteen een stuk stiller in de auto!

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #19
          Re: ArvidW's Porsche 924

          Originally posted by ArvidW
          Haha, dat hoop ik wel :lol:

          Ik heb op de meeting mijn niet werkende turbo-wur geruild met Martin tegen een normale-wur en een klepstoter dus ik kan aan de slag met de nokkenas. Martin bedankt :!:

          Waarschijnlijk gaat het in de kerstvakantie gebeuren, riemen eraf, nokkenas eruit, klepstoter vervangen, nokkenas er weer in, nieuwe distributieriem, nieuwe vsnaar, boeltje afstellen en duimen dat hij niet meer zo erg tikt :shock:
          Succes er mee :wink: en goed je nokkenas kontroleren op ruw heid oll: M.
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            #20
            Re: ArvidW's Porsche 924

            Dat zal ik over een paar weekjes zeker doen.


            Vandaag nieuwe bougies gekocht en gemonteerd nu de auto weer op 3 poten liep :|

            Had mijn 924 aan mijn broer uitgeleend die er 120km mee gereden heeft, helaas voor hem (en voor mij) waren dat ruim 110km op 3 cilinders en heeft de auto 1.7 gereden ops:

            Maarja, maak me nu wel zorgen om de olie die misschien vervuild is met benzine, al ruik ik echt niets aan de oliepijlstok / olievulopening

            Misschien was de hittegraad van mijn vorige bougies te hoog dat de bougies niet schoon konden branden, nu heb ik in ieder geval de juiste en kan over 500km mooi de bougiekleur controleren en zien of de injectie (fors) te rijk afgesteld is. Ik verwacht nl dat hij wat rijk staat, als klepstoter vervangen is en heel het boeltje weer lekker loopt maar eens een CO meting laten doen en dan eventueel de injectie bijstellen
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • ArvidW
              924 Gek
              • Aug 2008
              • 1035

              #21
              Re: ArvidW's Porsche 924

              Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik mijn mistlichtjes aan de voorkant aan ? :|

              Die gloeipeertjes genaamd stadslicht doen het prima, maar mistlampjes willen niet (ook niet als mistachterlicht aanstaat)
              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

              Comment

              • Fantaman
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 2962

                #22
                Re: ArvidW's Porsche 924

                Originally posted by ArvidW
                Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik mijn mistlichtjes aan de voorkant aan ? :|

                Die gloeipeertjes genaamd stadslicht doen het prima, maar mistlampjes willen niet (ook niet als mistachterlicht aanstaat)
                bij mij gaan ze samen met de h4 branden als grootlicht :mrgreen:
                richting aanwijzer naar je toe trekken voor de slimmeriken onder ons :twisted:
                '82 Porsche 924 50 Jahre
                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #23
                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Dat zijn dus geen mistlampen. Als je mistlampen voor wilde, kreeg je twee losse units onder de bumper.
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • Ik-rij-belastingvrij
                    924 Gek
                    • Dec 2007
                    • 1216

                    #24
                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    Onderste kleine lampjes is dimlicht
                    Koplampen + kleine onderste lampjes is stadslicht
                    En de overige stand waarbij de koplampen feller gaan schijnen (zal het zo maar even noemen) is groot licht

                    Zo is het toch?

                    Een 924 heeft alleen achter een mistlamp Arvid :grin:
                    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                    Porsche 924S, 1989.

                    Comment

                    • ArvidW
                      924 Gek
                      • Aug 2008
                      • 1035

                      #25
                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      Eindelijk is het niet meer zo koud, tijd om naar mijn remmen te kijken. Hij verbruikt best wat remvloeistof en er zit ook een slepend krassend geluid in als je remt.

                      Heb dus de trommeltjes er maar vanaf gehaald en kwam toen dit tegen:






                      Behoorlijk nat van de remvloeistof, schoentjes mooi doorweekt dus het lek is gevonden. Trok ik de rubbertjes van de remcilinders af kwam er een mooie kwak aan olie uitlopen

                      Maar toen ik hier de rubbertjes van lostrok kwam er ook een beetje vloeistof uitlopen Hoort dit of is deze remcilinder ook afgeschreven?

                      Waar kan ik goedkoop remschoenen en remcilinders kopen?

                      Is het verstandig om de trommels helemaal schoon te maken met remmenreiniger of kan ik beter wat remstof erin laten zitten (op mijn fiets was het nl geen succes, remde ineens stuk minder na het schoonmaken)

                      Owja, nu de boel er toch af ligt, zou ik maar gelijk mijn wiellagers vervangen? Er zit nog niet echt speling op maarja, de boel ligt nu toch al open (of is het een prijzig klusje?)
                      Last edited by ArvidW; 18-01-11, 17:16.
                      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                      Comment

                      • Dude-lange
                        924 Fan
                        • Jan 2008
                        • 326

                        #26
                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        Kijk eens bij deze site:

                        http://www.autopartsonline.nl/" target="_blank

                        Hier kan je alles kopen en voor een mooie prijs ook :!:

                        Heb meteen ffies gekeken

                        Remschoenen, remtrommels en 2 remcylinders incl verzendkosten 206 euro
                        Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924

                        Comment

                        • captainfrasca
                          Administrator
                          • May 2007
                          • 3525

                          #27
                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          In iedergeval je remcilinders vervangen, deze horen niet te lekken! Je zou kunnen overwegen om meteen (tenzij ze nog echt goed zijn) je remschoenen mee te pakken.

                          De onderdelen hoeven niet duur te zijn. Gewoon ff wat automaterialen zaken af bellen...
                          Porsche isn't just a car, but a way of life!
                          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                          Lees hier de regels van 924forum.nl

                          Comment

                          • ArvidW
                            924 Gek
                            • Aug 2008
                            • 1035

                            #28
                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            Perfect, bestel ik het gelijk :grin:

                            20euro voor 4 remschoenen
                            56euro voor 2 remcilinders
                            5euro verzendkosten

                            iets richting 82euro, lijkt mij prima als hij straks niet meer lekt, schraapt of krast

                            Remtrommels zijn nog netjes glad van binnen zal ik dus ook maar niet preventief vervangen, vind dat er een beetje te kostbaar voor
                            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              #29
                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              Zit er geen rand in die trommels? Bij mij wel, heb ze dus ook maar vervangen. Totaal 140 euro voor twee trommels, hij remt beter dan-ie ooit gedaan heeft.

                              Remschoenen zijn lekker goedkoop, zelfde onderdeel als van een Kever dus daar zijn de ontwikkelingskosten wel uit.
                              Die remcilinders zijn ook niet duur. Wel meteen beginnen met inspuiten van de aansluiting en ontluchtingsnippel met WD40, anders krijg je de boel niet los.
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • ArvidW
                                924 Gek
                                • Aug 2008
                                • 1035

                                #30
                                Re: ArvidW's Porsche 924

                                Er zit een piepklein randje in de trommels, deze rand is dunner dan mijn 0.05mm dikke voelmaat en vind ik zelf dus verwaarloosbaar. Deze rand kan ook ontstaan zijn aangezien roestend gietijzer meer ruimte inneemt dan ongeroest gietijzer...

                                Ook kan ik op dit moment met groot gemak alle 4 de wielen laten blokkeren, meer remvermogen heb je denk ik niet nodig aangezien "harder" blokkeren toch wat zinloos is :mrgreen:


                                De onderdeeltjes zijn besteld, hopenlijk zijn ze dinsdag nog binnen en heb ik wat leuks te doen met kerst, nu de familie nog overtuigen :twisted:

                                Edit: (later zijn er ook nog nieuwe bevestigingsveertjes enzo opgekomen)
                                Last edited by ArvidW; 18-01-11, 17:17.
                                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                                Comment

                                Working...
                                X