Results 1 to 6 of 6

Thread: Lege accu

  1. #1
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    65

    Lege accu

    Een paar weken terug heb ik mijn 43 Ah accu vervangen door een 65 Ah accu omdat deze met koud weer nogal eens leeg was. Nu is dit met de zwaardere accu nog steeds het geval. Iemand een idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen?

    Geert-Jan


  2. #2
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: Lege accu

    Met lopende motor eerst maar eens de multimeter eraan hangen om te kijken hoeveel-ie bijlaadt. Alles onder de 13 V betekent een revisie voor de dynamo...


  3. #3
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: Lege accu

    Quote Originally Posted by Tom80
    Met lopende motor eerst maar eens de multimeter eraan hangen om te kijken hoeveel-ie bijlaadt. Alles onder de 13 V betekent een revisie voor de dynamo...
    tegen de tijd dat mijn motor 700 toeren draait laad ie ook geen 13v meer maar met een beetje gas moet ie toch weer volledig bij komen :wink:

    of heb je ook niet en dynamo die pas bij 4000 wakker wordt :|
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #4
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: Lege accu

    Als je bij mijn auto een keer goed gas geeft, laadt-ie ook stationair netjes 13,7 V...


  5. #5
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    65

    Re: Lege accu

    hmmm, ik weet dat het metertje in de auto niet altijd nauwkeurig is maar geeft wel 13 aan. Ik zal idd eens de multimeter bij zijn jas pakken.

    Geert-Jan


  6. #6
    Join Date
    May 2007
    Location
    Naarden
    Posts
    3,521

    Re: Lege accu

    kan ook zijn dat je ergens een verbruiker hebt zitten, zoals de radio, alarm etc....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •